Στην εποχή των social media πολλά έχουμε δει καλά και κακά βέβαια. Όπως και με κάθε τι νέο που φέρνει η τεχνολογία μαζί της. Ξέρετε, ξάφνου βρεθήκαμε όλοι με ένα κινητό τηλέφωνο και με social media τα οποία κανείς δεν μας έμαθε ή δεν μας έδειξε έστω πως να τα χειριζόμαστε. Το αποτέλεσμα πολλές φορές είναι αμφιλεγόμενο και για αυτό θα δείτε πολλά και διάφορα. Φίλους σας να σας απογοητεύουν με αυτά που γράφουν αλλά και αγνώστους να σας ελκύουν για τον ίδιο λόγο και να θέλετε να τους κάνετε… φίλους σας!
Κάπως έτσι είναι και η ηλεκτροκίνηση. Μία νέα τεχνολογία στο αυτοκίνητο η οποία όμως θέλει γνώση και απαιτεί σεβασμό. Όπως κάθε αυτοκίνητο εξάλλου. Γιατί για εμένα και τα ηλεκτροκίνητα δεν παύουν να είναι αυτοκίνητα. Στον συγκεκριμένο τομέα είμαι κατηγορηματικός. Δεν είμαι εδώ για να διαχωρίζω και να χαρακτηρίζω όποιον δεν συμφωνεί ως hater ή αρνητή…
Στο “traction.gr” θα βρείτε άρθρα με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, θα βρείτε δοκιμές ηλεκτροκίνητων θα βρείτε ακόμη και ηλεκτρικά πατίνια. Θα βρείτε όμως και άρθρα κατά της ηλεκτροκίνησης, ντοκιμαντέρ που σε άλλα site δεν έχουν παίξει και έχει κατεβάσει ακόμη και το ίδιο το youtube. Αυτό είναι το “traction.gr” όμως. Αυτό είναι το “τραξιονικό μανιφέστο” του Κώστα Στεφανή και όλη η δημοσιογραφική ομάδα είναι ελεύθερη να γράφει αυτό που σκέφτεται. Η ελευθερία γνώμης είναι αδιαπραγμάτευτη. Αν αυτό το εκτιμάτε καλώς, αν όχι, πάλι καλώς.
Διαβάστε επίσης: Έρευνα: Η ηλεκτροκίνηση είναι ταξική!
Αν είχατε την ευκαιρία να δείτε τα σχόλια ή τα μηνύματα που μας έρχονται κάθε φορά που ανεβάζουμε κάτι για ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα απορούσατε με την εμπάθεια του κόσμου και με τον τρόπο που επιλέγει να εκφραστεί… Αν πάλι είχατε την ευκαιρία να δείτε τι λένε κάποιοι υπέρμαχοι της ηλεκτροκίνησης, κάθε φορά που ανεβαίνει κάποιο άρθρο προβληματισμού γύρω από αυτήν ή τους πόρους που απαιτεί, πάλι θα απορούσατε με την εμπάθεια του κόσμου. Έτσι είναι όμως. Όταν εκθέτεις δημοσίως την γνώμη σου, θα πρέπει να περιμένεις και τις αντιδράσεις! Όποιες και αν είναι αυτές.
Με αυτά και με αυτά έρχομαι στο θέμα των ημερών που είναι και αυτό που αποτέλεσε το έναυσμα για αυτό το άρθρο, καθώς αρκετά ήταν τα μηνύματα που λάβαμε σχετικά με αυτό. Και το θέμα δεν είναι άλλο από μία viral ανάρτηση περί “απάτης της ηλεκτροκίνησης” κλπ. κλπ. Μία ανάρτηση την οποία δεν θα αναφέρω εδώ, καθώς δεν θέλω να της δώσω περαιτέρω αξία, από ότι της έχει δώσει ήδη ο κόσμος εκεί έξω στα social, αλλά και κάποια sites αμφιβόλου ποιότητας τα οποία την αναδημοσίευσαν έτσι απλά… για τα κλικς (σίγουρα αν ασχολείστε με την αυτοκίνηση θα την έχετε δει). Θα πω μόνο πως έχει ανακρίβειες και η ανάγνωσή της θα έπρεπε να σταματά στην πρώτη πρόταση. Άντε στην δεύτερη… Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Πιο κάτω μπορείτε να βρείτε το θέμα μας σχετικά με το ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο και τι καταναλώνει αυτό σε νόμιμες ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου (90-110-130 χλμ./ώρα) αλλά και πόσο κοστίζει η φόρτισή του.
