Στο εργοστάσιο της Piaggio στην Pontedera, υπό ανακατασκευή μετά το πέρασμα του πολέμου, το Officina 8 ήταν η έδρα του διάσημου Πειραματικού Τμήματος. Αυτό ήταν το πιο πρωτοποριακό τμήμα, όπου διαμορφώθηκαν τα πιο τολμηρά έργα. Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του ’40, εργάστηκαν εκεί σχεδιαστές, μηχανολόγοι, μηχανικοί, αρχιτεχνίτες μεταλλουργοί και δοκιμαστές. Όλοι επαγγελματίες με τεράστιες δεξιότητες, πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από την αεροναυπηγική βιομηχανία.
Διαβάστε επίσης – Aprilia SR GT: Καλοκαιρινή προσφορά με μείωση τιμής 700 ευρώ
Ήταν τα χρόνια της αναγέννησης και ολόκληρη η Ευρώπη, η οποία προσπαθούσε να ανακάμψει μετά τα σκοτεινά χρόνια του πολέμου, σαρώθηκε από απίστευτες ζυμώσεις αναγέννησης και δημιουργικότητας.
Στο Officina 8 υλοποιήθηκαν για πρώτη φορά νέες ιδέες, ακόμη και οι πιο επαναστατικές: το εργαστήριο είδε τον σχεδιασμό και την επακόλουθη δημιουργία πρωτοτύπων της πρώτης Vespa, τόσο για μαζική παραγωγή όσο και για αγώνες και ρεκόρ. Τα σχήματα για τους μεταλλουργούς, τα ειδικά μοντέλα πλαισίου και η χύτευση άμμου για τους πειραματικούς κινητήρες, όλα γίνονταν εσωτερικά. Στη συνέχεια, το πρωτότυπο μεταβιβαζόταν στους δοκιμαστές δρόμου, οι οποίοι, μετά από δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, αποφάσιζαν για το μοντέλο που θα συμπεριληφθεί στην παραγωγή ή τα νέα αγωνιστικά οχήματα.
Διαβάστε επίσης: Στα τέσσερα χρόνια η εγγύηση για το Piaggio Group – Για ποια μοντέλα ισχύει
Μια περιζήτητη μπλε και χρυσή καρφίτσα, με τις λέξεις “Piaggio 8”, καρφιτσωμένη στη φόρμα εργασίας, ξεχώριζε τους τεχνικούς του πιο μυστικού και πολυπόθητου τμήματος του εργοστασίου.
Η εργασία σε αυτούς τους χώρους, απρόσιτους για όλους τους άλλους, πιστοποιούσε την αριστεία ενός μηχανικού σχεδιασμού καθώς και ενός μηχανολόγου, ενός σχεδιαστή ή ενός οδηγού δοκιμών. Η Vespa που κατέρριψε 17 παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής το 1950, η θρυλική “98 Corsa” που πέτυχε το ρεκόρ ιπτάμενου χιλιομέτρου το 1951 και εκείνες που κυριάρχησαν στον εξαντλητικό off-road αγώνα “Six Days”, είναι μερικά μόνο από τα ειδικά κατασκευασμένα αριστουργήματα που δημιουργήθηκαν στο Officina 8.
Η αποκλειστική εμφάνιση Officina 8 ντύνει τα εμβληματικά μοντέλα της γκάμας: τη Vespa Primavera – στους κυβισμούς 50, 125 και 150 κ.εκ. – που αντιπροσωπεύει τη νεότερη και πιο ανέμελη ψυχή της Vespa, και την ισχυρή GTV 310, με τον χαμηλό προβολέα και το γυμνό τιμόνι που την καθιστούν την πιο αυθεντικά σπορ Vespa.
Οι Primavera και Gtv Officina 8 ξεχωρίζουν για το αποκλειστικό χρώμα Officina 8 Blue, μια έντονη απόχρωση βιομηχανικού μπλε με ειδικό ματ μεταλλικό φινίρισμα που μας γυρίζει πίσω στον χρόνο, σύμφωνα με την εταιρεία, φέρνοντας στο νου τα βιομηχανικά περιβάλλοντα του παρελθόντος: μηχανήματα όπως μέγγενες, τόρνοι και τροχοί λείανσης, καθώς και πρακτικά, ανθεκτικά ρούχα εργασίας.
