Σε στάνταρ έκδοση και Coupe, τα ανανεωμένα Enyaq RS και Enyaq Coupé RS είναι τα ταχύτερα μοντέλα παραγωγής της τσέχικης εταιρείας σε φόρτιση και επιτάχυνση, μαζί με το νέο Elroq RS και υιοθετούν και αυτά τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda.
Διαβάστε επίσης: Το μοναδικό Skoda με κάτω από 20.000 ευρώ – Ποιες εκδόσεις του αγοράζεις
Οι χαρακτηριστικές σχεδιαστικές πινελιές RS και τα μαύρα βαμμένα διακοσμητικά στοιχεία -όπως τα πλαίσια των πλευρικών παραθύρων, οι ράγες οροφής στο Enyaq RS, τα λογότυπα στο καπό και την πίσω πόρτα καθώς και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών- τονίζουν την εξωτερική σχεδίαση των δύο Enyaq RS. Οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, με την χαρακτηριστική, πλήρους πλάτους λωρίδα ανάκλασης του φωτός πίσω, είναι στοιχεία ειδικά για τα RS.
Τα λογότυπα “RS” κοσμούν τα εμπρός φτερά και αεροδυναμικά καλύμματα των αλουμινένιων ζαντών αποτελούν ακόμη ένα αποκλειστικό στοιχείο των εκδόσεων RS. Εκτός από όλα τα χρώματα της νέας οικογένειας Enyaq, τα κορυφαία μοντέλα διατίθενται αποκλειστικά και στον χρωματισμό Mamba Green. Τα ηχομονωτικά τζάμια πολλαπλών στρώσεων στα εμπρός πλευρικά παράθυρα συμβάλλουν στη μείωση του θορύβου στο εσωτερικό του οχήματος. Η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί περαιτέρω: ο συντελεστής οπισθέλκουσας ξεκινά από 0,251 για το Enyaq RS και μπορεί να φτάσει έως και 0,239 για το Enyaq Coupé RS.
Διαβάστε επίσης: Η “λιμουζίνα” των 27.200 ευρώ κέρδισε τα SUV – Best seller με 49.400 ταξινομήσεις
Και τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα κινούνται με δύο ηλεκτροκινητήρες με τη συνολική ισχύ του 4κίνητου συστήματος να φτάνει τους 340 ίππους, ενώ η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρία χωρητικότητας 84 kWh (ωφέλιμη 79 kWh) φορτίζει από 10% έως 80% σε μόλις 26 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC, καθιστώντας τα Enyaq RS και Enyaq Coupé RS τα ταχύτερα σε φόρτιση μοντέλα παραγωγής της Skoda, μαζί με το Elroq RS.
Η ηλεκτρική αυτονομία σε αυτή τη διαμόρφωση είναι μεγαλύτερη από 560 χιλιόμετρα για το Enyaq RS και πάνω από 570 χιλιόμετρα για το Enyaq Coupé RS σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Επίσης η φόρτιση AC είναι δυνατή στα 11 kW, ενώ για μία πλήρη φόρτιση ( 0% – 100%) απαιτούνται 8 ώρες και 30 λεπτά και πλέον υπάρχει και δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης DC.
Ο στάνταρ εξοπλισμός παρουσιάζεται πλούσιος και στις δύο εκδόσεις και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προβολείς LED Matrix, πίσω φώτα LED με δυναμικά φλας, καθώς και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με λειτουργίες μνήμης και μασάζ και οσφυϊκή στήριξη. Η Skoda προσφέρει επιπλέον αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου διαμέτρου έως και 21 ιντσών. Έναντι του στάνταρ Enyaq το σπορ πλαίσιο χαμηλώνει τον εμπρός άξονα κατά 15 χιλιοστά και τον πίσω κατά 10 χιλιοστά, προς όφελος της ευελιξίας. Τα σπορ ελαστικά περιλαμβάνονται επίσης στον βασικό εξοπλισμό. Προαιρετικά διατίθεται το προσαρμοζόμενο πλαίσιο DCC, το οποίο έχει πιο δυναμική ρύθμιση αμορτισέρ σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση με 15 διαφορετικά επίπεδα σκληρότητας.
Επίσης, το Driving Mode Select περιλαμβάνει μία ειδική λειτουργία ελέγχου της πρόσφυσης των τροχών, η οποία είναι προσαρμοσμένη στην τετρακίνηση. Οι εκδόσεις RS εξοπλίζονται με ενισχυμένα φρένα στον εμπρός άξονα, με διπίστονες δαγκάνες και διατίθενται δύο εξωτερικοί ήχοι —Sport και Futuristic— που αντιστοιχούν στα διαφορετικά προφίλ οδήγησης ή μπορούν να επιλεγούν μεμονωμένα μέσω της λειτουργίας Individual Mode από το μενού του συστήματος infotainment.
Στάνταρ είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των πέντε ιντσών και η οθόνη infotainment των 13 ιντσών, όπως και οι τέσσερεις θύρες USB-C και η ασύρματη φόρτιση κινητού. Το head-up display με τεχνολογία Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Advanced, το οποίο περιλαμβάνει επίσης την κάμερα θέασης Area και το ηχοσύστημα Canton με 12 ηχεία και συνολική ισχύ 635 W. Όλες οι οθόνες φέρουν γραφικά ειδικά για τις εκδόσεις RS. Ο αυτόματος τριζωνικός κλιματισμός Climatronic είναι επίσης στάνταρ και όπως συμβαίνει και με άλλες εκδόσεις του Enyaq, διατίθεται και η αντλία θερμότητας, ως έξτρα.
Σε υψηλό επίπεδο βρίσκονται και τα συστήματα υποβοήθηση του οδηγού. Η πιο πρόσφατη έκδοση του Travel Assist, που διατίθεται στάνταρ, συνδυάζει τα Adaptive Lane Assist, Predictive Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist, Emergency Assist και Side Assist, ενώ η χρήση ενός μεγάλου αριθμού διαδικτυακών δεδομένων (swarm data) βελτιώνει ακόμη περισσότερο τις επιδόσεις του συστήματος. Πέρα από λειτουργίες όπως η επιλογή Plug & Charge που επιτρέπει την απρόσκοπτη εξουσιοδότηση χρήσης σε συμβατούς σταθμούς φόρτισης, η αναβαθμισμένη εφαρμογή MySkoda υποστηρίζει νέα χαρακτηριστικά του προαιρετικού Intelligent Park Assist. Το Remote Park Assist επιτρέπει στο όχημα να εισέρχεται αυτόματα σε παράλληλες ή κάθετες θέσεις στάθμευσης, ενώ ο οδηγός ελέγχει τους ελιγμούς μέσω της εφαρμογής MySkoda στο smartphone του. Το σύστημα βασίζεται σε Bluetooth και απαιτεί από τον κάτοχο να βρίσκεται κοντά στο όχημα κρατώντας το κλειδί.