Vanwall VW 5

Η Vanwall VW 5 ήταν το πρώτο μονοθέσιο που έφερε στην ομάδα του το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, το 1958. Ας το γνωρίσουμε.

Έως το 1957, το επίζηλο τρόπαιο του παγκόσμιου πρωταθλητή Formula 1 αφορούσε μόνο στους οδηγούς. Ωστόσο, από το 1958 θεσπίστηκε το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εκείνη την πρώτη χρονιά του θεσμού, νικήτρια αναδείχθηκε η Vanwall, μια ομάδα απολύτως βρετανική: Made in UK σασί και κινητήρας, Βρετανός ιδιοκτήτης, Βρετανοί οδηγοί.

Θα έλεγε κανείς ότι η Vanwall ήταν ένα success story – ιδιαίτερα όσοι έχουν την τάση να επαινούν ή να ανέχονται τον βρετανοκεντρικό σωβινισμό. Εν πάση περιπτώσει όμως, επρόκειτο αναμφίβολα για μια ιστορία επιτυχίας, καθώς ολόκληρη η ομάδα δημιουργήθηκε από το πάθος ενός και μόνο ανθρώπου, του Tony Vanderwell.

Ο οποίος, όπως και πολλοί άλλοι στον καιρό του, παρακινήθηκε από την αντιζηλία με τη Ferrari και τα ιταλικά αυτοκίνητα, τα οποία μονοπωλούσαν το προσκήνιο των Grand Prix στις αρχές της δεκαετίας του ’50. Ο Vanderwell είχε εμπλακεί στην κατασκευή των μοτοσυκλετών Norton και εν συνεχεία αφοσιώθηκε στην ίδρυση ενός εργοστασίου παραγωγής ρουλεμάν.

Ύστερα από διάφορους πειραματισμούς και συνεργασίες και αφού αγόρασε μια Ferrari για να τη μελετήσει – και ενδεχομένως να κοπιάρει τα μηχανικά της μυστικά –, ο Vanderwell προσέλαβε τον Colin Chapman και του ανέθεσε να σχεδιάσει από την αρχή το πλαίσιο ενός μονοθεσίου ικανού να ανταγωνιστεί τους θρασείς Ιταλούς.

Ο χαρισματικός Chapman, μετέπειτα θριαμβευτής και καινοτόμος με τη δική του ομάδα, τη Lotus, σχεδίασε ένα πανάλαφρο σωληνωτό πλαίσιο, ενώ ο αεροδυναμιστής Frank Costin ολοκλήρωσε το σχήμα του μονοθεσίου με μια επαναστατική λύση: Το επίμηκες, σφηνοειδές ρύγχος που βαφτίστηκε, για προφανείς λόγους, «Δάκρυ». Κι έτσι γεννήθηκε ένα αυτοκίνητο αποκλειστικά φτιαγμένο για να φέρει νίκες στη Βρετανία.

Με κινητήρα 2.5 λίτρων, μακρινό απόγονο των Norton και απόδοση λίγο πάνω από τους 270 ίππους, στις διάφορες εκδόσεις του κέρδισε σε εννέα Grand Prix. Το 1958 ο Stirling Moss έφτασε μία ανάσα από την κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών, το οποίο έχασε για μόλις έναν βαθμό.

Ούτως ή άλλως όμως η Vanwall VW 5 στέφθηκε πρωταθλήτρια κατασκευαστών, κατακτώντας μια διάκριση που κανείς, ποτέ, ούτε καν η διάλυση της ομάδας αμέσως μετά, δεν θα μπορέσει να ισοφαρίσει ή να ξεπεράσει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα στη σύγχρονη ιστορία των ράλι έδρεψε τις δάφνες του ήσυχα και αποσύρθηκε χωρίς πάταγο....
Εντυπωσιακή, αποτελεσματική και τρομερά επιτυχημένη, η BMW Μ3 E30 επαναπροσδιόρισε με το σχήμα και τις επιδόσεις της το τι σημαίνει αγωνιστικό αυτοκίνητο στο μεταίχμιο 80s...
Η εμφάνιση της Lotus 38 το 1965 στην Ινδιανάπολη άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην αγωνιστική ιστορία. Ο μηχανοκίνητος κόσμος των ΗΠΑ δεν θα ήταν ποτέ...
Η Ferrari 512 M είχε το πιο καθαρό προβάδισμα που «απόλαυσε» ποτέ πρωτότυπο στους αγώνες αντοχής. Δυστυχώς όμως γι’ αυτήν, χάθηκε, όχι στη μετάφραση, αλλά...
Ένα μοναδικό όχημα με το σήμα της Abarth, για έναν μοναδικό σκοπό: το Monoposto 1000 του 1960 κατασκευάστηκε με στόχο την κατάρριψη ρεκόρ. Το ότι...
H 928 δεν είναι 911. Και οποιαδήποτε απόπειρά της να σφετεριστεί τη φήμη και τη δόξα της «αυθεντικής» Porsche είχε ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα