Η νέα Streetfighter V4 είναι η πιο όμορφη, ταχύτερη και εξελιγμένη superbike της Ducati χωρίς φέρινγκ, με ψηλό και φαρδύ τιμόνι, με βάρος που φτάνει τα μόλις 189 κιλά και τον πανίσχυρο κινητήρα Desmosedici Stradale 214 ίππων.
Διαβάστε επίσης: MotoGP – Απόλυτη κυριαρχία Ducati με Jorge Martin πρωταθλητή
Η νέα Streetfighter V4 φέρει επίσης αεροδυναμικά πτερύγια και ένα υπερπλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης αναβάτη πλήρως αξιοποιήσιμο τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα.
Η σύνδεση με την Panigale V4 είναι τώρα πιο άμεση από ποτέ: ο κινητήρας είναι στην ίδια διαμόρφωση με την ιταλκή superbike, με τη διαφορά των δύο ίππων οφείλεται σε διαφορές στην εισαγωγή του μοτέ, ενώ ίδιο είναι το πλαίσιο και οι ηλεκτρονικές δυνατότητες. Για πρώτη φορά, η Ducati επέλεξε να μεταφέρει την τεχνολογία και τις επιδόσεις της Panigale V4 σε μια γυμνή μοτοσυκλέτα χωρίς καμία φειδώ, δημιουργώντας μια μοτοσυκλέτα που συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τους δύο κόσμους. Συμπεριφορά supersport μοτοσυκλέτας στην πίστα και οδική απόλαυση σαν μιας γνήσιας naked.
Διαβάστε επίσης: Νέο Yamaha Tracer 9 – Αυτόματο κιβώτιο και συνολική αναβάθμιση
Η εντυπωσιακή αναλογία ισχύος/βάρους 1,13 ίππων ανά κιλό, που προέρχεται από έναν ελαφρύτερο και ισχυρότερο κινητήρα κατά έξι ίππους σε σχέση με το προηγούμεο μοντέλο σε συνδυασμό με τις εξελίξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων και του πλαισίου, όπως DVO, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Ohlins Smart EC3.0 και το νέο σύστημα πέδησης Race eCBS, καθιστούν τη νέα Streetfighter V4 ακόμα πιο αποτελεσματική στην πίστα. Ταυτόχρονα, είναι σε θέση να εγγυηθεί μεγάλη διασκέδαση στο δρόμο με κορυφαία άνεση για την κατηγορία στην καθημερινή οδήγηση.
Κινητήρας Desmosedici Stradale
Ο κινητήρας της Streetfighter V4 προέρχεται από αυτόν της Panigale V4 ο οποίος συνδέεται στενά από τον κινητήρα των πρωτότυπων Ducati που αγωνίζονται στο MotoGP. Πρόκειται για έναν V4 90° με δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης για τις βαλβίδες του, στροφαλοφόρο άξονα αντίθετης περιστροφής και χρονισμό Twin Pulse, ο οποίος δίνει στην Streetfighter V4 έναν ήχο πολύ παρόμοιο με αυτόν του Desmosedici GP.
Στο μοτέρ της νέας Streetfighter V4 η Ducati έχει αναθεωρήσει το διάγραμμα κατανομής της σε σύγκριση με την έκδοση του προηγούμενου μοντέλου, με διαφορετικού προφίλ εκκεντροφόρους. Ο εναλλάκτης και η αντλία λαδιού είναι τα ίδια με αυτά που είναι τοποθετημένα στην Panigale V4 R, ενώ το τύμπανο ταχυτήτων είναι αυτό που χρησιμοποιείται στην Superleggera V4. Και για πρώτη φορά, η Streetfighter V4 διαθέτει επίσης αυλούς εισαγωγής μεταβλητού μήκους, με τιμή 25 χλστ. στη μικρή διαμόρφωση και 80 χλστ. στη μεγάλη, αυξάνοντας έτσι ταυτόχρονα τη μέγιστη ισχύ αλλά και την την ομοιόμοφη απόδοση σε όλο το φάσμα λειτουργίας.
Ο κινητήρας Desmosedici Stradale, εγκεκριμένος κατά Euro5+, αποδίδει 214 ίππους στις 13.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 119,6 Nm στις 11.250 σ.α.λ. Τιμές που μπορεί να είναι υψηλότερες σε διαμόρφωση πίστας: Με την αγωνιστική εξάτμιση Ducati Performance by Akrapovič, η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 226 ίππους!
Σχεδιαστικά η νέα Streetfighter V4 είναι άκρως επιθετική με τα εμπρός πτερύγια να κυριαρχούν στη σχεδίασή της και το ρεζερβουάρ και την ουρά να προέρχονται από την Panigale. Ένας εντελώς νέος προβολέας full-LED ενισχύει το επιθετικό “πρόσωπο” διατηρώντας την χαρακτηριστική μπροστινή όψη. Στο πίσω μέρος, τα full-LED φώτα χωρίζονται λειτουργικά σε δύο μέρη, δημιουργώντας το διπλό C που χαρακτηρίζει το πιο σπορ μοντέλα Ducati.
