H BMW θέλει να εμπνεύσει το κοινό των δύο τροχών που αρέσκεται στις τροποποιήσεις και έχει βάλει στο στόχαστρό του την R 18, με μία ακόμη custom δημιουργία, η οποία φέρει την υπογραφή του Paul Yaffe.
Διαβάστε επίσης: Με ρεκόρ όλων των εποχών έκλεισε το 2023 για το BMW Group
Έχοντας αποκτήσει πλέον παγκόσμια φήμη ο Yaffe είναι γνωστός στους κύκλους του customizing από τις αρχές της 10ετίας του ’90 με την ίδρυση της American Legend Motorcycle Company, η οποία αργότερα εξελίχθηκε σε Paul Yaffe’s Bagger Nation.
Ο Yaffe έχει κερδίσει σημαντικές διακρίσεις όπως είναι τα τρία βραβεία “World’s Most Beautiful Motorcycle” για την πιο όμορφη μοτοσικλέτα του κόσμου στην έκθεση Oakland Roadster Show, δύο βραβεία “Builder of the Year” και τρία βραβεία “Trendsetter of the Year” από το περιοδικό Easyriders, ενώ έγινε μέλος στο Hall of Fame του Sturgis το 2015.
Διαβάστε επίσης: Αυτές είναι οι νέες BMW R 12 nineT και R 12 (+τιμές)
Οι custom μοτοσικλέτες του έχουν φιγουράρει σε περισσότερα από 300 άρθρα περιοδικών παγκοσμίως, καθώς και στο Discovery Channel, στο History Channel και σε άλλες τηλεοπτικές εκπομπές. Τα προϊόντα του Yaffe, που διανέμονται μέσω ενός δικτύου συνεργατών σε έξι χώρες, συνεχίζουν να εμπνέουν μια γενιά customizers.
Η R 18 One Eight “C” βασίζεται στην R 18 Transcontinental και ξεχωρίζει από την χαρακτηριστική αισθητική των baggers του Yaffe αλλά και τα hot rod στοιχεία που φέρει.
Πριν ξεκινήσει να δημιουργεί, ο Yaffe αφιέρωσε χρόνο για να γνωρίσει την BMW R18 Transcontinental, διανύοντας περισσότερα από 6.000 χιλιόμετρα στις ΗΠΑ και άλλα 4.200 μέχρι το Sturgis και πίσω.
Μόλις ξεκίνησε η διαδικασία του customizing, ο Yaffe ήξερε ότι ήθελε να δημιουργήσει μία bagger με μεγάλους τροχούς που δεν είχε υπάρξει ποτέ πριν. Η πρόκληση ήταν να διατηρηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα original εξαρτήματα της BMW. Ο Paul ήθελε το custom δημιούργημά του να παραμείνει μία αυθεντική BMW χωρίς να κατασκευαστεί από κάποια από τα κομμάτια της υπάρχουσας συλλογής του, ούτε να έχει ομοιότητες με αυτά.
Ο Yaffe παρήγγειλε έναν μπροστινό τροχό 26 ιντσών, κομμένο από ένα κομμάτι αλουμινίου, το οποίο εδράζει ένα εξατομικευμένο ελαστικό πλάτους 180 χιλιοστών. Το πλαίσιο έπρεπε να διευρυνθεί ώστε να υποδεχτεί τον νέο μπροστινό τροχό και έπρεπε να κατασκευαστούν ειδικοί τριπλοί σύνδεσμοι για να διορθωθεί το ίχνος και να βελτιστοποιηθεί η ευελιξία.
Εμπνευσμένη από την εμφάνιση ενός εμβληματικού Mercury Lead Sled της δεκαετίας του ’50, η ομάδα δημιούργησε πολλά μοναδικά εξαρτήματα και τροποποίησε υπάρχοντα στοιχεία της R 18. Το ατσάλινο μπροστινό φτερό κατασκευάστηκε εξ αρχής. Το original φέρινγκ της R 18 κόπηκε σε διάφορα κομμάτια και ανακατασκευάστηκε για να προσαρμόσει τη θέση του προβολέα και τη ροή αέρα στο νέο μπροστινό τροχό.
Για να βρεθεί μια λύση για το κενό που δημιουργήθηκε μεταξύ του φέρινγκ και του ρεζερβουάρ καυσίμου αναπτύχθηκε μια μοναδική αεροτομή, η οποία κρύβει το ψυγείο. Επιπλέον, ένα αποκλειστικό σετ από Yaffe Monkey Bars κατασκευάστηκε για να συμπληρώσει τη συνολική σχεδίαση.
