Η Ford Performance ετοιμάζεται για τη συμμετοχή της στην 101η διοργάνωση του The Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 25 Ιουνίου με το νέο SuperVan 4.2 να αποτελεί εξέλιξη του περσινού αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου επίδειξης.
Διαβάστε επίσης: Πωλητήριο σε ένα Ford Sierra Cosworth RS500
Για ακόμα μια φορά, η Ford Performance και οι ειδικοί της STARD Advanced Research and Development ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο να δημιουργήσουν το SuperVan 4.2, το οποίο έχει αλλάξει σε πολλά σημεία του σε σχέση με το περσινό SuperVan 4, με τις μεγαλύτερες αλλαγές να αφορούν την αεροδυναμική και το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Στόχος των αλλαγών ήταν αφενός η βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης στο μεγάλο υψόμετρο στο οποίο διεξάγεται το Pikes Peak, αφετέρου η αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης, η οποία φτάνει πάνω από τα 1.995 κιλά με ταχύτητα 241 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Εγκαίνια για το νέο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Ford
Τα βασικά χαρακτηριστικά της αεροδυναμικής περιλαμβάνουν ένα ελαφρύ σπόιλερ από ανθρακονήματα στο πίσω μέρος και ένα εμπρός splitter, που βοηθούν το SuperVan 4.2 να παραμείνει “κολλημένο” στην άσφαλτο και στις στροφές του αμερικανικού βουνού. Το βάρος του πλαισίου του SuperVan 4.2 μειώθηκε, με στόχο τη βελτίωση της συνολικής ισορροπίας και την παροχή ευελιξίας στην ανάβαση.
Βελτιώσεις πραγματοποιήθηκαν και στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Μειώνοντας τον αριθμό των 6φασικών κινητήρων STARD UHP από τέσσερις σε τρεις και χρησιμοποιώντας τις κυψέλες NMC Li-Polymer Ultra High Performance της STARD για τις μπαταρίες, το βαν επιτυγχάνει βέλτιστη αναλογία ισχύος/βάρους.
Παράλληλα διατηρεί το σύστημα τετρακίνησης με έναν κινητήρα να τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς και δύο τους πίσω. Με διαθέσιμη συνδυασμένη ισχύ πάνω από 1.400 ίππους, το SuperVan 4.2 μπορεί να απελευθερώσει πλήρως τις δυνατότητές του, αξιοποιώντας παράλληλα τη νέα αναγεννητική ισχύ των 600 kW από τη μπαταρία για βέλτιστη χρήση της ενέργειας.
Το σύστημα πέδησης φέρει κεραμικούς δίσκους, ενώ παρόντες είναι και οι σφυρήλατοι τροχοί μαγνησίου, που συνδυάζονται με αγωνιστικά ελαστικά Pirelli P Zero ΤΜ. Επίσης, αναβαθμισμένοι είναι και οι άξονες μετάδοσης κίνησης. Την ίδια στιγμή, το παρμπρίζ του SuperVan 4.2 είναι κατασκευασμένο από perspex, ενώ το μινιμαλιστικό, αγωνιστικού τύπου εσωτερικό δεν προσθέτει περιττό βάρος.
Με ένα Model T να συμμετέχει στον πρώτο αγώνα της διοργάνωσης το 1916, τα οχήματα της Ford κατάφερναν πάντα να αφήσουν το στίγμα τους στο εμβληματικό Pikes Peak International Hill Climb.
Φέτος, ο οδηγός θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού Romain Dumas θα αναλάβει το πηδάλιο του SuperVan 4.2, στην όγδοη συμμετοχή του στη συγκεκριμένη διοργάνωση, με την τεράστια εμπειρία και το εξαιρετικό σύνολο των δεξιοτήτων του να τον καθιστούν ως την τέλεια επιλογή προκειμένου να συνεχιστεί η πλούσια παράδοση της Ford στον πιο διάσημο «ορεινό» αγώνα της Αμερικής.
“Μαζί με τους συνεργάτες μας από την STARD, κατασκευάσαμε το E-Transit SuperVan 4.2 για να είναι ένα πραγματικά ανταγωνιστικό μηχάνημα που επικεντρώνεται στο να φτάσει γρήγορα στην κορυφή του βουνού”, δήλωσε ο Mark Rushbrook, παγκόσμιος διευθυντής της Ford Performance Motorsports και πρόσθεσε πως το το Pikes Peak Hill Climb αποτελεί την τέλεια ευκαιρία να αναδείξουν την τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων της Ford και να τονίσουν την απόδοση τους.”