Το σχήμα της θρυλικής Ferrari 250 GTO δεν ανήκει πλέον στη Ferrari!

Το δικαίωμα να φτιάξει τη δική της 250 GT έχει πλέον η ιταλική Ares Design, η οποία κέρδισε σχετική δίκη ενάντια στη Ferrari! Ιεροσυλία;

Βρείτε μας στο
Ferrari 250 GTO Ares design


Η Ferrari 250 GTO, είναι αναμφίβολα ένας από τους θρύλους της αυτοκίνησης. Θεωρείται από μια πολύ μεγάλη μερίδα του κοινού και του ειδικού τύπου ως ένα από τα καλύτερα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών και με μόλις 36 να έχουν κατασκευαστεί συνολικά η 250 GTO είναι ίσως το ιερό Γκράαλ των τεσσάρων τροχών και για τους συλλέκτες με την αξία της να υπολογίζεται έως και τα 62 εκατ. ευρώ.

H Ferrari, θέλοντας να προστατέψει την κληρονομιά της αλλά και τον θρύλο της 250 GTO, ανανέωνε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα πνευματικά δικαιώματα για τη σχεδίαση του θρυλικού μοντέλου της, ώστε να μην μπορεί κανείς να το αντιγράψει ή να δανειστεί από αυτό εμβληματικά στοιχεία. Όλα αυτά μέχρι που εμφανίστηκε η Ares Design.

Με έδρα τη Modena της Ιταλίας η Ares Design είναι μια μικρή βελτιωτική εταιρία που κάνει αυτό τον καιρό και τα πρώτα της βήματα ως καροτσερία και έχει μεγάλες βλέψεις από ό,τι καταλαβαίνουμε. Σας μιλήσαμε πρόσφατα γι αυτήν εδώ, με τους Ιταλούς να αναβιώνουν σε μεγάλο βαθμό το άμεσα αναγνωρίσιμο σχήμα του DeTomaso Pantera, με το Panther ProgettoUno, το νέο τους μοντέλο που χρησιμοποιεί ως βάση μια Lamborghini Huracan.

Τώρα, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από πολλούς ιεροσυλία, σε άλλους ωστόσο ίσως ακουστεί χαρμόσυνη, η Ares Design κατάφερε να κάνει δικά της τα σχέδια της θρυλικής 250 GTO!

Η Ferrari ανανέωσε τελευταία φορά τα δικαιώματα για το σχέδιο του θρυλικού μοντέλου της το 2008, ωστόσο από τότε οι Ιταλοί δεν το χρησιμοποίησαν σε κάποιο άλλο μοντέλο τους, κώτι άλλωστε που δεν είχαν κάνει ούτε στο παρελθόν.

Γνωρίζοντας το νόμο, οι άνθρωποι της Ares Design το εκμεταλλεύτηκαν αυτό και ζητώντας την απελευθέρωση των δικαιωμάτων πήγαν την υπόθεση στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) όπου και δικαιώθηκαν! Η απόφαση του EUIPO υπέρ της Ares έρχεται μετά τη δικαίωση της Ferrari από δικαστήριο της Bologna ένα περίπου χρόνο πριν.

Αυτή η απόφαση δίνει πλέον το δικαίωμα στην Ares Design να χρησιμοποιήσει τα εν λόγω σχέδια για τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου με τη Ferrari να κρατά ωστόσο τα δικαιώματα για να κατασκευάζει παιχνίδια και μινιατούρες με το σχήμα της GTO 250.

Οι άνθρωποι της εταιρίας από τη Modena σκέφτονται τώρα να δημιουργήσουν μια σύγχρονη 250 GTO, ένα μοντέλο του 21ου αιώνα με ρετρό σχεδιαστικά στοιχεία που θα προέρχονται από την αυθεντική. Μάλιστα και σύμφωνα με τις φήμες που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί ως βάση η 821 Superfast. Αν η πρόθεση τους γίνει πραγματικότητα θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε την αντίδραση της Ferrari για ένα μοντέλο που εικάζεται ότι θα κοστολογείται κοντά στο ένα εκατ. ευρώ, τη στιγμή που η Ares Design δεν επιθυμεί να δημιουργήσει ένα πιστό αντίγραφο αλλά ένα μοντέλο φόρο τιμή στη δημιουργία των Ιταλών.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr