Έχει περάσει περίπου μία πενταετία από τότε που δοκιμάσαμε για πρώτη φορά την συγκεκριμένη γενιά του Toyota Corolla. Πρόσφατα, βρέθηκε στα χέρια μας το μοντέλο που βλέπετε, με έτος ταξινόμησης το 2019 και περίπου 59.000 χλμ. στο οδόμετρο. Πρόκειται για το απόλυτο best-seller στην ιστορία της Toyota, με τεράστια εμπορική πορεία και στη χώρα μας. Πάμε, λοιπόν, να δούμε πως “κρατιέται” στο πέρασμα του χρόνου.
Δείτε επίσης: Από best-seller… στην τρίτη θέση – Τα δύο γερμανικά που “εκτόπισαν” τo Toyota Corolla
58.954… σκληρά χιλιόμετρα!
Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο ανήκει στο στόλο της Toyota Hellas και, βάσει του ιστορικού συντήρησης, έχουν γίνει τυπικά όλες οι εργασίες συντήρησης στον προβλεπόμενο χρόνο και πάντα σε εξουσιοδοτημένο επισκευαστή. Τα 58.954 χλμ. που έχει διανύσει μόνο εύκολα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν, μιας και το μαύρο Toyota Corolla προέρχεται από τον στόλο δημοσιογραφικών οχημάτων για δοκιμές και πίσω από το τιμόνι του βρέθηκαν δεκάδες οδηγοί που κλήθηκαν να αξιολογήσουν τις δυνατότητές του, ενώ έχει περάσει από διαδικασία δοκιμασία μετρήσεων επιδόσεων αλλά και δεκάδες φωτογραφήσεις με απαιτητικά περάσματα.
Υβριδικό μοτέρ 122 ίππων που δεν “διψά”…
Το αυτοκίνητο που βρέθηκε στα χέρια μας εξοπλίζεται με ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από θερμικό μοτέρ χωρητικότητας 1,8 λτ. και ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά, η ισχύς αγγίζει τους 122 ίππους και η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου eCVT κιβωτίου. Αναφορικά με τις επιδόσεις, το ιαπωνικό hatchback είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Όσο για τη λειτουργία του συστήματος, το αυτοκίνητο ξεκινά ηλεκτρικά (μην περιμένετε να ακούσετε θόρυβο κινητήρα, όταν βάλετε εμπρός), ενώ αν υπάρχει αρκετή ενέργεια στις μπαταρίες μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με αυτή σε ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα περίπου και χωρίς να βυθιστεί το γκάζι στο πάτωμα. Φυσικά, το ηλεκτρικό μοτέρ βοηθά το έργο του βενζινοκινητήρα, ώστε αυτός να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο, ενώ ο βενζινοκινητήρας ανταποδίδει φορτίζοντας αποσπασματικά τις μπαταρίες του αυτοκινήτου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε εξάλλου πως μιλάμε για αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα (όπερ σημαίνει πως δεν μπαίνει στην πρίζα για φόρτιση), το οποίο αντλεί την ενέργειά του κατά την κύλιση του αυτοκινήτου χωρίς γκάζι και την αναγεννητική πέδηση (φορτίζει κατά το φρενάρισμα). Η μέση κατανάλωσή του στη διάρκεια της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 5,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές στα 76 γρ./χλμ. (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας).
Παραμένει ικανό οδηγικά
Παρά τα πέντε χρόνια χρήσης στους ελληνικούς δρόμους, το Toyota Corolla εξακολουθεί να διακρίνεται για την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και δεν έχει να “ζηλέψει” τίποτα από άλλους, σύγχρονους αντιπάλους της κατηγορίας. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (σε όλες τις εκδόσεις) αποσβένει πολύ καλά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, είναι ήσυχη στη λειτουργία της και δεν επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα ακόμη και σε πιεσμένες καμπές. Στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο είναι στιβαρό και σου εμπνέει το αίσθημα ασφάλειας και ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι χαμηλός. Στην πόλη είναι αρκετά ευέλικτο, με καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας και οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες κάνουν το παρκάρισμα πιο εύκολο. Ο κύκλος στροφής είναι στα 10,4 μ. από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο.
Ταυτόχρονα, δεν στερείται εξοπλισμού, αφού δεν απουσιάζει ούτε η οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, αλλά ούτε και ο πίνακας οργάνων που αποτελεί συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων. Επιπλέον, υπάρχουν χειριστήρια στο τιμόνι για τον έλεγχο του infotainment, αλλά και των των συστημάτων ημιαυτόνομης οδήγησης.
Οι φθορές στην καμπίνα
Πέρα από την αναμφισβήτητα κορυφαία αξιοπιστία του συγκεκριμένου μοντέλου, ενδιαφέρον έχει να δούμε και τις φθορές που εντοπίσαμε μέσα στην καμπίνα έπειτα από πέντε χρόνια και πληθώρα οδηγών πίσω από το τιμόνι, που δεν πρέπει να ξεχνάμε πως δεν του φέρονται και σαν… δικό τους. Σε γενικές γραμμές, η κατάσταση του αυτοκινήτου παραμένει καλή και η ποιότητα της συναρμολόγησης των πλαστικών επιβεβαιώνεται από την εντυπωσιακή απουσία θορύβων στην καμπίνα. Όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές εικόνες που ακολουθούν, “κάποια” φθορά υπάρχει στην δερμάτινη στεφάνη του τιμονιού που έχει “γυαλίσει”, αλλά και στον επιλογέα, στις εσωτερικές λαβές των θυρών, αλλά και στα καθίσματα. Σε γενικές γραμμές, όμως, θα πρέπει να τονίσουμε πως το Toyota Corolla δείχνει πως αντέχει στις καταπονήσεις του χρόνου.
Συμπέρασμα
Το Toyota Corolla απέδειξε ότι έπειτα από μία… δημοσιογραφική πενταετία εξακολουθεί να αποτελεί μία “τίμια” επιλογή που δεν θα “προδώσει” τον οδηγό. Η οδηγική του συμπεριφορά παραμένει πολύ καλή, τεχνολογικά δεν έχει χάσει σημαντικό “έδαφος” απέναντι στους σύγχρονους ανταγωνιστές και δείχνει πως είναι σε θέση να “γράψει” πολλά χιλιόμετρα ακόμη. Σήμερα, ένα υβριδικό Toyota Corolla πενταετίας με αυτά τα χιλιόμετρα στο οδόμετρο εκτιμάται στην Ελλάδα περίπου στα 19.000-21.000 ευρώ (βάσει έρευνας σε γνωστή ιστοσελίδα). Εμείς επιφυλασσόμαστε και για το τεστ δεκαετίας, καλά να είμαστε!