VW e-Golf & Smart electric drive

Μας αρέσει δεν μας αρέσει, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον απλώς στην πόρτα μας, αλλά μπήκε ήδη στο σπίτι μας και αποτελεί μία πρόταση, ειδικά και κυρίως για αστική χρήση.

Βρείτε μας στο


Αναζητώντας την ταυτότητα της ηλεκτροκίνησης, στα υπέρ της συγκαταλέγουμε το ότι πρόκειται για αυτοκίνητα σχεδόν χωρίς καθόλου ήχο, χωρίς εκπομπή CO2 τα οποία δεν καταναλώνουν καύσιμο αλλά ρεύμα (διαθέτουν μπαταρίες), με κινητήρα τους δεν έχει τριβές οπότε η ροπή (η δύναμη που δέχεται από το πόδι μας) είναι πολύ μεγάλη και το αυτοκίνητο επιταχύνει πολύ γρήγορα, που ο κινητήρας τους είναι ιδιαίτερα πιο οικολογικός από βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες και αυτό γιατί είναι ένα απλό ηλεκτρικό μοτέρ.

Στα κατά, εντοπίζουμε την βασική «αχίλλειο πτέρνα» που είναι η αυτονομία τους, αλλά και η αργή φόρτισή τους. Να σημειώσουμε εδώ ότι όσο η ηλεκτροκίνηση εξελίσσεται, απομακρυνόμαστε από την λογική «φορτίζουμε σε οικιακή πρίζα με μία μπαλαντέζα» και αναφερόμαστε σε ειδικές παροχές, όπως επίσης και στα wall box που έχουν ειδικά συστήματα φόρτισης ή ταχυφόρτισης. Επίσης τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα καταναλώνουν τα πάντα σε ρεύμα, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σε παράλληλες χρήσεις, όπως λ.χ. η λειτουργία του κλιματισμού.

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για τρεις ημέρες με δύο εκπροσώπους ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να σας τα παρουσιάσουμε, όπως ακριβώς τα ζήσαμε στις Σπέτσες!

Volkswagen eGolf

Πρόκειται για ένα καθ’ όλα ίδιο Golf με τα γνωστά μας της τελευταίας γενιάς, μόνο που κάτω από το καπό υπάρχει η ηλεκτροκίνητη μονάδα. Στις διαφορές, εντοπίζουμε εξωτερικά εμπρός προφυλακτήρα με ειδική σχεδίαση, μια διακοσμητική μπλε γραμμή τόσο στα φώτα όσο και στη γρίλια του ψυγείου που παραπέμπει στην ηλεκτροκίνητη ταυτότητά του και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών ειδικής σχεδίασης.

Σύμφωνα με τη VW, η αυτονομία είναι μεγαλύτερη κατά 50%, φτάνοντας δηλαδή έως και τα 300 χιλιόμετρα, με βάση τον ευρωπαϊκό κύκλο (New European Driving Cycle – NEDC). Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη χρήση νέας μπαταρίας ιόντων λιθίου, που έχει χωρητικότητα 35,8 kWh (κιλοβατώρες), έναντι 24,2 του προηγούμενου αντίστοιχου μοντέλου. Να σημειώσουμε εδώ ότι αν η φόρτιση γίνει σε σημείο συνεχούς ρεύματος, η μπαταρία χρειάζεται 45 λεπτά για να φορτιστεί κατά 80%. Το VW e-Golf διαθέτει τρεις επιλογές προφίλ οδήγησης: Normal, Eco, Eco+, που προσφέρει την καλύτερη δυνατή διαχείριση ενέργειας και αυτονομίας.

Στο ποιοτικό εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών Active Info Display είναι πλήρως ψηφιακός και διαδραστικός και απεικονίζει χρήσιμες ενδείξεις για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, όπως μετρητή ενέργειας, επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, επίπεδο φόρτισης κ.α., ενώ μπορούμε να επιλέξουμε να απεικονίζονται επιπλέον πληροφορίες που αφορούν στην πλοήγηση ή στα συστήματα υποβοήθησης.

