Ο νέος Κ.Ο.Κ. έφερε σημαντικές αλλαγές, με τις ποινές για τους οδηγούς να είναι σημαντικά πιο αυστηρές. Μία παράβαση που πλέον τιμωρείται με πολύ πιο μεγάλο πρόστιμο είναι το κράνος του συνοδηγού. Επίσης, για πρώτη φορά φορά στη χώρα μας τιμωρείται και ο οδηγός. Πάμε να δούμε τι ίσχυε μέχρι πρότινος, αλλά και τι θα ισχύει από εδώ και πέρα.
Δείτε επίσης: Apriia SR GT – Καλοκαιρινή προσφορά με μείωση τιμής 700 ευρώ
Τι ίσχυε
Με τον προηγούμενο Κ.Ο.Κ., ο οδηγός της μοτοσυκλέτας, αν δεν φορούσε κράνος, τιμωρούνταν με αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες και στέρηση πινακίδων για 60 ημέρες. Ο δε συνεπιβάτης λάμβανε πρόστιμο ύψους 50 ευρώ, χωρίς να υπάρχει επιπλέον πρόστιμο για τον οδηγό της μοτοσυκλέτας.

Τι θα ισχύει
Με τον νέο Κ.Ο.Κ., ο οδηγός της μοτοσυκλέτας τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 350 ευρώ και γίνεται αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες Η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τον συνεπιβάτη τιμωρείται με πρόστιμο για τον ίδιο (350 ευρώ), αλλά και για τον οδηγό, ακόμη κι αν αυτός φορούσε. Επιπλέον, η συγκεκριμένη παράβαση υπάγεται στο νέο “καθεστώς” της υποτροπής. Μόλις επαναληφθεί η παράβαση,
το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000 ευρώ και υπάρχει αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες. Στην 2η υποτροπή, το πρόστιμο αγγίζει τα 2.000 ευρώ και η αφαίρεση της άδειας γίνεται για έως και ένα έτος.
Ο νέος ΚΟΚ εστιάζει στη συστηματική παραβατικότητα
Ο νέος ΚΟΚ θεσπίζει για πρώτη φορά ένα συνεκτικό και κλιμακωτό σύστημα ποινών, το οποίο εστιάζει στη συστηματική παραβατικότητα, προβλέποντας αυστηρότερες κυρώσεις για την υποτροπή σε επικίνδυνες συμπεριφορές. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε σχετικά με τη ψήφιση του νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: “Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν στοχεύει στην τιμωρία, αλλά στην πρόληψη. Δεν πρόκειται για αυστηρότητα χάριν εντυπώσεων. Είναι μια αναγκαία απάντηση σε σκληρά δεδομένα, που μεταφράζονται σε ζωές που χάνονται. Θέτουμε ξεκάθαρους κανόνες, χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες και επενδύουμε σε μια πιο ασφαλή καθημερινότητα για όλους”.