Η παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων ήταν και παραμένει προτεραιότητα για κάθε εταιρεία. Οι τεχνολογίες πολλές, άλλες “υιοθετήθηκαν” πλήρως και άλλες δοκιμάστηκαν χωρίς να ενσωματωθούν πλήρως. Αυτή τη φορά, θα γνωρίσουμε μία “άγνωστη” τεχνολογία της Mercedes, την οποία είδαμε στην A-Class πρώτης γενιάς και ονομάστηκε “sandwich”. Θα καταλάβετε τον λόγο μόλις αναλύσουμε περί τίνος πρόκειται.
Mercedes A-Class: Ανοίγοντας τον δρόμο για συστήματα ασφάλειας σε μικρές κατηγορίες
Στην πρώτη γενιά του συγκεκριμένου μοντέλου, λοιπόν, οι μηχανικοί της Mercedes αναζήτησαν έναν τρόπο για την βελτίωση της παθητικής ασφάλειας, κυρίως σε μετωπικές συγκρούσεις. Όπως είναι λογικό, σε τέτοιες περιπτώσεις, η μάζα του κινητήρα είναι πιθανό να μετατοπιστεί στην καμπίνα, μειώνοντας τον ζωτικό χώρο για τους εμπρός επιβάτες. Έτσι, αναζήτησαν την “πατέντα” που θα εμπόδιζε να συμβεί κάτι τέτοιο.
Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν έναν κινητήρα που λειτουργούσε σε κλίση 59 μοιρών, όπως μπορείτε να δείτε και στην κεντρική εικόνα. Ταυτόχρονα, το ύψος του αμαξώματος αυξήθηκε, ώστε να δημιουργηθεί χώρος κάτω από αυτό. Εκεί θα κατέληγε ο κινητήρας μαζί με το κιβώτιο σε μία ισχυρή σύγκρουση.
Η τεχνολογία “Sandwich” ήταν ιδιαίτερα επαναστατική στα τέλη της δεκαετία του ’90, όπου και λανσαρίστηκε. Ωστόσο, δεν απουσίαζαν και τα μειονεκτήματα. Για παράδειγμα, για να εγκατασταθεί έπρεπε να αυξηθεί σημαντικά το ύψος της θέσης οδήγησης, γεγονός που είναι απαγορευτικό για μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα τα sedan και τα hatchback. Ίσως να μπορούσε να ενσωματωθεί στα σύγχρονα SUV της εταιρείας, αλλά μην ξεχνάμε ότι οι κινητήρες αυτών τοποθετούνται και σε άλλα μοντέλα. Συνεπώς η τεχνολογία, αν και εντυπωσιακή, δεν προχώρησε.