Επιπλέον, με το σύστημα Infotainment Discover Pro, έχουμε οθόνη αφής 9,2 ιντσών με λειτουργία ανέπαφου χειρισμού Gesture Control (έλεγχος με χειρονομίες), βελτιωμένη εκδοχή των συστημάτων αφής, καθώς σύμφωνα με την «Think New» πολιτική της VW για τεχνολογία αιχμής σε όλους τους τομείς, πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται με μια κίνηση του χεριού. Τέλος, ιδιαίτερη μνεία χρειάζεται να κάνουμε στο Car Net e-Remote, που προσφέρει πρόσβαση από υπολογιστή ή smartphone σε σημαντικές λειτουργίες του e-Golf όπως διαχείριση μπαταρίας, προγραμματισμός ώρας αναχώρησης, ρύθμιση κλιματισμού, κ. ά.

Στην γλώσσα των αριθμών τώρα, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 ίππους, το σύνολο επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα, η κατανάλωση γίνεται με αναγωγή οπότε έχουμε βάση του κόστους της κιλοβατώρας περίπου 2,5 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα, ενώ μπορεί να το αποκτήσετε με τιμή από 38.800 ευρώ.

smart electric drive

Το smart electric drive (smart EQ fortwo) αποτελεί την πρόταση της smart για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Ωστόσο, τo Smart Fortwo δεν είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο smart, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί την τέταρτη έκδοση, ενώ ενημερωτικά αναφέρουμε ότι το smart Forfour εξοπλίζεται για πρώτη φορά με ηλεκτροκινητήρα.

Έτσι, από τη στιγμή που διατίθενται σε Electric Drive τα Fortwo, Fortwo Cabrio και Forfour, η smart γίνεται η πρώτη εταιρεία με πλήρη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η εξωτερική εμφάνιση είναι η καθ’ όλα γνωστή μας, καθώς ιδιαίτερα το smart Fortwo είναι από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στους Ευρωπαϊκούς, αλλά και ελληνικούς δρόμους.

Υπάρχουν πλέον διαθέσιμοι περισσότεροι χρωματισμοί και συνδυασμοί, ενώ παράλληλα υπάρχει πάντα η δυνατότητα για συνδυασμό δύο χρωμάτων. Οι μεγάλες επιφάνειες στο εσωτερικό έχουν επενδυθεί με ύφασμα, έχουμε πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ στο καντράν, αντί για στροφόμετρο και δείκτη βενζίνης, υπάρχουν ένδειξη υπολοίπου μπαταρίας (ποσοστό) και ένδειξη αν το αυτοκίνητο καταναλώνει ή ανακτά ενέργεια, ενώ υπάρχει διαρκής ενημέρωση για τη διαθέσιμη αυτονομία, καθώς και ενημέρωση για τον πιο αποδοτικό, σε επίπεδο κατανάλωσης, τρόπο οδήγησης.

Από τη γραμμή εξοπλισμού passion, prime και proxy το όργανο πολλαπλών ενδείξεων διαθέτει μία έγχρωμη οθόνη TFT 3,5 ιντσών. Στην σφαίρα του Infotaiment, έχουμε προαιρετικά το art Media System που περιλαμβάνει οθόνη αφής επτά ιντσών η οποία προσφέρει έλεγχο στην πλοήγηση μέσω φωνητικών εντολών και, φυσικά, έλεγχο στο ηχοσύστημα. Επίσης, υπάρχει η εφαρμογή Smart Control App, που μπορεί να κατεβάσει ο οδηγός και να βλέπει ανά πάσα στιγμή πόσο έχει φορτιστεί η μπαταρία, την αυτονομία, τον κλιματισμό κ.λπ.

Στα αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδηγού να αναφέρουμε την ενεργή υποβοήθηση πέδησης και τη λειτουργία Eco, η οποία ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και περιλαμβάνει λειτουργίες εξοικονόμησης ενέργειας όπως μέγιστη ανάκτηση ενέργειας, μειωμένη ισχύς ψύξης/ θέρμανσης, μειωμένη τελική ταχύτητα.

Το κιβώτιο είναι αυτόματο φυσικά, ενώ όσον αφορά την αυτονομία, ο κατασκευαστής δίνει 160 χιλιόμετρα, με χρόνο φόρτισης τις 3,5 ώρες (100%), και δυνατότητα ταχείας φόρτισης (το 80% της αυτονομίας είναι διαθέσιμο σε 45 λεπτά). Η κατανάλωση ρεύματος (μικτός κύκλος) ορίζεται στις 12,9 kWh/100 χλμ., με εκπομπές CO2 (μικτός κύκλος): 0 γρ./χλμ. Η τιμή του smart electric drive αρχίζει από τα 18.815 ευρώ.

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr