Αν έχετε χρησιμοποιήσει το τραμ της Αθήνας πιθανόν να γνωρίζετε ότι έχει ένα κοινό με πολλά μοντέλα της Ferrari… και αυτό δεν είναι σίγουρα η ταχύτητά του. Ασφαλώς αναφερόμαστε στην εταιρεία που συμμετείχε ενεργά στην σχεδίαση των συρμών, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά. Ο λόγος για την Pinifarina, εταιρεία με μεγάλη εμπειρία στην σχεδίαση αυτοκινήτων και όχι μόνο, όπως αποδεικνύεται.
Η κατασκευή των νέων γραμμών τραμ ξεκίνησαν το 2001 και σχεδιάστηκαν δύο γραμμές, η μία ήταν η η Ζάππειο- Νέος Κόσμος- Νέα Σμύρνη- Παλαιό Φάληρο και η δεύτερη ΣΕΦ- Μοσχάτο – Καλλιθέα (μέσω της παλιάς παραλιακής Λεωφόρου Ποσειδώνος), Π. Φάληρο, ¶λιμος, Ελληνικό, Γλυφάδα (τερματικός) συνολικού μήκους 24χλμ. Το 2021 υπήρξε μία διεύρυνση της μίας διαδρομής προς τον Πειραιά. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην σχεδίαση των συρμών, με τον ιταλικό οίκο Pininfarina να δίνει την δική ξεχωριστή αισθητική στους συρμούς.
Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Pininfarina είναι ιταλικός σχεδιαστικό οίκος που ιδρύθηκε το μακρινό 1930 από τον Battista “Pinin” Farina. Στην διάρκεια της ιστορίας της πέτυχε μακροχρόνιες συνεργασίες με κορυφαίους κολοσσούς της αυτοκίνησης, όπως για παράδειγμα την Ferrari, την Alfa Romeo, την Fiat και την Lancia. Μοντέλα που σχεδιάστηκαν από αυτήν και έγραψαν ιστορία είναι μεταξύ άλλων η Alfa Romeo Spider, η Ferrari Daytona, η Ferrari 308 GTB, η Testarossa, το Fiat Coupe και πολλά άλλα. Πέρα όπως από τα αυτοκίνητα, ο οίκος Pininfarina έχει καταπιαστεί και με συρμούς μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως το ελληνικό τραμ.
Οι ελληνικοί συρμοί δημιουργήθηκαν από την εταιρεία “Anslado Breda”, σε συνεργασία με τον ιταλικό οίκο. Το μήκος τους αγγίζει τα 31,9 μέτρα και η μεταφορική ικανότητα αγγίζει τους 56 καθήμενους και 200 όρθιους επιβάτες. Είναι πλήρως κλιματιζόμενοι και μπορούν άνετα να χρησιμοποιηθούν από άτομα με μειωμένη κινητική ικανότητα.