Μία άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα της ασφαλιστικής “Hellas Direct” δημοσιεύει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Εκεί μπορούμε να δούμε στοιχεία σχετικά με τις κλήσεις σε οδική βοήθεια ανάλογα με την ηλικία του εκάστοτε οχήματος. Πάμε να δούμε για ποιους λόγους “ακινητοποιήθηκαν” τα οχήματα μέσα στο 2024.
Δείτε επίσης: Ασφάλεια – Η τεράστια σημασία των προσκέφαλων των καθισμάτων του αυτοκινήτου (+video)
Οι τρεις κυριότεροι λόγοι που ακινητοποιήθηκαν τα οχήματα
Η μηχανική βλάβη ήταν ο κύριος λόγος κλήσης της οδικής βοήθειας το 2024 στην Ελλάδα. Η μειωμένη απόδοση της μπαταρίας, η οποία δεν μπορούσε να βάλει σε λειτουργία τον κινητήρα του αυτοκινήτου ήταν η αμέσως επόμενη αιτία κλήσης. Στην 3η θέση βρέθηκαν τα ελαστικά. Τα ποσοστά κλήσης της οδικής βοήθειας λόγω μηχανικής βλάβης ήταν αυξημένα όσο μεγάλωνε η ηλικία του οχήματος.

Στα αυτοκίνητα έως 5 ετών οι τρεις βασικοί λόγοι κλήσης της οδικής βοήθειας είχαν να κάνουν με την μηχανική βλάβη (31%), την μπαταρία (39%), το ελαστικό (25%). Τα αυτοκίνητα ηλικίας 6-15 ετών ακινητοποιούνται λόγω μηχανικής βλάβης σε ποσοστό 51%, λόγω μπαταρίας σε ποσοστό 32% και λόγω ελαστικού σε ποσοστό 14%, ενώ στα οχήματα που βρίσκονταν μεταξύ των ετών 16-25, (μέσα στον μέσο όρο της ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα) η βασική αιτία ακινητοποίησης ήταν η μηχανική βλάβη(63%), η μπαταρία (25%) και ελαστικό (9%).
Στο 70% η μηχανική βλάβη σε αυτοκίνητα άνω των 30 ετών
Στα αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, τα αντίστοιχα ποσοστά σύμφωνα με τα στοιχεία της ασφαλιστικής Hellas Direct, η ακινητοποίηση οφειλόταν κατά 70% σε μηχανική βλάβη, κατά 21% στην μπαταρία και κατά 4% στο ελαστικό. Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση το ποσοστό μηχανικής βλάβης υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με τα καινούρια αυτοκίνητα. Οι οδηγοί αυτοκινήτων κάλεσαν επίσης, αλλά σε πολύ μικρά ποσοστά για όχημα που ξέμεινε από καύσιμα (0,49%) ή για ανάσυρση και επαναφορά στον δρόμο (0,75%).