Πριν από μερικούς μήνες είχαμε γράψει ένα κείμενο σχετικά με τις τεχνολογίες που θα θέλαμε να είναι υποχρεωτικές σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Μία εξ’ αυτών σχετίζεται με αυτό το μαύρο πλαίσιο που πιθανόν να έχετε δει στους καθρέφτες νέων μοντέλων. Πρόκειται για την τεχνολογία που κατάφερε να “νικήσει” τους κινδύνους που κρύβει η “νεκρή γωνία” κατά την οδήγηση.
Ονομάζεται “σύστημα ειδοποίησης νεκρής γωνίας” και πρόκειται για μία τεχνολογία που λαμβάνει δεδομένα από αισθητήρες και υπάρχει μία λυχνία στον καθρέφτη (ή αντίστοιχα το φωτιζόμενο πλαίσιο) για να αντιλαμβάνεται ο οδηγός ότι στην “νεκρή γωνία” υπάρχει άλλο όχημα. Πολύ μεγάλη η βοήθεια που προσφέρει στην αλλαγή λωρίδας, ενώ γίνεται σωτήρια στη νυχτερινή οδήγηση, όπου πιθανόν να βρίσκεται δίπλα μας κάποιο όχημα χωρίς φώτα.
Στα περισσότερα μοντέλα, το εν λόγω σύστημα επεμβαίνει και στο σύστημα διεύθυνσης. Με απλά λόγια, αν ο οδηγός επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα, πέρα από την ενεργοποίηση της φωτεινής λυχνίας που βρίσκεται στον καθρέφτη, θα παρατηρήσει και μία δόνηση στο τιμόνι. Σε άλλες περιπτώσεις, αν κινηθεί προς την “νεκρή γωνία” και εκεί βρίσκεται άλλο όχημα, τότε η λυχνία από απλά αναμμένη… θα αρχίσει να αναβοσβήνει για να τον προειδοποιήσει.
Το εν λόγω σύστημα θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει τελειοποιηθεί από την Hyundai. Σε πολλά μοντέλα της, πέρα από την λυχνία, μόλις ανάψει το φλας ο οδηγός, η κάμερα προβάλλει στον πίνακα οργάνων την “νεκρή γωνία”, μηδενίζοντας την πιθανότητα σύγκρουσης. Ακολουθεί το σχετικό video, στο οποίο θα δείτε τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος.