Το “εμβληματικό” μοντέλο που μείωσε τις εκπομπές CO2 έως και 90% – Πού θα παρουσιαστεί

Η Renault ετοιμάζεται να παρουσιάσει το πρωτότυπο Emblème, που σχεδιάστηκε για να μειώσει έως και 90% τις εκπομπές CO2, από τη κατασκευή έως και την απόσυρσή του.
Renault Embleme 2024 concept

Οι εκπομπές CO2 που επιβαρύνουν το περιβάλλον δεν αφορούν μόνο εκείνες που παράγει ένα αυτοκίνητο όσο κινείται αλλά και εκείνες που δημιουργούνται σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, από τότε που ξεκινά να κατασκευάζεται έως και την απόσυρσή του.

Διαβάστε επίσης: To Renault 4 E-Tech αποκαλύπτεται. Οι πρώτες φωτογραφίες

Το Renault Group είναι φυσικά από εκείνους τους κατασκευαστές που δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην εξέλιξη των μοντέλων του με στόχο να μειωθούν συνολικά οι εκπεμπόμενοι ρύποι και η προσπάθεια που κάνουν οι Γάλλοι έχει πλέον νέο εκφραστή στο “πρόσωπο” του πρωτότυπου Embleme, το οποίο και θα παρουσιαστεί στο κοινό στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού στις 14 Οκτωβρίου.

Η κύρια πρόκληση αυτού του project, που αποτελεί ορόσημο για τη μάρκα, εστιάζει στο βαθμό στον οποίο έχει μεγιστοποιηθεί η πλήρης ουδετερότητα από τις εκπομπές άνθρακα σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του οχήματος, από την παραγωγή μέχρι την απόσυρσή του. Σε συνέχεια του concept Scenic Vision H2-Tech του 2022, το Renault Emblème προχωρά την προσέγγιση ένα βήμα παραπέρα, μειώνοντας κατά 90% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (ισοδ. CO2), σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο σύγχρονο όχημα, εκπέμποντας μόλις πέντε τόνους ισοδυνάμου CO2, από την παραγωγή μέχρι την απόσυρσή του.

Διαβάστε επίσης: Υγραεριοκίνητο B-SUV με 21.950 ευρώ – 40% πιο οικονομικό από τη βενζίνη

Το ηλεκτρικό Emblème συμβολίζει μια νέα ολιστική προσέγγιση στο πεδίο του σχεδιασμού ενός οχήματος για τους Γάλλους. Οι έντονες καμπύλες και το αμάξωμα σε στιλ shooting brake του Emblème, αναδεικνύονται από τη διχρωμία του πράσινου αμαξώματος, κάνοντας το χρώμα να φαίνεται διαφορετικό ανάλογα τη γωνία από την οποία το βλέπει κανείς. Το όχημα είναι ένας κομψός συνδυασμός station wagon, με μακρύ μεταξόνιο 2,90 μ. και χαμηλού κουπέ με ύψος 1,52 μ. και επικλινή γραμμή οροφής.

Το πρωτότυπο έχει μήκος 4,80 μ., καθιστώντας το ιδανικό για άνετα ταξίδια για μία οικογένεια με τις αποσκευές της. Στο πλαίσιο της προσέγγισής τους για οικολογική σχεδίαση, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρείας προσπάθησαν να αφαιρέσουν κάθε περιττό κιλό, με στόχο να φτάσουν το βάρος των 1.750 κιλών, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών. Έτσι, το Renault Emblème ζυγίζει λιγότερο από τα περισσότερα υβριδικά SUV ή ηλεκτρικά οχήματα παρόμοιου μεγέθους.

Το Emblème διαθέτει ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που τροφοδοτείται από δύο πηγές ενεργείας: μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία, που χρησιμοποιείται για τις καθημερινές μετακινήσεις, και από κυψέλες υδρογόνου για τα μεγαλύτερα ταξίδια.
Βασισμένη στην πλατφόρμα AmpR Medium, η αρχιτεκτονική της πίσω κίνησης φιλοξενεί τα διάφορα εξαρτήματα του συστήματος κίνησης (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία, κυψέλες καυσίμου και ρεζερβουάρ υδρογόνου), διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή.

Ο ηλεκτροκινητήρας με το ρότορα των 208 ίππων του Emblème δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες. Τροφοδοτείται από μια “μικρή” μπαταρία NMC (40kWh), η οποία είναι ελαφρύτερη, φθηνότερη, λιγότερο ογκώδης και πιο φιλική προς το περιβάλλον από αυτή ενός ηλεκτρικού οικογενειακού οχήματος μεγάλης αυτονομίας. Οι κυψέλες καυσίμου PEMFC 30kW λειτουργούν με υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, που αποθηκεύεται σε δεξαμενή χωρητικότητας 2,8 κιλών, παρέχοντας την απαιτούμενη ισχύ για μεγάλα ταξίδια, με μέγιστη απόδοση περίπου 60%.

Έτσι, το Embleme μπορεί να καλύψει απόσταση έως και 1.000 χιλιομέτρων τόσο γρήγορα όσο και ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, χωρίς φόρτιση αλλά με δύο μόλις στάσεις για ανεφοδιασμό με υδρογόνο – λιγότερο από πέντε λεπτά την κάθε φορά – για αυτονομία 350 χλμ. και να εκπέμπει μόνο νερό. Περισσότερα μετά την επίσημη παρουσίαση του Embleme στο Παρίσι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

To νέο Suzuki e Vitara βάζει την ιαπωνική εταιρεία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρείς εκδόσεις με έως...
Το Toyota C-HR+ βρίσκεται στην Ελλάδα, πριν κυκλοφορήσει επίσημα και το κοινό μπορεί να το δει από κοντά χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτεί κάποια έκθεση....
Διαθέσιμη στην Ελλάδα είναι η νέα Mercedes GLC με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αρχικά σε τρεις εκδόσεις με κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας....
Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας! Δείτε ποια είναι τα σχέδια τους για το μέλλον και τι μοντέλα ετοιμάζουν.......
Το van της κορεάτικης εταιρείας απέσπασε διπλή διάκριση στα βραβεία του θεσμού κατακτώντας τόσο τον τίτλο ‘Van of the Year’ όσο και αυτόν του ‘Compact...
Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα ανακοίνωσε την έναρξη της επέκτασης του ευρωπαϊκού της εργοστασίου όπου θα κατασκευάζεται το νέο της van....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει