To Toyota GR Yaris ξεσηκώνει και με το πλάι (+mega gallery)

Το καυτό Toyota GR Yaris καταφθάνει σιγά-σιγά στην Ευρώπη με τους Ιάπωνες να δημοσιεύουν νέες φωτογραφίες του σε "δράση" αλλά και περισσότερες λεπτομέρειες.

Βρείτε μας στο
Toyota GR Yaris track 2020

Αναμφίβολα οι φίλοι των καυτών hatchbacks και της διασκεδαστικής οδήγησης περιμένουν πώς και πώς την έλευση του 4κίνητου GR Yaris, του νέου μικρού της Toyota που εξελίχθηκε μέσα από τους αγώνες WRC -για την εξέλιξη του συνεργάστηκαν και οι οδηγοί της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αλλά και η Tommi Mäkinen Racing- και αποτελεί τον φυσικό διάδοχο των εμβληματικών Celica GT-Four .

Πέρα από τις εμφανείς ομοιότητες στη σχεδίαση, το GR Yaris έχει μικρή συγγένεια με την υπόλοιπη γκάμα του best seller της Toyota, όντας το μόνο τρίθυρο, μια επιλογή που έγινε και για την βελτίωση της αεροδυναμικής του. Η επιλογή αυτή έγινε παράλληλα για να είναι το μοντέλο σύμφωνο με τους κανονισμούς της FIA αφού έναντι του μοντέλου παραγωγής η αγωνιστική ομάδα δεν μπορεί να προσθέσει επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα στις πόρτες και οι δύο λιγότερες τους βγάζουν από αυτόν το “μπελά”. Μάλιστα, και σε σχέση με το 5θυρο, η οροφή έχει χαμηλώσει έως και 95 χλστ. στο πίσω μέρος ώστε ο αέρας να φτάνει σωστά στη μεγάλη πίσω αεροτομή, ενώ στο πάτωμα έχουν τοποθετηθεί αεροδυναμικά καλύμματα.

Διαβάστε επίσης: Η τιμή του Toyota GR Yaris στην Ελλάδα

Στο εσωτερικό έχουμε αλλαγές ουσίας ώστε ο οδηγός να απολαμβάνει μια καλύτερη θέση οδήγησης σε όλα τα επίπεδα. Ο επιλογέας των ταχυτήτων βρίσκεται εδώ ψηλότερα κατά 50 χλστ. έναντι των στάνταρ Yaris και πιο κοντά στο τιμόνι και το χειρόφρενο είναι μηχανικό για… ευνόητους λόγους. Όταν χρησιμοποιείται ο πίσω άξονας απεμπλέκεται από την 4κίνηση. Παράλληλα τα σπορ καθίσματα είναι νέα και αγκαλιάζουν πιο αποτελεσματικά το σώμα προσφέροντας υψηλότερα επίπεδα υποστήριξης για τον κορμό αλλά και τη λεκάνη.

Οι Ιάπωνες το έχουν εξελίξει με τέτοιο τρόπο ώστε το πλαίσιο του να ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της 4κίνησης που φέρει αλλά και στην απόδοση του υπετροφοδοτούμενου κινητήρα του. Το μικρό της Toyota “χτίστηκε” πάνω σε μία νέα πλατφόρμα που δημιουργήθηκε ειδικά γι αυτό με το εμπρός μισό να προέρχεται από την GA-B του νέου Yaris, ενώ το πίσω μέρος ανήκει στην πλατφόρμα GA-C, στην οποία βασίζεται και η νέα Corolla. Αυτό επέτρεψε στους μηχανικούς να τοποθετήσουν διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση, ενώ εμπρός έχει γόνατα McPherson. Με τη νέα ανάρτηση πίσω αλλά και την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πορτμπαγκάζ για τη βελτίωση της κατανομής του βάρος ο χώρος αποσκευών του GR Yaris περιορίζεται στα 174 λίτρα έναντι των 265 λίτρων των υπόλοιπων Yaris.

