Η Citroen προχώρησε πριν λίγο καιρό στην παρουσίαση της τέταρτης γενιάς του C3, το οποίο είναι πλήρως ανανεωμένο και έτοιμο να πρωταγωνιστήσει εκ νέου στην κατηγορία των supermini/crossover – μια εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία. Η ιστορία του Citroen C3 ξεκίνησε το 2002 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα με τεράστια εμπορική επιτυχία, καθώς οι συνολικές πωλήσεις του βαδίζουν προς τα 6 εκατομμύρια οχήματα. Αυτή τη φορά, γνωρίζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό Citroën ë-C3, που φέρνει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στο ευρύ κοινό, συνδυάζοντας μοντέρνα σχεδίαση, πρακτικότητα και προσιτή τιμή.
Αν και ανήκει στην κατηγορία των supermini, το νέο ë-C3 έχει έντονα crossover στοιχεία: καθαρές, κοφτές γραμμές, αυξημένο ύψος οροφής με ράγες και ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Το αυτοκίνητο είναι πλήρως ανασχεδιασμένο και κερδίζει τις εντυπώσεις εμφανισιακά.
Στο εσωτερικό δεσπόζει η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, ενώ χαμηλότερα συναντάμε τους αεραγωγούς. Το νέο τιμόνι με μικρότερη διάμετρο, οι υφασμάτινες επενδύσεις και η βελτιωμένη εργονομία –με φυσικούς διακόπτες εκεί που χρειάζεται– δημιουργούν μια ποιοτική και φιλόξενη καμπίνα. Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις μεταφράζονται σε καλύτερους χώρους για τους επιβάτες, ενώ τα καθίσματα Advanced Comfort παραμένουν από τα πιο άνετα στην κατηγορία. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 310 λίτρα, και με αναδίπλωση φτάνει τα 1.188 λίτρα, ικανοποιώντας τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Το Citroën ë-C3 εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα σύγχρονης τεχνολογίας μόνιμου μαγνήτη, που αποδίδει 113 PS και 125 Nm ροπής, με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου μίας σχέσης. Η απόδοση είναι άμεση και ομαλή, με επιτάχυνση 0–100 km/h σε 11,0 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 135 km/h. Η μπαταρία έχει πραγματική χωρητικότητα 43,8 kWh, προσφέροντας εργοστασιακή αυτονομία 320 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP – τιμή που μέσα στην πόλη ξεπερνά τα 380 χλμ. Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 17,7 kWh/100 km, ενώ στη δική μας δοκιμή είδαμε 18,2 kWh/100 km.
Όπως κάθε Citroën, έτσι και το ë-C3 δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση. Η ανάρτηση Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς, «εξαφανίζοντας» αποτελεσματικά κακοτεχνίες και συνεχείς ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα Smart Car Platform βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και την αίσθηση ασφάλειας, κάτι που εκτιμά ιδιαίτερα ο οδηγός σε ένα αθόρυβο ηλεκτρικό όχημα. Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο… κανονικό αυτοκίνητο. Είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να είναι θερμικό, με κανονικό μοτέρ αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ηλεκτρικό. Και για εμένα αυτό μόνο θετικό μπορεί να είναι. Κάθεσαι στην αναπαυτική θέση του οδηγού, γυρνάς το κλειδί στον διακόπτη και… έφυγες. Μόνο η απουσία θορύβου από θερμικό μοτέρ σε κάνει να καταλάβεις πως εδώ έχεις να κάνεις με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το νέο Citroën ë-C3 αναμένεται να σημειώσει σημαντική εμπορική επιτυχία, καθώς συνδυάζει ηλεκτροκίνηση, crossover χαρακτήρα, μοντέρνα αισθητική και λογική τιμή. Για την έκδοση YOU!, η τιμή ξεκινά από 26.000 ευρώ, καθιστώντας το ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας του και μάλιστα με καταγωγή από… τζάκι. Αν κάποιος σκέφτεται την αγορά του πρώτου του ηλεκτρικού supermini, το ë-C3 αξίζει να βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα των επιλογών του.