Το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων, ιδιαίτερα στενό, χαρακτηρίζεται από ένα κατά μήκος νεύρο και αντανακλάται στη μεγαλύτερη παρουσία της ουράς, πιο επιμήκης προς τα πίσω, με μικρότερη βάση πινακίδας κυκλοφορίας ενώ η σέλα του συνοδηγού είναι τοποθετημένη χαμηλότερα από τη Streetfighter V4 του 2024. Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν σχεδιαστεί για να συνδυάζουν στυλ και λειτουργικότητα, βελτιώνοντας την εργονομία στην σπορ οδήγηση.
Τα εμπρός διπλά πτερύγια, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι πιο αποτελεσματικά (+17 kg κάθετης δύναμης στα 270 χλμ.ώρα) και ενσωματώνονται στη γραμμή με πιο εκλεπτυσμένο και εξελιγμένο τρόπο. Τα φτερά επιτρέπουν μια μοτοσυκλέτα με ιδιαίτερα γρήγορη γεωμετρία πλαισίου, αλλά ταυτόχρονα μεγάλη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Τέλος, η εξάτμιση που τοποθετείται κάτω από τον κινητήρα διατηρεί το στιλιστικό αποτύπωμα των σπορ μοτοσυκλετών της Ducati, διατηρώντας το κέντρο βάρους χαμηλό και αφήνοντας μια καθαρή εικόνα του νέου κοίλου διπλού ψαλιδιού.
Η θέση οδήγησης της νέας Streetfighter V4 προέρχεται από εκείνη της Panigale V4, με τη διαφορά να γίνεται από το ψηλά τοποθετημένο τιμόνι. Το σύνολο ρεζερβουάρ-σέλας, χάρη στη αυξημένη ευρυχωρία, προσφέρει στον αναβάτη μεγαλύτερη ελευθερία διαμήκους κίνησης και την τοποθέτηση και διατήρηση μιας πιο αεροδυναμικής στάσης. Μια βαθιά εσοχή στο πάνω μέρος αποτρέπει στον αναβάτη να σκύβει ακόμη πιο χαμηλά. Ταυτόχρονα, η πίσω περιοχή του ρεζερβουάρ, σε συνδυασμό με τα πλαϊνά καλύμματα και το σχήμα της σέλας, υποστηρίζει καλύτερα τον αναβάτη κατά το φρενάρισμα, κατά την είσοδο αλλά και την διάρκεια της στροφής.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η κλίση του τιμονιού έχει μετακινηθεί προς τα πίσω, έχει έρθει πιο κοντά στον αναβάτη κατά 10 χλστ., και τα μαρσπιέ είναι χαμηλότερα και πιο μπροστά και 10 χλστ. πιο μέσα. Αυτό αυξάνει την άνεση για τον αναβάτη χωρίς συμβιβασμούς στην απόσταση από το έδαφος. Τέλος, 2 κανάλια που βρίσκονται μέσα στα πλαϊνά πάνελ απομακρύνουν τον ζεστό αέρα από τα πόδια του αναβάτη, μειώνοντας την θερμότητα που φθάνει σε αυτά.
Χάρη στο πολύ στιβαρό πλαίσιο της νέας superbike από την Borgo Panigale, σε αυτό το μοντέλο δεν ήταν απαραίτητο να επιμηκυνθεί το ψαλίδι για να δοθεί σταθερότητα στη μοτοσυκλέτα, αλλά ήταν αρκετό μόνο να δοθεί προσοχή στις διαστάσεις του μπροστινού πλαισίου (+μισή μοίρα στην κάστερ και ένα χιλιοστό στο ίχνος) για να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ ευελιξίας και σταθερότητας.
Προερχόμενο απευθείας από τη νέα Panigale, το πλαίσιο της Streetfighter V4 είναι εντελώς νέο. Το μπροστινό τμήμα είναι ελαφρύτερο (3,47 κιλά σε βάρος σε σύγκριση με τα 4,42 του προηγούμενου) και με μειωμένη πλευρική ακαμψία σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο (-39% ) για να προσφέρει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη υπό κλίση και μεγαλύτερη πρόσφυση μέσα στη στροφή.
Επιπλέον, το κοίλο συμμετρικό ψαλίδι διπλής όψης Ducati, βελτιώνει την πρόσφυση κατά την έξοδο από τις στροφές και την αίσθηση του αναβάτη κατά την επιτάχυνση, με μείωση της πλευρικής ακαμψίας (-43% σε σύγκριση με το μονόπλευρο ψαλίδι του προηγούμενου μοντέλου) και συνολική ελάφρυνση όλου του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας, ίση με 2,9 κιλά. Στη Streetfighter V4 S, οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου με πέντε ακτίνες, εμπνευσμένες από αυτές του DesmosediciGP, ζυγίζουν μόνο 2,95 και 4,15 κιλά αντίστοιχα, εμπρός και πίσω.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Οhlins NIX/TTX τρίτης γενιάς της επεκτείνει το φάσμα ρύθμισής της, επιτρέποντας τη χρήση πιο άνετων επιλογών για χρήση στο δρόμο και πιο σφικτών κατά την οδήγηση σε πίστα. Ταυτόχρονα, η αυξημένη ταχύτητα των υδραυλικών βαλβίδων προσφέρει ακριβέστερη και πιο άμεση απόκριση σε κάθε κατάσταση οδήγησης. Επιπλέον, σε σύγκριση με την Panigale V4, ο σύνδεσμος της πίσω ανάρτησης έχει αναθεωρηθεί για να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στο δρόμο, η οποία αυξάνεται περαιτέρω χάρη στη στρατηγική “Cruise Detection”. Η στρατηγική αυτή μαλακώνει την ανάρτηση όταν ανιχνεύει σταθερό ρυθμό, όπως στην οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, αυξάνοντας σημαντικά την άνεση του αναβάτη.
Όπως και η νέα Ducati Panigale V4, έτσι και η νέα Streetfighter V4 διαθέτει δαγκάνες εμπρός φρένων Brembo Hypure. Ελαφρύτερες (-60 γρ. ανά ζεύγος σε σύγκριση με τις Stylema του προηγούμενου μοντέλου) και υψηλότερης απόδοσης, οι δαγκάνες Hypure διαχέουν τη θερμότητα που παράγεται από το φρενάρισμα πιο αποτελεσματικά, προσφέροντας πιο σταθερή απόδοση σε οριακή χρήση.
Το σύστημα Race eCBS με λειτουργία Cornering, που αναπτύχθηκε από την Ducati σε συνεργασία με την Bosch, είναι σε θέση να ενεργοποιήσει και να ρυθμίσει το πίσω φρένο, περιορίζοντας τις μεταφορές φορτίου και βελτιώνοντας τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας στη φάση φρεναρίσματος τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα, ακόμα και όταν ο αναβάτης πατάει μόνο το μπροστινό φρένο. Το σύστημα, το οποίο προσφέρει πέντε επίπεδα έναντι των τριών του προηγούμενου μοντέλου Streetfighter, παρεμβαίνει με παρόμοιο τρόπο με αυτό που κάνουν οι επαγγελματίες αναβάτες στα πιο χαμηλά επίπεδα, που προορίζονται για χρήση στην πίστα, βελτιώνοντας παράλληλα την ασφάλεια και τη σταθερότητα στα υψηλότερα επίπεδα, τα οποία είναι σχεδιασμένα για χρήση στο δρόμο.
Ducati Vehicle Observer
Το Ducati Vehicle Observer, ένας αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από την Ducati Corse στο MotoGP, προσομοιώνει την λειτουργία περισσότερων από 70 αισθητήρων, βελτιώνοντας έτσι τις στρατηγικές ηλεκτρονικού ελέγχου, οι οποίες μπορούν να επιτύχουν πρωτοφανή αποτελεσματικότητα στη μαζική παραγωγή. Η ακρίβεια αυτής της λειτουργικότητας επιτρέπει στα χειριστήρια να παρεμβαίνουν με σχεδόν διαισθητικό τρόπο για να ικανοποιήσουν άμεσα τις ανάγκες του αναβάτη στην αναζήτηση της μέγιστης απόδοσης.
Η νέα Streetfighter V4 είναι εξοπλισμένη με ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών : Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control και Ducati Quick Shift 2.0. Το σύστημα DQS 2.0 χρησιμοποιεί μια στρατηγική που βασίζεται αποκλειστικά στον αισθητήρα γωνιακής θέσης του τυμπάνου ταχυτήτων, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιήσει λεβιέ ταχυτήτων χωρίς μικροδιακόπτες και έτσι να προσφέρει στον αναβάτη μια πιο άμεση αίσθηση με μειωμένη διαδρομή.
Η νέα οθόνη πληροφοριών με διαγώνιο στις 6,9 ίντσες και αναλογία διαστάσεων 8:3 προσφέρει μέγιστη αναγνωσιμότητα. Το προστατευτικό γυαλί χρησιμοποιεί τεχνολογία οπτικής συγκόλλησης, για να εγγυηθεί βέλτιστη αναγνωσιμότητα σε μαύρο φόντο ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το σύστημα προσφέρει διαφορετικές διαμορφώσεις, (Infomode) για χρήση στο δρόμο ή στην πίστα, συνδυάζοντας την πληρότητα και την αναγνωσιμότητα των πληροφοριών.
H νέα Streetfighter V4 θα διατίθεται στις εκδόσεις V4 και V4 S (με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις) και αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2025.