Παράλληλα, η ομάδα του Yaffe επέκτεινε το αρχικό πίσω φτερό κατασκευάζοντας ένα δεύτερο πίσω φτερό R 18, που ταίριαζε άψογα με το προφίλ των νέων βαλιτσών.
Καθώς η μοτοσικλέτα άρχισε να παίρνει μορφή, ο Yaffe αναδιάταξε τα αυθεντικά πίσω φώτα στα χειροποίητα πάνελ και φιλοτέχνησε μια περιοχή για την πινακίδα κυκλοφορίας στο φτερό σε κλασικό hot rod στιλ. Επίσης, επιμήκυνε τα αυθεντικά πλαϊνά καλύμματα R 18 για να διατηρηθεί το αρχικό τους σχήμα και να καλυφθεί μεγαλύτερη επιφάνεια ώστε το βλέμμα να ‘ρέει’ προς τις βαλίτσες.
Παραμένοντας πιστός στην κλασική αισθητική του Lead Sled, ο Yaffe έδωσε προτεραιότητα σε δύο κρίσιμα στοιχεία: την αερανάρτηση και τους πλαϊνούς σωλήνες της εξάτμισης. Αυτός και η ομάδα του σχεδίασαν μια εξελιγμένη δεξαμενή αέρα καθώς και ένα σύστημα για τη διανομή του, σε συνδυασμό με ένα ειδικό πλαίσιο κάτω από κάθε πλευρά των βαλιτσών για τη φιλοξενία βασικών εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δεξαμενών αέρα, ενός μεγάλου αεροσυμπιεστή και όλων των χειριστηρίων, των βαλβίδων και των σωληνώσεων που είναι απαραίτητα για την αποτελεσματική υποστήριξη και λειτουργία του συστήματος.
Η διατήρηση των κλασικών σωλήνων εξαγωγής του Boxer κινητήρα ήταν αδιαπραγμάτευτη στο όραμα του Paul. Οι καταλυτικοί μετατροπείς αντικαταστάθηκαν από ένα εξατομικευμένο σύστημα διάτρητων διαφραγμάτων υψηλής ροής. Η καινοτομία αυτή όχι απλώς αντικατέστησε το σύστημα που περιορίζει και διαχειρίζεται τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά διατήρησε το απαιτούμενο back pressure που βελτιστοποιεί την απόδοση. Με στόχο την βελτίωση της ακουστικής εμπειρίας, εισήχθη ένα εξαιρετικής μηχανουργικής ακρίβειας σύστημα σιλανσιέ τριών σταδίων που ολοκληρώνεται από ένα μεγάλο χωνί-μεγάφωνο το οποίο εκπέμπει τον χαρακτηριστικό hot rod ήχο.
Επανεξετάζοντας στο θέμα της αισθητικής, ο Paul στόχευσε σε μια hot rod σχεδίαση χωρίς γραφιστικά στοιχεία που αποπροσανατολίζουν, αναδεικνύοντας την κομψότητα και το προφίλ της μοτοσικλέτας, με έμφαση στην απλότητα και την γοητεία.
Το project ξεκίνησε με την τελειοποίηση όλων των πάνελ του σώματος, για να δημιουργηθεί ένα φινίρισμα που παραπέμπει σε κρυστάλλινη επιφάνεια. Αφού η ομάδα κατέληξε σε ένα διαχρονικό, βαθύ μαύρο γυαλιστερό χρώμα, έστρεψε την προσοχή της στην τελειοποίηση της υπόλοιπης μοτοσικλέτας.
Ο Paul ανέθεσε στον εξειδικευμένο βαφέα Hector Martinez την εφαρμογή της μαύρης γυαλιστερής απόχρωσης. Επιδιώκοντας τη δημιουργία αντίθεσης, ο Paul επέλεξε ένα κλασσικό κόκκινο για τις λεπτομέρειες με” αιμάτινη” απόχρωση.
Τέλος, η εταιρεία Guys Upholstery χρησιμοποίησε μοντέρνες επενδύσεις στη σέλα και το ταμπλό και ο Martinez προσάρμοσε τις εμπρός δαγκάνες στο ίδιο χρώμα.