Toyota GR Yaris: Αποχαιρετισμός στα… όπλα!

Αυτοκίνητο σαν το Toyota GR Yaris δύσκολα θα ξαναδούμε! Είναι λες και με αυτό η ιαπωνική μάρκα λέει το ύστατο χαίρε στην κατηγορία των μικρών μοντέλων.

Βρείτε μας στο

Τα αυτοκίνητα αλλάζουν και όσοι από εσάς παρακολουθείτε στενά τα τεκταινόμενα στην αυτοκινητοβιομηχανία θα το έχετε καταλάβει και με το παραπάνω. Οι εκπομπές ρύπων έχουν “φιμώσει” τα αυτοκίνητα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα έχουν κάνει τον οδηγό… συνοδηγό, η αυτόνομη οδήγηση θα τον κάνει επιβάτη και η ηλεκτροκίνηση για πολλούς είναι το οριστικό gameover των petrolheads.

Σε αυτή την εποχή και με την πυξίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας να είναι χαλασμένη (τουλάχιστον έτσι αισθάνεσαι αν είσαι από τους ρομαντικούς της αυτοκίνησης) η Toyota παρουσιάζει το GR Yaris.

Ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν χρειάζεται καν να δεις από κοντά για να εξυμνήσεις την κίνηση της ιαπωνικής μάρκας. Μία κίνηση που βασίζεται στο πάθος του Ιάπωνα κατασκευαστεί να παρουσιάσει ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο, το οποίο γυρίζει την πλάτη στο marketing, στις οικονομίες κλίμακας και στην “κορεκτίλα” της εποχής.

Ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο (τουλάχιστον στα χαρτιά καθώς δεν το έχουμε οδηγήσει ακόμη), την ύπαρξη του οποίου οφείλουμε στον Akio Toyoda, το αφεντικό της ιαπωνικής μάρκας και την θέλησή του να φτιάξει ένα πολιτικό αυτοκίνητο με άρωμα… WRC!

Από τα πρώτα στοιχεία του και τις εικόνες μπορούμε να πούμε πως τα έχει καταφέρει και με το παραπάνω. Χειροκίνητο, 6άρι κιβώτιο, τετρακίνηση με ένα Torsen διαφορικό σε κάθε άξονα και 261 άλογα από 1.600άρι τούρμπο μοτέρ είναι τα… σωστά χαρακτηριστικά μιας καθαρόαιμης κατασκευής.

Ναι, είναι τρικύλινδρο και αυτή ίσως είναι και η μόνη θυσία που έπρεπε να γίνει προκειμένου να μπορεί το αυτοκίνητο να καλύψει τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν πλέον. Αλλά τι είναι ένας κύλινδρος μπροστά σε ολόκληρα μοτέρ που θα θυσιαστούν (σε κάποιες περιπτώσεις έχουν ξεκινήσει ήδη να… θυσιάζονται) στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

Έχοντας τα παραπάνω στο μυαλό μου, δεν μπορώ παρά να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Toyota που παρουσίασε το GR Yaris, ένα αυτοκίνητο που ανάλογό του δεν θα ξαναδούμε στο μέλλον.

Ένα αυτοκίνητο που ίσως οι επόμενες γενιές θα μνημονεύουν όπως κάνουμε εμείς σήμερα με τη Lancia Delta Integrale οι παλαιότεροι και με το Mitsubishi Lance Evo οι λίγο πιο νέοι.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr