Volvo: Με LiDAR για αυτόνομη οδήγηση απο το 2022

Συστήματα LiDAR ακόμη και ως μέρος του στάνταρ εξοπλισμού θα φέρει η επόμενη γενιά μοντέλων της Volvo που θα παρουσιαστεί το 2022.

Βρείτε μας στο
Luminar LiDAR Volvo

Στο δρόμο της αυτοματοποιημένης οδήγησης, η Volvo Cars ανακοίνωσε τη νέα συνεργασία της με την εταιρία τεχνολογίας Luminar που δραστηριοποιείται στην εξέλιξη συστημάτων LiDAR με τους πρώτους καρπούς αυτής της συνεργασίας να κάνουν την εμφάνιση τους το 2022.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η σουηδική εταιρία, η επόμενη γενιά των μοντέλων της που θα βασίζονται στην πλατφόρμα SPA 2, θα είναι έτοιμα για αυτόνομη οδήγηση, αναφορικά με τα ηλεκτρονικά και μηχανικά τους μέρη, από το πρώτο κιόλας μοντέλο που θα παρουσιαστεί σε δύο περίπου χρόνια. Το LiDAR της Luminar έρχεται για να το κάνει αυτό εφικτό.

Το μόνο που θα μένει για τον οδηγό του μοντέλου είναι να κατεβάσει από το Διαδίκτυο το απαραίτητο λογισμικό, ως έξτρα επιλογή και σύμφωνα με τη νομοθεσία της εκάστοτε χώρας αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν. Με την αναβάθμιση του λογισμικού θα “ξεκλειδώνει” η λειτουργία Highway Pilot που θα επιτρέπει την πλήρως αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους. Τόσο απλά!

Οι δύο εταιρίες θα εξερευνήσουν από κοινού και τον ρόλο που μπορεί να παίξει το LiDAR στην εξέλιξη άλλων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, ενώ κάνουν λόγο ακόμη και για την τοποθέτηση τουλάχιστον ενός αισθητήρα LiDAR ως στάνταρ στα μελλοντικά τους μοντέλα.

Το LiDAR (LIght Detection And Ranging) της Luminar, όπως και άλλα παρόμοια συστήματα που έχουν παρουσιαστεί τους τελευταίους μήνες λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί και ένα ραντάρ και αποτελεί το μεγάλο βήμα προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Αξιοποιώντας τις εξελίξεις στην τεχνολογία των λέιζερ, το LiDAR, εκπέμπει ακτινοβολία παλμικά. Με τα κύματα που επιστρέφουν καθώς αντανακλούν στις επιφάνειες το σύστημα δημιουργεί μια λεπτομερή τρισδιάστατη εικόνα του περιβάλλοντα χώρου που “εποπτεύει” από την οροφή του οχήματος, η οποία και ανανεώνεται διαρκώς σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Έτσι όλο το σύστημα μπορεί και αναγνωρίζει αντικείμενα γύρω του αλλά και την ακριβή απόσταση τους σε σχέση με το όχημα, χωρίς να χρειάζεται το τελευταίο να ελέγχει τη θέση του μέσω internet και GPS. Η νέα γενιά συστημάτων LiDAR λειτουργεί με αυτόν το τρόπο “απελευθερωτικά” για τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης που χρειάζονται λιγότερη… εξωτερική βοήθεια για να πάρουν τις σωστές αποφάσεις μέρα-νύχτα και ανεξάρτητα από τις καιρικέ συνθήκες.

“Η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να γίνει μια από τις σημαντικότερες τεχνολογίες στην ιστορία της αυτοκίνησης αναφορικά με την ασφάλεια, αν υιοθετηθεί με ασφάλεια και υπευθυνότητα” δηλώνει σχετικά ο Henrik Green, επικεφαλής τεχνολογίας της Volvo Cars και συμπληρώνει: “Προσφέροντας στα μελλοντικά μας μοντέλα την “όραση” που χρειάζονται για να κάνουν πιο ασφαλείς αποφάσεις είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.”

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr