Volvo P1800 Coupe με αγωνιστικό DNA, όπως ποτέ πριν

Η Cyan Motosport, το αγωνιστικό τμήμα της Volvo, μεταμορφώνει κυριολεκτικά το κλασικό P1800, χωρίς όμως να πειράξει την αισθητική του.

Βρείτε μας στο
Volvo P1800 Cyan Racing

Το Volvo P1800 Coupe είναι ένα εμβληματικό μοντέλο για τη σουηδική εταιρία χάρη και στο διαχρονικό του design. Για τα 60ά του γενέθλια η αγωνιστική ομάδα Cyan Racing αποτίνει το δικό της φόρο τιμής στο coupe της Volvo που εξάπτει τη φαντασία των απανταχού φίλων των Σουηδών και όχι μόνο. Είναι η δική της εκδοχή του μοντέλου της Volvo ή, όπως το θέτουν οι ίδιοι καλύτερα, πώς θα ήταν το σουηδικό coupe αν η Cyan Motosport υπήρχε στη 10ετία του ’60 και το εξέλισσε η ίδια.

Σε γενικές γραμμές η Cyan Racing άφησε την εμφάνιση του Volvo P1800 σε αυθεντική κατάσταση, με μικρές αλλαγές που κρύβουν πολλή δουλειά από πίσω τους και δεν γίνονται αντιληπτές με την πρώτη ματιά. Πρόσθεσαν επίσης κάποιες λαχταριστές πινελιές με τον κύριο όγκο της δουλειάς να έχει γίνει κάτω από την “επιφάνεια”. Όπως υπογραμμίζουν και οι άνθρωποι του αγωνιστικού τμήματος θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στο οποίο θα ενσωμάτωναν όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Αυτό που ήθελαν όμως ήταν να “παγώσουν το χρόνο”. Να συνδυάσουν ό,τι καλύτερο είχαν να προσφέρουν τα 1960s με τις δυνατότητες του σήμερα και να κρατήσουν την οδηγική εμπειρία αγνή, αναλογική.

Αυτό το P1800 Coupe του 1964 δεν έχει κανενός είδους ηλεκτρονικό βοήθημα, ούτε καν ABS και traction control. Οι επεμβάσεις για τη βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης είναι ελάχιστες και στοχευμένες, ενώ έναντι του αυθεντικού έχουν μεγαλώσει τα μετατρόχια και έχουν τοποθετηθεί σημαντικά μεγαλύτεροι τροχοί και φρένα.

Αυτό που δεν φαίνεται είναι η δουλειά που έχει γίνει κάτω από το αμάξωμα. Με στόχο την αύξηση της στιβαρότητας οι άνθρωποι της Cyan Racing προχώρησαν στην ενίσχυση του πλαισίου προσθέτοντας ατσάλι, ενώ το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και έχει ενσωματωθεί στη δομή του πλαισίου! Έτσι αυτό το P1800 ζυγίζει μόλις 990 κιλά. Στη διατήρηση του βάρους χαμηλά συνεισφέρει και το roll cage το οποίο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο.

Κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ένας δίλιτρος 4κύλινδρος κινητήρας με turbo της Borg Warner, ο οποίος βασίζεται στο μηχανικό σύνολο που χάρισε το παγκόσμιο κύπελλο Τουρισμού το 2017 στο αγωνιστικό Volvo S60 TC1. Η απόδοση του φτάνει στους 420 ίππους και τα 455 Nm ροπής στις 7.000 και 6.000 σ.α.λ. αντίστοιχα με το κόφτη να επεμβαίνει στις 7.700 σ.α.λ. Η Cysan Motosport αναφέρει ότι έγινε ειδική μελέτη για την καμπύλη απόδοσης ώστε αυτή να είναι γραμμική, παρά την ύπαρξη του turbo, ώστε ο έλεγχος μέσω του δεξιού πεντάλ να είναι πιο ακριβής. Το κιβώτιο είναι μηχανικό Holinger πέντε σχέσεων, ενώ ο αυθεντικός πίσω άξονας έχει αντικατασταθεί από μια πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση που σχεδιάστηκε από το αγωνιστικό τμήμα. Παράλληλα έχει τοποθετηθεί και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης το οποίο έχει ρυθμιστεί ειδικά γι αυτή τη μετατροπή ώστε το P1800 να είναι ευχάριστο τόσο σε περιβάλλον πίστας όσο και στο δρόμο.

Η ανάρτηση είναι πλήρως ρυθμιζόμενη με διπλά ψαλίδια εμπρός-πίσω και οι ρυθμίσεις που έχουν επιλέξει οι άνθρωποι της Cyan Racing κάνουν αυτό το μοναδικό coupe περισσότερο διασκεδαστικό παρά το όπλο με το οποίο θα κυνηγήσει κάποιος χρόνους σε μια πίστα.

Οι τροχοί είναι σφυρήλατοι αλουμινίου με διάμετρο στις 18 ίντσες και τα ελαστικά έχουν διάσταση 235/40 και 265/35 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Στα φρένα βλέπουμε δίσκους με διάμετρο 362 χλστ. εμπρός και 330 πίσω και 4πίστονες δαγκάνες και στους τέσσερις τροχούς, τα οποία δεν φέρουν ούτε υποβοήθηση.

Βαμμένο σε αυτό το εξαιρετικό κυανό χρώμα, σύμφωνο με τα χρώματα της Cyan Racing, αυτό το Volvo P1800 είναι κάτι που μπορούμε να ευχηθούμε από τώρα στον Άγιο Βασίλη.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr