Από τις αρχές του 21ου αιώνα, η αγορά του αυτοκινήτου στράφηκε – ειδικά λόγω της επιβολής αυστηρής νομοθεσίας και της στροφής προς τον εξηλεκτρισμό – προς αυτοκίνητα ακόμα πιο μεγάλα, πιο βαριά, πιο εξελιγμένα… και μοιραία πιο ακριβά.
Σε αυτό το περιβάλλον, της λογικής “όλο και περισσότερα”, η Dacia κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση προσπαθώντας να προσφέρει στο κοινό μόνο αυτό που χρειάζεται, αλλά το “ντύνει” με ξεχωριστή σχεδίαση και “έξυπνες” λύσεις διαμόρφωσης της καμπίνας του για μέγιστη χρηστικότητα.
Για τη σχεδίαση του Dacia Hipster Concept, οι ομάδες εργασίας της Dacia ξεκίνησαν από τις πραγματικές ανάγκες των χρηστών και τον τρόπο που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους καθημερινά. Το Hipster Concept είναι ευέλικτο, πρακτικό και οικονομικό και έχει μήκος μόλις 3 μέτρα, ύψος 1,52 μ. και πλάτος 1,55 μ. Έχει επίσης τέσσερεις πραγματικές θέσεις και ένα πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα που μπορεί να ρυθμιστεί από τα 70 έως τα 500 λίτρα όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα.
Το Hipster Concept πηγαίνει την προσέγγιση της Dacia στο θέμα του βάρους, σε κατώτερο επίπεδο. Είναι 20% ελαφρύτερο από το Spring κάτι που σημαίνει λιγότερες πρώτες ύλες και λιγότερη σπατάλη ενέργειας στην κατασκευή. Το μικρότερο βάρος, σημαίνει επίσης και λιγότερη ενέργεια για την κίνηση. Σε σχέση με τα καλύτερα ηλεκτρικά οχήματα που διατίθενται σήμερα, στόχος είναι να επιτευχθεί μείωση έως και 50% στο αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος.
Η μέση τιμή ενός καινούργιου αυτοκινήτου στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 77%, μεταξύ 2010 – 2024, ξεπερνώντας κατά πολύ την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών και αυτό η Dacia θέλει να το αλλάξει με το Hipster. Η απλότητα και η οικονομία στις λεπτομέρειες δεν γίνεται σε βάρος του στιλ, κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα τόσο στην ξεχωριστή σχεδίαση του αμαξώματος όσο και στην καμπίνα του concept.
Μπροστά το Hipster είναι εντελώς οριζόντιο και ενσωματώνει κομψούς προβολείς που δίνουν στο Hipster Concept μια σκληροτράχηλη και ταυτόχρονο ξεχωριστή όψη. Στο πίσω μέρος, έχει δοθεί προτεραιότητα στη λειτουργικότητα: η πόρτα του χώρου αποσκευών καλύπτει όλο το πλάτος του SUV και ανοίγει σε δύο μέρη για να παρέχει άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό του πορτμπαγκάζ.
Η στιβαρότητα του σχεδιασμού του Dacia Hipster Concept, τονίζεται ακόμα περισσότερο χάρη στα πλευρικά προστατευτικά από Starkle, ένα υλικό που παράγεται μερικώς από ανακύκλωση, και δημιουργήθηκε από τους μηχανικούς της Dacia.
Στο εσωτερικό διατηρούνται οι κυβοειδείς μορφές σε απόλυτη ταύτιση με το σχήμα του αμαξώματος, ιδιαίτερα τα εντελώς κάθετα παράθυρα και το παρμπρίζ, με στόχο να αξιοποιηθεί πλήρως ο διαθέσιμος χώρος. Το γυάλινο μπροστινό τμήμα της οροφής συμβάλλει καθοριστικά στη φωτεινότητα της καμπίνας, τονίζοντας την αίσθηση της ευρυχωρίας. Για τη μείωση του κόστους και του βάρους, τα πλαϊνά παράθυρα είναι συρόμενα.
Στην καμπίνα του Hipster Concept μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα μέχρι και τέσσερεις ενήλικες. Τα καθίσματα για οδηγό και τον συνοδηγό είναι ίδια (σε επιφάνεια επαφής) με αυτά του Dacia Sandero, εξασφαλίζοντας άνεση και σωστή εργονομία. Η πρόσβαση στις πίσω θέσεις διευκολύνεται από το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και το κάθισμα του συνοδηγού που ανακλίνεται προς τα εμπρός.
Η Dacia έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στη σχεδίαση των καθισμάτων, προκειμένου να συνδυάσει την άνεση και την ευχρηστία, με τη μείωση του βάρους και του κόστους. Η σχεδίασή τους έχει απλοποιηθεί, αποτελούμενη από ένα ορατό πλαίσιο που συνδυάζεται αρμονικά με μία ζεστή και ευχάριστη στην αφή υφασμάτινη ταπετσαρία.
Τα μπροστινά καθίσματα ενώνονται σχηματίζοντας ένα μονοκόμματο σύνολο, ένα απλό χαρακτηριστικό. Τέλος, τα ανοιχτά προσκέφαλα παίζουν και αυτά το ρόλο τους στη βελτιστοποίηση του βάρους.
Για να ανταποκριθεί όσο το δυνατόν καλύτερα σε διαφορετικές ανάγκες και μπάτζετ το εσωτερικό του Hipster Concept ακολουθεί τη φιλοσοφία “YouClip”. Με το στάνταρ εξοπλισμό να περιλαμβάνει μόνο τα απολύτως απαραίτητα, το εσωτερικό μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα, με την τοποθέτηση αξεσουάρ από τη γκάμα YouClip που έχει εξελίξει η Dacia. Έντεκα11 σημεία στερέωσης YouClip βρίσκονται στο ταμπλό, στα πάνελ των θυρών και στο εσωτερικό του πορτμπαγκάζ και μπορούν να δεχθούν διάφορα αξεσουάρ, όπως ποτηροθήκες, υποβραχιόνια και φώτα οροφής.
Συνδεσιμότητα και ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν πλέον θεμελιώδη συστήματα, συμβάλλοντας στην απλοποίηση και τη βελτιστοποίηση της καθημερινής χρήσης του αυτοκινήτου, με χαρακτηριστικότερη τη βάση σύνδεσης smartphone, η οποία ασπάζεται τη φιλοσοφία BYOD (Bring Your Own Device/Φέρε τη Δική σου Συσκευή) της Dacia, δίνοντας τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ smartphone και αυτοκινήτου.
Το smartphone γίνεται ακόμα και ψηφιακό κλειδί ξεκλειδώματος και εκκίνησης του αυτοκινήτου. Μόλις ο οδηγός καθίσει πίσω από το τιμόνι, το smartphone λειτουργεί σαν οθόνη πολυμέσων εμφανίζοντας την προτιμώμενη εφαρμογή πλοήγησης. Λειτουργεί, επίσης, και σαν ηχοσύστημα του αυτοκινήτου, καθώς συνδέεται μέσω Bluetooth με ένα φορητό ηχείο, που είναι συμβατό με το YouClip.









