Στο παρελθόν έχουμε δει αρκετές συνεργασίες της Porsche με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Μία από τις πιο επιτυχημένες ήταν αυτή του Audi RS2 Avant, με τις δύο γερμανικές φίρμες να ενώνουν τις δυνάμεις τους και το αποτέλεσμα να τις δικαιώνει. Τι σχέση υπήρξε, όμως, ανάμεσα στην εταιρεία με έδρα το Τσουφενχάουζεν και το «ταπεινό» Seat Ibiza;
Η απάντηση έρχεται από την πρώτη γενιά του μικρού hatchback. Εν έτει 1984 αποκαλύφθηκε το πρώτο Seat Ibiza, το οποίο δεν είχε σχέση με την μέχρι τότε «συνεργατική» Fiat. Τη σχεδίαση είχε αναλάβει ο Giugiaro, αλλά το θέμα μας στην προκειμένη περίπτωση σχετίζεται με τον κινητήρα και, πιο συγκεκριμένα, με το σύστημα τροφοδοσίας.
Η γκάμα της πρώτης γενιάς του Seat Ibiza ήταν αρκετά μεγάλη. Ξεκινούσε με κινητήρες 900 κ.εκ. και έφτανε μέχρι τον υπερτροφοδοτούμενο χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 109 ίππων. Όλοι έλαβαν το σύστημα τροφοδοσίας της Porsche, εκτός από τον μικρότερο κινητήρα βενζίνης και το μοτέρ πετρελαίου.
Κάπου εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι η Seat θέλησε να εκμεταλλευτεί εμπορικά αυτή τη συνεργασία, όπως είναι λογικό. Έτσι, αποφάσισε να τοποθετήσει τη φράση «System Porsche» στο καπάκι των κινητήρων. Για να γίνει κάτι τέτοιο αναγκάστηκε να πληρώνει το αντίστοιχο αντίτιμο στους Γερμανούς για κάθε αυτοκίνητο που πουλούσε.
Η πρώτη γενιά Ibiza έδωσε οικονομική «ανάσα» στην Ισπανική φίρμα με τις πωλήσεις να ξεπερνούν κατά πολύ το ένα εκατομμύριο μονάδες. Ας απολαύσουμε ένα καλοδιατηρημένο Seat ibiza πρώτης γενιάς στο video που ακολουθεί. Η απόλυτη νοσταλγία!