Ειδικότερα η Kia με το PV5 Cargo, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό όχημα (eLCV) της μάρκας και μέρος της σειράς Platform Beyond Vehicle (PBV), κατέρριψε επίσημα έναν τίτλο Guinness World Records για την επίτευξη: “Η μεγαλύτερη απόσταση που διένυσε ένα ελαφρύ ηλεκτρικό van με μπαταρία με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο με μία μόνο φόρτιση είναι 693,38 χλμ.”.
Διαβάστε επίσης: To best seller μικρό της Ελλάδας διπλασίασε τις πωλήσεις του – Από 15.890 ευρώ
Η έκδοση PV5 Cargo Long Range 4θυρο, με μπαταρία 71,2 kWh, χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή με μέγιστο επιτρεπόμενο ωφέλιμο φορτίο 665 κιλών. Κάλυψε 693,38 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για την απόδοση και την αντοχή στην κατηγορία των eLCV. Η οδήγηση-ρεκόρ πραγματοποιήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2025 κάτω από πραγματικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους βόρεια της Φρανκφούρτης στη Γερμανία.
“Παρόλο που η Kia είναι νέα στην αγορά των LCV, αυτό το ρεκόρ αποτελεί απόδειξη της ευελιξίας και της καινοτομίας του πρώτου μας PBV, καθιστώντας την Kia έναν σοβαρό διεκδικητή στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων”, δήλωσε ο Marc Hedrich, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kia Europe. “Το γεγονός ότι το van μπορεί να λειτουργήσει για σχεδόν δύο ολόκληρες εργάσιμες ημέρες με μία μόνο φόρτιση, δείχνει τις πραγματικές δυνατότητές του για την εξυπηρέτηση του αγοραστικού του κοινού. Το PV5 συνδυάζει την αποτελεσματικότητα, την ευελιξία και την έξυπνη συνδεσιμότητα σε ένα πακέτο”.
Η διαδρομή σχεδιάστηκε προσεκτικά για να αναπαράγει την καθημερινή πραγματικότητα των εργασιών παράδοσης και logistics. Σε έναν αστικό και εξωαστικό κύκλο 58,2 χιλιομέτρων, το PV5 Cargo αντιμετώπισε φανάρια, διασταυρώσεις, κυκλικούς κόμβους και τυπική κυκλοφορία στην πόλη – αντικατοπτρίζοντας τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι οδηγοί logistics καθημερινά. Επιπλέον, το van αντιμετώπισε επανειλημμένα μια υψομετρική αύξηση περίπου 370 μέτρων, ολοκληρώνοντας τον κύκλο 12 φορές μεταφέροντας το πλήρες ωφέλιμο φορτίο του και τελικά σταμάτησε στον δωδέκατο κύκλο.
Στο τιμόνι του PV5, που σημείωσε το ρεκόρ, βρισκόταν ο George Barrow, ένας αναγνωρισμένος δημοσιογράφος επαγγελματικών οχημάτων που ειδικεύεται στα van, και ο Christopher Nigemeier, ανώτερος μηχανικός στο Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe (HMETC).
Η προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ είχε προετοιμαστεί σχολαστικά. Επιθεωρητές από την TÜV Hessen και τον buck Vermessung επέβλεπαν τη διαδικασία φόρτισης και επαλήθευσαν τη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές βάρους. Η οδήγηση καταγραφόταν συνεχώς χρησιμοποιώντας GPS tracking και κάμερες στην καμπίνα. Πριν από την αναχώρηση, η μπαταρία του PV5 φορτίστηκε στο 100% και τόσο η θύρα φόρτισης όσο και ο χώρος αποσκευών σφραγίστηκαν μέχρι το τέλος του “ταξιδιού” των 22 ωρών και 30 λεπτών.
Η έκδοση PV5 Cargo προσφέρει έως και 4,4 κυβικά μέτρα χώρου φόρτωσης και χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου έως 790 κιλά. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από διάφορες επιλογές μπαταρίας – 51,5 kWh, 71,2 kWh και μια μελλοντική 43,3 kWh – προσαρμοσμένες στις λειτουργικές τους ανάγκες.
Το Kia PV5 Cargo που κατέρριψε τα ρεκόρ, θα εκτεθεί στην Έκθεση Solutrans στη Λυών (EurExpo) από τις 18 Νοεμβρίου 2025.