Παράλληλα ολόκληρη η νέα πλατφόρμα έχει δεχτεί ενισχύσεις σε όλα τα απαραίτητα σημεία για να βελτιωθεί περαιτέρω η στιβαρότητα της, ενώ στις ενισχύσεις και βελτιώσεις περιλαμβάνονται και εκείνες που έχουν πραγματοποιηθεί στις βάσεις και τους συνδέσμους της εμπρός ανάρτησης. Highlights του πλαισίου και του αμαξώματος που δείχνουν την εμμονή της Toyota στη συγκράτηση του βάρους χαμηλά αποτελούν οι τρεις αλουμινένιες πόρτες και το καπό από το ίδιο υλικό αλλά και η οροφή που έχει κατασκευαστεί από συνθετικά υλικά με βάση τα ανθρακονήματα. Αναφορικά με τις διαστάσεις του το GR Yaris έχει μήκος 55 χλστ. μεγαλύτερο έναντι των στάνταρ Yaris, στα 3.995 χλστ., το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 60 χλστ. στα 1.805 και το ύψος του παρουσιάζεται μειωμένο κατά 45 χλστ. στα 1.455 χλστ. Το μεταξόνιο φτάνει στα 2.560 χλστ.

Κάτω από το καπό του, το Toyota GR Yaris έχει έναν τούρμπο, τρικύλινδρο, 12βάλβιδο κινητήρα 1.618 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 261 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 360 Nm ροπής στις 3.000-4.600 σ.α.λ.. Ο κινητήρας συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, για να περάσει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, μέσω της νέας μόνιμης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενης 4κίνησης GR-Four. Μάλιστα το μοτέρ είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς της FIA στο WRC και μπορεί να αξιοποιηθεί ως βάση και στο WRC Yaris, ενώ σύμφωνα με τους Ιάπωνες είναι το ισχυρότερο 3κύλινδρο ευρείας παραγωγής και ταυτόχρονα το ελαφρύτερο υπετροφοδοτούμενο στα 1,6 λίτρα. Σε σχέση με του στάνταρ Yaris το μοτέρ έχει τοποθετηθεί 21 χλστ. πιο κοντά στην καμπίνα για βελτίωση της κατανομής του βάρους.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Toyota Yaris 1,5 λτ. 125 PS

Η τετρακίνηση του Toyota GR Yaris χρησιμοποιεί δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης Torsen και υπόσχεται μετάδοση της ισχύς από 100:0 έως και 0:100 σε εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα. Πρακτικά δηλαδή μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να είναι από προσθιοκίνητο μέχρι… πισωκίνητο. Για την 4κίνηση ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία διαφορετικά προγράμματα -Normal, Track και Sport- που κατανέμουν διαφορετικά τη ροπή μεταξύ των αξόνων -στο πρώτο η μετάδοση σε εμπρός και πίσω άξονα είναι 60:40, στο δεύτερο 30:70 και στο τρίτο 50:50.

Το μικτό βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.280 κιλά και η Toyota υπόσχεται 0-100 χλμ./ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα θα περιορίζεται με ηλεκτρονικό κόφτη στα 230 χλμ./ώρα, ενώ η αναλογία κιλών ανά ίππο βρίσκεται στα 4,9 κιλά.

Το φρενάρισμα του Toyota GR Yaris αναλαμβάνουν δίσκοι 356 χλστ. εμπρός με τετραπίστονες αλουμινένιες δαγκάνες και πίσω δίσκοι 297 χλστ. με διπίστονες δαγκάνες. Για να τονίσει την αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης η Toyota αναφέρει χαρακτηριστικά πως οι εμπρός δίσκοι έχουν μεγαλύτερη διάμετρο από εκείνους της GR Supra, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην αίσθηση που δίνει το μεσαίο πεντάλ. Πιο στιβαρό και άμεσο είναι τέλος και το σύστημα διεύθυνσης με νέα αλουμινένια κολόνα για το τιμόνι αλλά και έγκαιρη ενεργοποίηση του συστήματος υποβοήθησης. Από άκρη σε άκρη οι στροφές του τιμονιού είναι 2,36. Οι ζάντες του είναι αλουμινίου, 18 ιντσών και φορούν ελαστικά 225/40.

Το γιαπωνέζικης κατασκευής GR Yaris θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη σε δύο εκδόσεις, τη στάνταρ και την Circuit Pack που φέρει σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου έναντι των χυτών, ελαστικά Michelin Pilot 4S, ελαφρώς διαφορετικό set up για την ανάρτηση τα εμπρός και πίσω διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης αλλά και κόκκινο χρώμα για τις δαγκάνες των φρένων που παραμένουν ίδιες.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr