Με στόχο τα ακόμη υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας στους δρόμους όλης της Ευρώπης, ο Euro NCAP ανακοίνωσε την διεύρυνση των προγραμμάτων αξιολόγησής του περιλαμβάνοντας σε αυτά και τα φορτηγά που κατατάσσονται την κατηγορία των βαρέων οχημάτων.
Διαβάστε επίσης: Πεντάστερο το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV από τον Euro NCAP
Το νέο πρόγραμμα αξιολόγησης “Truck Safe” θα δώσει σύμφωνα με τον οργανισμό τη δυνατότητα σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές στην κατασκευή φορτηγών να αποκτήσουν μια καλύτερη εικόνα για τα επίπεδα ασφάλειας που προφέρουν τα μοντέλα τους.
Το παραπάνω θα οδηγήσει στη βελτίωση της ασφάλειας για τους οδηγούς των φορτηγών ενώ θα προσφέρει και μια καλύτερη εικόνα για την ασφάλεια που παρέχουν τα συγκεκριμένα βαρέα οχήματα σε εκείνους που ενδιαφέρονται να τα αγοράσουν και να τα εντάξουν στον στόλο τους.
Σχετικά με το νέο πρόγραμμα του Euro NCAP, για φορτηγά, ο Rikard Fredriksson, Σύμβουλος Ασφάλειας Οχημάτων της σουηδικής Διεύθυνσης Μεταφορών και μέλος του δ.σ. του Euro NCAP, δήλωσε: “Στη Σουηδία βλέπουμε τις μετωπικές συγκρούσεις ειδικά με μεγάλα φορτηγά ως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην εξέλιξη ενός ασφαλέστερου δικτύου μεταφορών. Με βάσει την επιτυχία του προγράμματος του Euro NCAP για την αξιολόγηση των επιβατικών περιμένουμε από το νέο πρόγραμμα για τα βαρέα οχήματα μεταφορών να αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο στην αντιμετώπιση αυτού το σημαντικού θέματος για τους δρόμους της χώρας μας.”
Διαβάστε επίσης – Euro NCAP 2022: Μια χρονιά ρεκόρ με αριθμούς
Οι περισσότερες μεταφορές αγαθών στην Ευρώπη πραγματοποιούνται με τη χρήση του οδικού δικτύου της, με φορτηγά και οι μεταφορές προϊόντων με αυτό τον τρόπο αναμένεται να τριπλασιαστούν έως το 2050. Τα φορτηγά βαρέως τύπου που χρησιμοποιούνται θα διαδραματίσουν έτσι ακόμη μεγαλύτερο ρόλο και στην ασφάλεια. Αυτή τη στιγμή τα φορτηγά αυτού του τύπου αναλογούν στο μόλις 1,5% επί του συνολικού στόλου οχημάτων στην Ε.Ε.
Ωστόσο το μερίδιο των φορτηγών στα θανατηφόρα τροχαία φτάνει στο 15% και για επιτευχθεί ο στόχος που έχει τεθεί στην Ε.Ε., για μηδενικά θανατηφόρα ατυχήματα έως το 2050, η ασφάλεια που προσφέρουν -κυρίως για τους άλλους χρήστες του δρόμου- θα πρέπει αναμφίβολα να βελτιωθεί σημαντικά.
Με το νέο πρόγραμμα ο Euro NCAP επιθυμεί να δει να ενσωματώνονται στα μεγάλα φορτηγά τα περισσότερα ή όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια στα επιβατικά μοντέλα.
Τα νέας γενιάς συστήματα ασφάλειας των επιβατικών έχουν συνεισφέρει στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων, σε κάποιες περιπτώσεις έως και 40% σε σχέση με το παρελθόν, ενώ τα περισσότερα από αυτά δεν ενσωματώνονται στον εξοπλισμό των φορτηγών και δεν είναι υποχρεωτικά από τον νόμο
Ανάλογα με τον τύπο του φορτηγού και το περιβάλλον που κινείται (αστικό περιβάλλον ή αυτοκινητόδρομος) το πρόγραμμα του Euro NCAP θα παρέχει διπλή αξιολόγηση. Όλα τα βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούνται στις οδικές μεταφορές θα αξιολογούνται και με τα δύο προγράμματα, έτσι ώστε οι εταιρείες αλλά και οι κρατικές υπηρεσίες και δήμοι να γνωρίζουν ποιο όχημα είναι πιο ασφαλές στο περιβάλλον που θα χρησιμοποιηθεί. Έτσι μόνο τα γενικής χρήσης βαρέα οχήματα θα πρέπει να σημειώνουν υψηλή βαθμολογία και στις δύο αξιολογήσεις.