Χρήσιμα: Η συμβουλή για πισωκίνητα με χειροκίνητο σασμάν… που σώζει ζωές! (+video)

Όχι, δεν αναφερόμαστε στη γνωστή υπερστροφή! Δώστε βάση σε αυτή τη συμβουλή, ειδικά αν οδηγείτε πισωκίνητο στην πίστα...
πισωκίνητα

Μπορεί τα αυτοκίνητα με κίνηση στον πίσω άξονα να είναι λίγα αυτή τη στιγμή, αλλά ακόμα δυστυχώς ή ευτυχώς (ευτυχώς για εμάς) υπάρχουν αρκετά πισωκίνητα μοντέλα εκεί έξω. Η κίνηση στον κατά πολλούς “σωστό άξονα” έχει τις ιδιαιτερότητές της και απαιτεί δεξιότητες από πλευράς οδηγού, ειδικά όταν κινείται σε πίστα με γρήγορο ρυθμό.

Rev-Matching: Το μοντέλο που κάνει αυτόματα την τεχνική των επαγγελματιών (+video)

Πολλές φορές δεν συγχωρεί και αυτή την φορά θα δούμε μία περίπτωση όπου απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή. Δεν πρόκειται για την επιτάχυνση κατά την έξοδο της στροφής, εκεί είναι γνωστό ότι “παραμονεύει” η υπερστροφή του οχήματος. Αντιθέτως, πρόκειται για την επιβράδυνση στην είσοδο της στροφής και, πιο συγκεκριμένα, όταν αυτή συνοδεύεται από κατέβασμα σχέσης, πχ. από 4η σχέση σε τρίτη κι ούτω καθ’ εξής.

Σε αυτή την περίπτωση, στα πισωκίνητα αυτοκίνητα, είναι πολύ επικίνδυνο να μπλοκάρει στιγμιαία ο πίσω άξονας μόλις ολοκληρωθεί η σύμπλεξη. Κάτι τέτοιο συμβαίνει λόγω της αδράνειας του κινητήρα, ο οποίος “φρενάρει” δυνατά τους κινητήριους (πίσω) τροχούς στην προσπάθειά του να ανεβάσει απότομα στροφές. Ο οδηγός αισθάνεται αυτό το φαινόμενο σαν να γίνεται ένα στιγμιαίο τράβηγμα του χειροφρένου. Όπως είναι λογικό, σε συνδυασμό με το “ελάφρωμα” του πίσω μέρους λόγο επιβράδυνσης, είναι πολύ πιθανό να χαθεί η πρόσφυση πίσω και κατ’ επέκταση ο έλεγχος του αυτοκινήτου. To ίδιο φαινόμενο παρατηρείται ακόμα πιο έντονα και στις μοτοσυκλέτες.

Rev-Matching / “Μύτη-τακούνι”: Η λύση στο πρόβλημα!
Υπάρχει τρόπος να εξαφανιστεί αυτό το επικίνδυνο φαινόμενο, η τεχνική ονομάζεται “Rev-Matching” και είναι ιδιαίτερα “δημοφιλής” στους λάτρεις της αγωνιστικής οδήγησης. Στη φάση αλλαγής σχέσης (πχ. από 4η σε 3η), ο οδηγός πατά στιγμιαία το γκάζι. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές και η περιστροφική του ταχύτητα “εναρμονίζεται” με αυτήν του κιβωτίου. Έτσι, η αλλαγή ταχύτητας γίνεται πολύ πιο ομαλά και εξαφανίζεται το επικίνδυνο μπλοκάρισμα του πίσω άξονα. Βέβαια, για να συνεχιστεί η επιβράδυνση ο οδηγός πρέπει να εκτελέσει αυτή την διαδικασία κρατώντας πατημένο το φρένο. Σε αυτή την περίπτωση, το “Rev-Matching” μετατρέπεται σε “μύτη-τακούνι”. Στο video που ακολουθεί θα δούμε τον οδηγό να εκτελεί την τεχνική με μεγάλη μαεστρία!

Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι οι παραπάνω τεχνικές απαιτούν οδηγική εμπειρία και αφορούν οδήγηση σε πίστα. Σε συνθήκες κανονικής οδήγησης, το μπλοκάρισμα του πίσω άξονα σε πισωκίνητα μοντέλα μπορεί να ελαττωθεί ή και να εξαφανιστεί αν στην αλλαγή αφήσουμε πιο απαλά τον συμπλέκτη. Έτσι, η σύμπλεξη, ναι μεν θα πραγματοποιηθεί πιο αργά, αλλά το επικίνδυνο φαινόμενο μπλοκαρίσματος θα εξαφανιστεί.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Μέσα από τέσσερα στάδια αξιολόγησης θα περνούν πλέον τα αυτοκίνητα! Δείτε τις αλλαγές που έρχονται στις δοκιμές του Euro NCAP από το 2026......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ασφαλέστερο αυτοκίνητο για παιδιά

Το ασφαλέστερο αυτοκίνητο για παιδιά το 2025 – 313 ίπποι και 43.990 ευρώ στην Ελλάδα

parking του αεροδρομίου

Αλλαγές στο Economy parking του αεροδρομίου – 5 ευρώ / ημέρα και μόνο online κράτηση

Leapmotor C10 REEV

Το SUV με αυτονομία σχεδόν 1.000 χλμ. και 215 ίππους – Μείωση τιμής στα 33.900 ευρώ