Η Ford Ελλάς μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τις “αρετές” του νέου Ford Ranger Raptor, στην διάρκεια event που διοργάνωσε στην πίστα “Iaveris Park” στη Μαλακάσα. Αυτή την φορά όμως μας το παραχώρησε για να το δοκιμάσουμε και να το οδηγήσουμε κατά το… δοκούν, περνώντας μια εβδομάδα μαζί του. Πάμε λοιπόν να δούμε πως είναι σε πραγματικές συνθήκες και να μάθουμε τα πάντα για αυτό.
Το νέο Ford Ranger Raptor έχει καταφέρει να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία του και αποτελεί το συνώνυμο των απόλυτων επιδόσεων σε άσφαλτο και χώμα. Η κορυφαία έκδοση του νέου pick up της Ford ενσωματώνει μια σειρά από τεχνολογίες που δεν απαντώνται σε άλλο μοντέλο της κατηγορίας που είναι διαθέσιμο επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Αρχικά, το νέο Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης που συνοδεύεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κατ’ επιλογή κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά, τα οποία αποτελούν ένα πολύτιμο στοιχείο για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης. Επιπλέον, υπάρχουν επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja, προσανατολισμένο σε off-road διαδρομές.
To νέο Ford Ranger Raptor διακρίνεται για τις εξαιρετικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που ξεπερνούν τα στάνταρ της κατηγορίας και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις προηγμένης σχεδίασης αναρτήσεις του. Φέρουν την υπογραφή της FOX, ενώ η ρύθμιση και η εξέλιξή τους πραγματοποιήθηκε από την Ford Performance χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα “FOX Bottom-Out Control”, το οποίο προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Έτσι, αποκλείονται τα φαινόμενα απότομου τερματισμού της ανάρτησης.
Το κορυφαίο Ford Ranger Raptor έρχεται στην χώρα μας με δύο διαθέσιμες επιλογές κινητήρα. Ο ένας είναι ο πετρελαιοκινητήρας EcoBlue χωρητικότητας 2,0 λτ., ο οποίος αποδίδει 205 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή των 500 Nm έρχεται στις 1.750-2.000 σ.α.λ. Βέβαια, η πιο “hardcore” επιλογή είναι ο βενζινοκίνητος EcoBoost V6 χωρητικότητας 3,0 λτ., ο οποίος αποδίδει 292 ίππους και 491 Nm ροπής στις 2.300 σ.α.λ.
Εμείς είχαμε την βενζινοκίνητη έκδοση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας. Η κύλιση ήταν υποδειγματική ακόμα και στα πιο κακοτράχαλα σημεία, με την ανάρτηση FOX να “φιλτράρει” αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και να “σιδερώνει” κυριολεκτικά τα πάντα. Ο ήχος των twin-turbo V6 κινητήρων… μαγεία και το πέρασμα από όλες τις επιφάνειες ισοπεδωτικό.
Η μόνωση στην καμπίνα εξαιρετική, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ελάχιστοι μέχρι τα 130 χλμ./ώρα, ενώ οι ταλαντώσεις του αμαξώματος έλαμπαν διά της απουσίας τους (πράγμα ασυνήθιστο για Pick up χωρίς φορτίο στην καρότσα). Αυτή είναι η “αρετή” του συγκεκριμένου μοντέλου. Έχει το μοναδικό ταλέντο να συμπεριφέρεται εξαιρετικά σε δύσβατα μονοπάτια, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Μοναδικό ψεγάδι η κατανάλωση, η οποία σε μεικτές συνθήκες “φλερτάρει” με τα 15 λτ./100 χλμ. Βέβαια, ποιος δεν θα περίμενε μία τέτοια τιμή! Μιλάμε για 292 ίππους από 3λιτρο V6, “σοβαρή” τετρακίνηση και ένα αμάξωμα 2.500 κιλών.
Στην οδήγηση σε χωμάτινο τερέν με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης “Baja” o κινητήρας “ζωντανεύει”, η απόκρισή του γίνεται ταχύτερη και οι αλλαγές στο δεκάρι σασμάν πραγματοποιούνται ακαριαία. Το Ford Ranger Raptor μετατρέπεται σε ένα εκτός δρόμου supercar. Το “Rock Crawl Mode” κάνει ακόμη και τα πιο απαιτητικά εμπόδια να μοιάζουν παιχνίδι, ενώ οι κλίσεις που πήρε το αμάξωμα στα ανεβοκατεβάσματα του βουνού σου κόβουν την ανάσα… Δεν ήταν λίγες οι φορές που ψιθύρισα “δεν θα περάσει”. Κάποιες φορές λες… δεν θα τα καταφέρω. Αλλά το Raptor δεν σταματάει πουθενά! Η γωνία προσέγγισης των 31 μοιρών βοήθησε να περάσουμε με συνοπτικές διαδικασίες από κάθε είδους έδαφος, αλλά και η γωνία ράμπας των 24 μοιρών βοηθάει στην αποφυγή μη ορατών κινδύνων. Το “μη ορατών” δεν είναι και μεγάλη αλήθεια, βέβαια, αφού υπάρχει η εμπρόσθια κάμερα που σε καθοδηγεί να πατήσεις εκεί που πρέπει!
Στην χώρα μας το Ford Ranger Raptor με diesel κινητήρα ξεκινά από τα 68.970 ευρώ, ενώ με τον βενζινοκινητήρα EcoBoost V6 από τα 71.610 ευρώ. Οι παραγγελίες για το νέο Ford Ranger έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται οσονούπω.