Οι πρωτοβουλίες της Honda στην κατασκευή των μοτοσικλετών και των αυτοκινήτων της εστιάζουν στην ανθρακική ουδετερότητα, την καθαρή ενέργεια και την κυκλικότητα των πόρων καθώς είναι οι τρεις βασικοί άξονες που θα οδηγήσουν σε μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Διαβάστε επίσης- Piaggio Group – Τα νέα μοντέλα που έδειξε στην EICMA
Πέρα από τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων και τις αλλαγές στις μονάδες παραγωγής και logistics για τη μείωση εκπομπών CO2, η Honda έχει επίσης υιοθετήσει εναλλακτικά υλικά σε αρκετά μοντέλα μοτοσυκλετών.
Για παράδειγμα, στα SH125i και SH150i Vetro έχουν εφαρμοστεί ημιδιάφανα, άβαφα πλαστικά fairing panels — των οποίων η παραγωγή εκπέμπει 9,5% λιγότερο CO2 ετησίως στο εργοστάσιο της Atessa σε σχέση με τις διαδικασίες βαφής. Επιπλέον, έξι μοτοσυκλέτες της Honda στην Ευρώπη διαθέτουν πλέον ανακυκλωμένα πλαστικά και μέρη από Durabio, ένα βιο-βασισμένο τεχνικό πλαστικό που έχει αναπτυχθεί από τον Όμιλο Mitsubishi Chemical (MCG Group). Ήδη χρησιμοποιείται σε διάφορα μοντέλα, με ακόμη περισσότερα να ακολουθούν.
Διαβάστε επίσης: Για να μην πεις “δεν ήξερα” – Το σύστημα που σε ενημερώνει για τα όρια ταχύτητας
Τι ακριβώς είναι όμως το Durabio και γιατί αποτελεί τόσο σημαντική καινοτομία; Το Durabio προέρχεται από ισοσορβίτη, ένα φυτικής προέλευσης υλικό παραγόμενο από ανανεώσιμες πηγές όπως μη βρώσιμο καλαμπόκι και σιτάρι. Μέσω της διαδικασίας καθαρισμού, τα φυσικά άμυλα του καλαμποκιού μετατρέπονται σε γλυκόζη, κατόπιν σε σορβιτόλη και τελικά σε ισοσορβίτη — μια υψηλής απόδοσης χημική ένωση που μπορεί να αντικαταστήσει παραδοσιακές πετρελαιοχημικές ουσίες.
Βιο-βασισμένη τεχνολογία με υψηλή απόδοση σχεδιασμού
Σε αντίθεση με τα συμβατικά τεχνικά πλαστικά, το Durabio προσφέρει μοναδικό συνδυασμό οπτικής καθαρότητας, αντοχής και επιφανειακής ανθεκτικότητας. Η ικανότητά του να προσφέρει εξαιρετική διαφάνεια αλλά και έντονη απόδοση χρώματος επιτρέπει στη Honda να δημιουργεί προηγμένη αισθητική χωρίς ανάγκη βαφής, εξαλείφοντας ένα στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας.
Εκτός από τη γυαλιστερή και κομψή εμφάνιση, το Durabio παρουσιάζει υψηλή αντοχή στις γρατζουνιές, κρουστική αντοχή και μακροχρόνια UV σταθερότητα, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για απαιτητικές εφαρμογές όπως εξαρτήματα μοτοσυκλετών.
Το Durabio χρησιμοποιείται ήδη σε τμήματα των CRF1100L Africa Twin, NT1100, NC750X, CB1000GT, X-ADV και Forza 750.
Επέκταση χρήσης στην γκάμα μοτοσυκλετών Honda
Η Honda χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το Durabio στη ζελατίνα των Africa Twin, που κυκλοφόρησαν τον Μάρτιο 2024. Αυτή ήταν η πρώτη ζελατίνα παγκοσμίως κατασκευασμένη από βιο-βασισμένο τεχνικό πλαστικό. Στη συνέχεια, το X-ADV χρησιμοποίησε Durabio στο skirt cover και το παρμπρίζ του, ενώ το Forza 750 το ενσωμάτωσε στο κεντρικό κάλυμμα του τιμονιού και την καρίνα του.
Ακολούθησε το NT1100, το οποίο στη νέα έκδοση 25YM απέκτησε ανασχεδιασμένο εμπρός fairing, εν μέρει από Durabio, ενώ το NC750X 25YM χρησιμοποίησε το υλικό σε middle cowl, side cover, rear cowl και παρμπρίζ.
Το NC750X αποτέλεσε σταθμό, καθώς έγινε η πρώτη μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί χρωματισμένο Durabio στα πάνελ του (Earth Black και Earth Ivy Ash Green), ενώ το CB1000GT, που παρουσιάστηκε στη φετινή EICMA, είναι η πιο πρόσφατη μοτοσικλέτα της Honda με ζελατίνα από αυτό το υλικό.
Πολυδιάστατη προσέγγιση
Ενώ το Durabio αποτελεί μια λύση για τη μείωση κατανάλωσης νέων πλαστικών, η Honda εφαρμόζει και άλλες πρακτικές.
Ανακυκλωμένοι προφυλακτήρες αυτοκινήτων χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία για μη δομικά μέρη, όπως προστασίες κάτω από το αυτοκίνητο και γρίλιες. Με βελτιστοποίηση του σχεδιασμού, το υλικό —που παλαιότερα ήταν δύσκολο να εφαρμοστεί σε μοτοσυκλέτες— χρησιμοποιήθηκε πλέον στοναποθηκευτικό χώρο του NC750X 25YM και του X-ADV, ενώ το Forza 750 25YM το αξιοποίησε στη βάση της σέλας.
Στο πλαίσιο της διευρυμένης χρήσης ανακυκλωμένων ρητινικών υλικών, η Honda ξεκίνησε να χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο πολυπροπυλένιο (PP). Τα υλικά αυτά προέρχονται από υπολείμματα παραγωγής αυτοκινητιστικών εξαρτημάτων και οικιακών συσκευών, τα οποία θρυμματίζονται, αναμειγνύονται, μορφοποιούνται και επαναχρησιμοποιούνται.
Επειδή το PP έχει γνωστές ιδιότητες, μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να επιτυγχάνει φυσικά χαρακτηριστικά παρόμοια με παρθένου υλικού, ενώ μειώνει τον κίνδυνο επιμόλυνσης από ρυθμιζόμενες χημικές ουσίες.
Τα X-ADV και Forza 750 χρησιμοποιούν πάνω από 15 εξαρτήματα από το υλικό αυτό, ενώ το CB1000F 26YM είναι το νεότερο μοντέλο που το υιοθετεί, στα πίσω φτερά και τη βάση της σέλας.


