Ας είμαστε ειλικρινείς από την αρχή! Ξεκαθαρίζω ότι δεν υπάρχει καμία προκατάληψη σχετικά με τις νέες τεχνολογίες γύρω από τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Υπάρχουν, όμως, κάποια στοιχεία που με ενοχλούν και σίγουρα δεν είμαι μόνο εγώ που ενοχλούμαι. Πάμε να τα δούμε και περιμένω την άποψή σας. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε μαζί μου;
Δείτε ακόμη: Το ρώσικο λεωφορείο που δεν σταματά πουθενά
Το πρώτο και ίσως το σημαντικότερο στοιχείο που προβληματίζει σε κάθε νέο αυτοκίνητο είναι η κατάργηση της ρεζέρβας. Κάποτε «έμενες» από λάστιχο και ήξερες τι να κάνεις. Έβγαζες γρύλο, ρεζέρβα και σε 10 λεπτά ήσουν έτοιμος να συνεχίσεις τη διαδρομή σου. Σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν ένα κιτ επισκευής, ενώ αν είστε τυχεροί κάτω από τον χώρο αποθήκευσης θα υπάρχει κάποιος τροχός έκτακτης ανάγκης. Αν αναρωτιέστε γιατί «εξαφανίστηκε» η κλασσική ρεζέρβα, η απάντηση βρίσκεται στη μείωση του βάρους-κατανάλωσης, αλλά και στην εξοικονόμηση χώρου.
Δείτε επίσης: Ο Θωμάς μας εξηγεί την σχέση του Ράλι Σουηδίας με τις λάμπες που έχουμε στο σπίτι μας
Δεύτερο χαρακτηριστικό της λίστας είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σίγουρα προσφέρει περισσότερο χώρο στην κονσόλα για μικροαντικείμενα, αλλά παρ’ όλο που υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, πολλοί οδηγοί αδυνατούν να το συνηθίσουν. Αν μας λείπει κάτι από τα σύγχρονα αυτοκίνητα, λοιπόν, αυτό είναι το παλιό, καλό, μηχανικό χειρόφρενο.
Συνεχίζουμε με μία αλλαγή που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια και αφορά στο αμάξωμα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Αναφερόμαστε στις τρίπορτες εκδόσεις, οι οποίες σιγά σιγά εξαφανίζονται από όλα τα μοντέλα. Κέρδιζαν στο αισθητικό κομμάτι, αλλά έχασαν λόγω πρακτικότητας. Σε αυτή την αλλαγή, βέβαια, μεγάλη ευθύνη φέρουμε και εμείς οι καταναλωτές. Οι πωλήσεις τρίπορτων έχασαν απότομα μεγάλο μερίδιο της αγοράς από τις αντίστοιχες εκδόσεις με πέντε πόρτες.
Το τέταρτο στοιχείο σχετίζεται με το «start-stop». Το γνωρίζετε όλοι, μιας και σπανίζει σύγχρονο αυτοκίνητο χωρίς αυτό. Μεγάλη μερίδα των οδηγών, βέβαια, το απενεργοποιεί από τα πρώτα μέτρα και δεν ασχολείται με αυτό. Αναγκαίο κακό λόγω ρύπων θα πουν πολλοί και σίγουρα έχουν δίκιο.
Για το τέλος αφήνω ένα από τα στοιχεία των νέων αυτοκινήτων με φανατικούς οπαδούς και στα δύο στρατόπεδα. Αναφερόμαστε στην κατάργηση του μηχανικού σασμάν. Σίγουρα τα «άλματα» που έχουν γίνει στην ανάπτυξη των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων είναι τεράστια. Η οδήγηση γίνεται πιο άνετη και οι αλλαγές ταχύτερα. Δεν είμαι αρνητικός στο αυτόματο κιβώτιο, αλλά λέω “όχι” στην κατάργηση του μηχανικού!
Εσάς τι σας χαλάει στα νέα αυτοκίνητα; Βρείτε το σχετικό θέμα στην σελίδα μας στο facebook και πείτε μας την γνώμη σας.