Δείτε εδώ το θέμα μας: Ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο και κόστος φόρτισης
Οδήγησα ηλεκτροκίνητο πριν από πολλά χρόνια για πρώτη φορά και ήταν ένα Mitsubishi i-MiEV (νομίζω ήταν 2010 ή 2011). Τότε ήταν ακόμη σε νηπιακό στάδιο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά σίγουρα είχε το ενδιαφέρον του. Από τότε μέχρι σήμερα, σχεδόν μία δεκαετία μετά, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και έχω οδηγήσει την πλειοψηφία των ηλεκτρικών μέχρι και την Porsche Taycan (μου έχει ξεφύγει το Tesla Model S…). Η τεχνολογία έχει κάνει προόδους και σίγουρα έχει πολλά ακόμη να δώσει. Τότε το πρόβλημα το είχαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (μικρή αυτονομία, μέτριες ως κακές επιδόσεις). Σήμερα το πρόβλημα το έχουν οι υποδομές και όχι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Όπως όλα τα αυτοκίνητα όμως, όπως και τα προϊόντα γενικότερα, ισχύει και εδώ πως πρέπει να ξέρεις τι αγοράζεις και γιατί. Και επειδή οι υποδομές ηλεκτροκίνησης στην χώρα μας είναι σε νηπιακό στάδιο, θέλει λίγο… διάβασμα/ψάξιμο παραπάνω, προκειμένου να κάνεις σωστές επιλογές. Όπως δεν θα πάρεις “smartάκι” για να κάνεις ταξίδια (μπορείς αλλά πώς είναι το ερώτημα), έτσι δεν θα πάρεις και ένα mainstream μικρό ηλεκτρικό για τον ίδιο λόγο (μπορείς να ταξιδέψεις αλλά πως είναι και εδώ το ερώτημα). Αν το κάνεις, τότε το λάθος το έχεις κάνει εσύ και όχι το αυτοκίνητο… Ελπίζω αυτό να είναι κατανοητό.
Θα πρέπει να προσέχετε τι διαβάζετε και από ποιον προέρχεται (είναι αξιόπιστος, ως τι γράφει ότι γράφει, τι όφελος μπορεί να έχει κλπ.) και κυρίως να προσπαθείτε να μην αφήνετε το συναίσθημα να σας επηρεάζει. Να είστε επικριτικοί και να φιλτράρετε τα πάντα! Στόχος του άρθρου μου δεν είναι να κατακρίνω μια δημοσίευση στα social ή να την αντικρούσω (έχει γίνει ήδη αυτό εξάλλου από αρκετούς). Στόχος μου είναι να σας αφυπνίσω! Δεν ζούμε σε κάποιο δυστοπικό κόσμο όπου η άγνοια είναι δύναμη (βλέπε το βιβλίο 1984 του George Orwell), αλλά στον πραγματικό κόσμο όπου η γνώση είναι δύναμη και υποχρέωση θα έλεγα. Και η πληροφορία υπάρχει πλέον εκεί έξω και είναι δωρεάν! Ψάξτε, ενημερωθείτε, διαβάστε και θα οδηγηθείτε μόνοι σας στο κατάλληλο αυτοκίνητο για εσάς. Εμείς είμαστε εδώ για να σας ενημερώνουμε αξιόπιστα και έγκυρα.
Τέλος, να θυμόσαστε πάντα πως δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα για όλους και για όλες τις χρήσεις και τα ηλεκτρικά δεν είναι εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα. Όλα τα αυτοκίνητα έχουν λόγο ύπαρξης και οι επιλογές είναι πλέον πάρα πολλές. Περισσότερες από ποτέ. Και αυτό μόνο καλό είναι για τον υποψήφιο αγοραστή.
Καλές γιορτές σε όλους, με υγεία, αγάπη και σεβασμό!