Η σπουδαιότητα αυτής της γενιάς ήταν πολύ μεγάλη τουλάχιστον στο κομμάτι της σχεδίασης. Όλοι περιμένουν από τη Mercedes μια νέα γενιά E-Class που θα είναι καλύτερη σε όλα από την προηγούμενη, ίσως όμως λίγοι ήταν αυτόί που περίμεναν από τους Γερμανούς μια τόσο έντονη σχεδιαστική “αποχώρηση” και τη δημιουργία ενός νέου “μονοπατιού”.
H νέα τότε E-Class ήταν η πρώτη που έφερε δύο ξεχωριστούς στρογγυλούς προβολείς σε κάθε μεριά, μια έμπνευση που θύμιζε ελαφρώς και την αμερικάνικη έκδοση της E-Class W123. Τα δικά της ωστόσο φώτα βρίσκονταν σε ενιαίο πλαίσιο.
Παρά τη μεγάλη σχεδιαστική αλλαγή το κοινό που είχε δει την πρόταση της Mercedes πριν από δύο περίπου χρόνια υποδέχτηκε θερμά τη νέα γενιά της της E-Class, η οποία κέρδισε τότε και το σχεδιαστικό βραβείο “Red Dot”.
Αυτή η E-Class ήταν διαθέσιμη αρχικά ως E 200, E 230, E 280, E 320 και E 420, ενώ στους κινητήρες πετρελαίου υπήρχαν οι εκδσόσεις E 220 Diesel, E 290 Turbodiesel and E 300 Diesel. Η πιο αδύναμη έκδοση της E-Class ήταν η E220 diesel με μόλις 95 ίππους, ενώ η ισχυρότερη ήταν η E 50 AMG των 347 ίππων.
Ένα περίπου χρόνο μετά την εμφάνιση της έκανε και η station weagon E-Class, η οποία ξεχώριζε για τον πραγματικά σπηλαιώδη αποθηκευτικό χώρο που προσέφερε, ο οποίος, με την αναδίπλωση των καθισμάτων μπορούσε να φτάσει έως και τα 1.975 λίτρα! Παράλληλα μπορούσε να εξοπλιστεί και με δεύτερο πάγκο που “κοίταζε” αντίθετα προς τη συνήθη φορά κατεύθυνσης και μετέτρεπε το γερμανικό Estate σε επταθέσιο.
Αυτή η γενιά της E-Class, σε αντίθεση με την προηγούμενη, ήταν μόνο διαθέσιμη ως σεντάν και station και όχι ως cabrio και coupe. Την εκπροσώπηση στη μεσαία κατηγορία ανέλαβαν οι CLK εκείνης της εποχής.
Με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε περίπου 200.000 μονάδες ετησίως η E-Class ξεπέρασε το ένα εκατ. μέχρι και το 1999, τη χρονιά που το πολυτελές μεσαίο της Mercedes δέχτηκε ανανέωση.
Το τέλος της παραγωγής της σειράς W210 για τη Mercedes E-Class ήρθε τον Ιανουάριο του 2001, όταν η γερμανική εταιρία παρουσίασε το διάδοχο μοντέλο “W211”. Το τελικό νούμερο της παραγωγής έφτασε αισίως τις 1.374.409 μονάδες και αυτό έκανε το συγκεκριμένο μοντέλο το best seller στα μεσαία πολυτελή αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, με μέσο όρο στο μερίδιο αγοράς που ανερχόταν στο 24%. Μαζί με το station (257.121 μονάδες) οι πωλήσεις ανήλθαν συνολικά στα 1,6 εκατ., στα 8 χρόνια που κράτησε η παραγωγή.