Μια χρωματική επιλογή που δημιουργεί μια πρωτότυπη αντίθεση με εκλεπτυσμένα σατινέ μεταλλικά φινιρίσματα, τα οποία είναι επίσης εξαιρετικά υποβλητικά: αλουμίνιο, που τονίζει την περίμετρο της ποδιάς και τα πλαίσια των φώτων, και χαλκός, που διακοσμεί τις γρίλιες της γραβάτας και τις ζάντες, οι οποίες επίσης διαθέτουν γυαλισμένα κανάλια.
Χρώματα και υλικά τυπικά των μηχανολογικών εργαστηρίων και του αεροναυπηγικού κόσμου, αλλά όχι μόνο: η Vespa Officina 8 διαθέτει επίσης την πολυπόθητη χάλκινη-μπλε καρφίτσα που φορούσαν με υπερηφάνεια τα μέλη του ιστορικού Πειραματικού Τμήματος. Στο εσωτερικό της ποδιάς, η τρισδιάστατη πλακέτα αφιερωμένη σε αυτό το μοντέλο επανερμηνεύει τη διάσημη καρφίτσα, σύμβολο πάθους και δεξιοτεχνίας.
Η σέλα με διπλή ταπετσαρία είναι επίσης φινιρισμένη με ιδιαίτερη προσοχή: η σέλα με οριζόντια θερμομόνωση περιβάλλεται από διπλή ραφή σε αντίθεση, ενώ τα γυαλισμένα χάλκινα πριτσίνια αποτελούν περαιτέρω αναφορά στην παράδοση. Η GTV Officina 8 περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό ένα σκληρό κάλυμμα στο χρώμα του σκούτερ αναφορά στα χαρακτηριστικά φέρινγκ των αγωνιστικών Vespa, που κάνει την εμφάνισή της ακόμα πιο σπορ. Το επίπεδο εξοπλισμού συμπληρώνεται από πολλές λεπτομέρειες σε μαύρο ματ χρώμα και τους σπορ “bar end” καθρέπτες, επίσης σε μαύρο ματ.
Κάθε Vespa Officina 8 θα συνοδεύεται από ένα κομψό Welcome Kit. Ένα υποβλητικό μεταλλικό κουτί, με φινίρισμα στα χρώματα αυτής της ειδικής έκδοσης, περιέχει το Βιβλίο Κατόχου. Ένας πολύτιμος τόμος που, ξεκινώντας από τα πρωτότυπα αρχειακά ντοκουμέντα, ιχνηλατεί την ιστορία του Πειραματικού Τμήματος, της θρυλικής Officina 8, όπου οραματιστές και λαμπροί τεχνικοί διαμόρφωσαν το μέλλον, δημιουργώντας μια μοναδική ιστορία τεχνολογικής καινοτομίας και σχεδιασμού.
Παράλληλα, η σειρά αξεσουάρ και τεχνικών ενδυμάτων Vespa Officina 8 εναρμονίζεται απόλυτα με την αισθητική της έκδοσης.
Για παράδειγμα το πρακτικό βαλιτσάκι, στο χρώμα του οχήματος και με το λογότυπο Officina 8, διαθέτει πλάτη στα ίδια χρώματα και υλικά με τη σέλα. Το jet κράνος, που προσφέρεται στη χαρακτηριστική βιομηχανική μπλε απόχρωση με ματ φινίρισμα, διακοσμείται με το λογότυπο της σειράς Officina 8. Τα γάντια από τεχνικό διάτρητο ελαστικό ύφασμα διαθέτουν προστατευτικό ένθετο διπλής πυκνότητας στις αρθρώσεις, ρυθμιζόμενο κλείσιμο velcro και συμβατότητα με οθόνη αφής.






