Μπορεί έξι μεγάλες εταιρείες να υπέγραψαν την Διακήρυξη της Γλασκώβης, κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε από την Toyota. Αναφερόμαστε, ασφαλώς, στην συμφωνία για σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2040, η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα σε διάσκεψη που έγινε υπό τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών.
Toyota: Ξεκίνησαν οι δοκιμές αγωνιστικού κινητήρα που καίει υδρογόνο (+video)
Στη συγκεκριμένη διάσκεψη, αρκετές εταιρείες έδωσαν υπόσχεση για μηδενικές εκπομπές ρύπων από αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι το 2040. Αυτό ουσιαστικά μεταφράζεται σε ολική κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι εκείνη την χρονιά. Ανάμεσα στις έξι εταιρείες ήταν κολοσσοί όπως η Mercedes-Benz (Daimler AG), η General Motors και η σουηδική Volvo.
Αίσθηση προκάλεσε, βέβαια, η αρνητική στάση της Toyota, η οποία αρνήθηκε να υπογράψει την Διακήρυξη της Γλασκώβης επικαλούμενη τους ανθρώπους όλου του πλανήτη, οι οποίοι δεν είναι έτοιμοι για μία τέτοια μετάβαση. Εκπρόσωπος της Toyota είπε στο Reuters ότι όπου υπάρχουν υποδομές και ισχυρή οικονομία είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε την προσπάθεια για οχήματα με μηδενικούς ρύπους, υπάρχουν όμως χώρες που δεν έχουν δημιουργηθεί συνθήκες για ασφαλή μετάβαση.
Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτινάσσονται σε αγορές όπως αυτές της Ευρώπης και των Η.Π.Α., αλλά δεν επικρατεί το ίδιο σκηνικό και σε άλλες μεριές του πλανήτη. Για παράδειγμα μέσα στο 2020, στην αγορά της Νότιας Αμερικής των 420 εκατ. ανθρώπων ταξινομήθηκαν λιγότερα από 18.000 αμιγώς ηλεκτρικά. Επίσης στην Αφρική των 1,2 δισεκατομμυρίων ανθρώπων οι ταξινομήσεις περιορίστηκαν κάτω από τις 18.000.
«Πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να σημειωθεί πρόοδος, επομένως είναι δύσκολο να δεσμευτούμε σε αυτό το στάδιο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της Toyota.