Φέρνοντας το μοναδικό design του προηγούμενου μοντέλου στον 21o αιώνα, το νέο Renault 5 έρχεται με στόχο να συνεχίσει στην πορεία που χάραξε ο προκάτοχός του, ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα στην ιστορία των Γάλλων.
Διαβάστε επίσης: Το νέο 9θέσιο Renault Trafic Combi διαθέσιμο στην Ελλάδα
Με μήκος 3.920 χλστ., πλάτος 1.770 και ύψος στα 1.500 χλστ. το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 ανήκει στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων και θέλει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην αστική καθημερινότητα των οδηγών του, κάτι που φαίνεται και από τη σχεδίαση της καμπίνας του.
Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων 10,1 ιντσών με ένα φωτεινό και διαισθητικό περιβάλλον χειρισμού. Ο γραφικός και ηχητικός σχεδιασμός της ακολουθίας υποδοχής εξελίχθηκε σε συνεργασία με το ινστιτούτο μουσικής και ήχου Ircam και με τον θρυλικό συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής Jean-Michel Jarre. Ο ίδιος ανέπτυξε επίσης τα ηχητικά τοπία στο όχημα και το σύστημα VSP, έναν εξωτερικό προειδοποιητικό ήχο που εκπέμπει το αυτοκίνητο όταν κινείται με ταχύτητα μικρότερη από 30 χλμ./ώρα για να προειδοποιεί τους πεζούς.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται το νέο μικρομεσαίο SUV της Renault. Όνομα με “άρωμα” Ελλάδας
Το νέο Renault 5 είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στην AmpR Small, τη νέα πλατφόρμα της Ampere που προορίζεται μόνο για ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας B. Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία φέρει επίπεδο πάτωμα, μακρύ μεταξόνιο (2.540 χλστ.), το μεγαλύτερο δυνατό εσωτερικό χώρο και τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα αποσκευών (326 λίτρα) και χαμηλό κέντρο βάρους.
Η πλατφόρμα AmpR Small έχει επιφέρει επίσης οικονομίες κλίμακας σε πολλούς τομείς, χωρίς συμβιβασμούς στα ηλεκτρικά εξαρτήματα ή τις τεχνολογίες που είναι χρήσιμες για τους πελάτες. Μέσω αυτής της ανατρεπτικής προσέγγισης, η οποία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, η Renault κατάφερε να μειώσει τη διάρκεια εξέλιξης σε μόλις τρία χρόνια.
Με το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech ντεμπούτο κάνει και ένας νέος αμφίδρομο φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατός με τις τεχνολογίες V2L (Vehicle to Load), για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών μέσω του αυτοκινήτου, και V2G (Vehicle to Grid), για μεταφορά ηλεκτρικού φορτίου από το αυτοκίνητο στο δίκτυο.
Κάτω από το καπό, ο κινητήρας του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech είναι πιο συμπαγής από τους κινητήρες των ηλεκτρικών Megane και Scenic στους οποίους βασίζεται. Καθώς δεν διαθέτει μόνιμους μαγνήτες, δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες και με αυτόν τον τρόπο τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον. O κινητήρας θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος με 95, 120 και 150 ίππους.
Στην κορυφαία από πλευράς ισχύος έκδοση η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε λιγότερα από οχτώ δευτερόλεπτα -η Renault δεν έχει ανακοινώσει ακόμη ακριβείς τιμές ούτε για τις μικρότερες εκδόσεις- και η τελική φτάνει τα 150 χλμ.ώρα.
Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech φέρει φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW, είναι διαθέσιμο με συστοιχίες μπαταριών 40 και 52 kWh και έχει αυτονομία έως 400 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP. Προσφέρει, επίσης, μια σπάνια δυνατότητα για την κατηγορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης: να ρυμουλκήσει τρέιλερ με βάρος έως 500 κιλά.
Για το πίσω άξονα η ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων, η οποία σύμφωνα με τη Renault προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες της αγοράς και προσφέρει ένα επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και επιδόσεων άγνωστο μέχρι πρότινος σστα μικρά μοντέλα.
Νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας
Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech φέρει το σύστημα OpenR Link τελευταίας γενιάς των Γάλλων με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google και με περισσότερες από 50 εφαρμογές και πρακτικές υπηρεσίες, όπως η ενσωμάτωση της ηλεκτρικής φόρτισης στην προγραμματισμένη διαδρομή.
Σε συνδυασμό με τις συνδεδεμένες υπηρεσίες της Google, στο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech κάνει το ντεμπούτο του το Reno, το επίσημο avatar της γαλλικής εταιρείας, ένας «έξυπνος, χρήσιμος και αξιαγάπητος συνταξιδιώτης». Το Reno απαντά σε ερωτήσεις και ανταποκρίνεται στις εντολές του χρήστη όπως για παράδειγμα “Γεια σου Reno, προγραμμάτισε μια φόρτιση για αύριο το πρωί στις 8” ή “Γεια σου Reno, πώς μπορώ να αυξήσω την αυτονομία μου;”.
Ποιο ασφαλές από ποτέ
Με την τελευταία λέξη στις τεχνολογίες ασφάλειας, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει βοηθήματα οδήγησης (ADAS) όπως το έξυπνο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου της ταχύτητας που διαβάζει τον δρόμο και το σύστημα ενεργούς υποβοήθησης οδήγησης (Active Driver Assist), μια τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2.
Περιλαμβάνει επίσης πρωτοποριακές τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο των υπηρεσιών διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος (Fireman Access, Pyroswitch και QRescue). Το νέο δυναμικό σύστημα πέδησης μειώνει στο μισό τον χρόνο αντίδρασης για το αυτόματο φρενάρισμα. Τέλος, το Safety Coach υποστηρίζει τον οδηγό και μειώνει τον κίνδυνο ατυχήματος.
Βιώσιμος σχεδιασμός
Το Renault 5 και οι μπαταρίες του θα συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της Douai, έναν από τους χώρους παραγωγής του αρχικού Renault 5. Ο κινητήρας (ηλεκτρική μηχανή, μειωτήρας, μονάδα διαχείρισης ισχύος) θα κατασκευάζεται στην Cléon και οι μονάδες θα παράγονται στη Douai (σύμπραξη Envision AESC) από το καλοκαίρι του 2025. Έως το 2030, το ανθρακικό αποτύπωμα των μονάδων θα είναι κατά 35% μικρότερο σε σχέση με το ZOE.
Το γαλλικό μικρό θα κατασκευάζεται στη βόρεια Γαλλία, αξιοποιώντας ένα συμπαγές οικοσύστημα προμηθευτών που βρίσκονται σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων από το συγκρότημα ElectriCity. Αυτή η δέσμευση για ανταγωνιστική τοπική παραγωγή αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη μιας ευρωπαϊκής ηλεκτρικής «κοιλάδας», η οποία θα ειδικεύεται στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Θα συμβάλει στη διασφάλιση θέσεων εργασίας και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της Renault.
Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της The Future is NEUTRAL, της θυγατρικής του Ομίλου Renault που ειδικεύεται στην κυκλική οικονομία, και σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της μάρκας, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech επιτυγχάνει συνολικό ποσοστό ανακυκλωσιμότητας 85%, ενσωματώνοντας κατά 19,4% ανακυκλωμένα υλικά (πρότυπο ISO14021) και κατά 26,6% υλικά που ανακτώνται από την κυκλική οικονομία, συμπεριλαμβανομένων 41 κιλών ανακυκλωμένων πολυμερών.
Τα υφάσματα των καθισμάτων θα κατασκευάζονται από πλήρως ανακυκλωμένο υλικό στα επίπεδα εξοπλισμού Techno και Iconic Cinq. Σε αυτό το τελευταίο επίπεδο θα περιλαμβάνονται επίσης υλικά βιολογικής προέλευσης για το τιμόνι και για τη μόνωση του εσωτερικού.
Με την παραγωγή να ξεκινά αυτό το καλοκαίρι η διαθεσιμότητα του νέου Renault 5 αναμένεται να ξεκινήσει το ερχόμενο φθινόπωρο.