Πρόκειται για το Trafic Van E-Tech electric, το οποίο και αποκάλυψε επίσημα η Renault και αποτελεί το πρώτο μέλος της νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της γαλλικής εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Η Renault πουλάει 100 οχήματα του μουσείου της – Ο λόγος που συμβαίνει κάτι τέτοιο
Το Trafic Van E-Tech είναι το πρώτο Renault που αξιοποιεί την αρχιτεκτονική SDV (Software Defined Vehicle) της Ampere, και “εγκαινιάζει” προηγμένες τεχνολογίες, όπως η υπερταχεία φόρτιση 800V, νέα ψηφιακά συστήματα και αναβαθμισμένες δυνατότητες εξατομίκευσης και διασύνδεσης.
Βασισμένο σε εντελώς νέα ηλεκτρική “skateboard” πλατφόρμα, το Trafic Van E-Tech electric θέλει να πετύχει μέγιστη εκμετάλλευση εσωτερικών χώρων σε σχέση με το αποτύπωμά του, εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής -αντίστοιχο με εκείνον του Clio- και συνολικό ύψος μόλις 1,90 μ. ώστε να εξασφαλίζεται πρόσβαση σε όλους τους υπόγειους χώρους στάθμευσης. Διατίθεται σε δύο αμαξώματα: L1 με χωρητικότητα 5,1 κ.μ. και μήκος 4,87 μ., καθώς και L2 με χωρητικότητα 5,8 κ.μ. και μήκος 5,27 μ.
Διαβάστε επίσης: Το δημοφιλέστερο diesel στην Ελλάδα το 2025 – Κοστίζει 21.900 ευρώ
Νέα είναι και η σχεδιαστική φιλοσοφία του αμιγώς ηλεκτρικού γαλλικού van, η οποία κινείται στα μοντέρνα πρότυπα της Renault που έχουμε δει από τα επιβατικά της μοντέλα. Στο εσωτερικό βλέπουμε επίσης νέα προσέγγιση με οριζόντια κυλινδρική κονσόλα που εκτείνεται σε όλο το ταμπλό, φιλοξενώντας έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών και μία κεντρική οθόνη 12 ιντσών στραμμένη προς τον οδηγό, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και λειτουργικό περιβάλλον εργασίας. Παράλληλα, το μοντέλο ξεχωρίζει για τις εξαιρετικά πρακτικές αποθηκευτικές λύσεις που προσφέρει, ιδανικές για απαιτητική καθημερινή χρήση.
Η Renault ενσωματώνει στο νέο Trafic μια σειρά από πρακτικές βιώσιμου σχεδιασμού, με στόχο την επίτευξη έως και 23% ανακυκλωμένων υλικών στο μοντέλο της -συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας- και περισσότερων από 40 κιλών ανακυκλωμένων πλαστικών, ποσοστό που υπερβαίνει σημαντικά τον μέσο όρο της αγοράς. Το ύφασμα Twi-jeans των καθισμάτων αποτελείται κατά 50% από ανακυκλωμένα υλικά, ενισχύοντας το οικολογικό αποτύπωμα, χωρίς συμβιβασμό στην ποιότητα.
Το Trafic Van E-Tech electric θα είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες, με μία έκδοση μεγάλης αυτονομίας (Long Range) με τεχνολογία NMC και αυτονομία έως 450 χλστ. κατά WLTP και μία Urban Range με τεχνολογία LFP, για αστική χρήση με αυτονομία έως 350 χλμ. Όλες οι κυψέλες παράγονται στην Ευρώπη, ενώ η τελική συναρμολόγηση πραγματοποιείται στη Γαλλία, στο εργοστάσιο του Sandouville.
Με τεχνολογία 800V, για υπερ-ταχεία φόρτιση
Στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν περιλαμβάνεται και η νέα υπερ-ταχεία φόρτιση 800V, η οποία επιτρέπει φόρτιση από 15% έως 80% σε περίπου 20 λεπτά, προσθέτοντας έως 260 χλμ. αυτονομίας και διευκολύνοντας σημαντικά τη διαχείριση ενός πολυάσχολου στόλου. Παράλληλα, ο νέος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 150 kW και 345 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας ελκτική ικανότητα έως 2 τόνων και ωφέλιμο φορτίο 1,25 τόνων (υπό έγκριση).
Το νέο Trafic ιδανικό εργαλείο για επαγγελματίες παρέχει δυνατότητα τροφοδοσίας εξωτερικών συσκευών (V2L) -από εργαλεία έως φορητούς υπολογιστές- αλλά και επιστροφής ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο (V2G), μέσω του νέου bidirectional φορτιστή.
Το Trafic Van E-Tech electric θα παράγεται στη Γαλλία, στο εργοστάσιο του Sandouville, όπου θα κατασκευάζονται και οι πιο δημοφιλείς επαγγελματικές μετατροπές μέσω της Qstomize, της εξειδικευμένης θυγατρικής της Renault για custom LCV λύσεις.
Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Trafic ενσωματώνει το πρόγραμμα Human First της Renault. Το σύστημα Safety Coach αξιολογεί σε πραγματικό χρόνο το οδηγικό προφίλ, παρέχοντας στον οδηγό βαθμολογία και προσωποποιημένες συμβουλές μετά από κάθε διαδρομή, ενώ το Safety Monitor προβάλλει δεδομένα συμπεριφοράς άμεσα στο ταμπλό.
Το νέο Trafic υποστηρίζει επίσης πλήρως τις λειτουργίες της εφαρμογής My Renault -όπως προγραμματισμό φόρτισης και προθέρμανσης, απομακρυσμένο κλείδωμα, εύρεση οχήματος και ψηφιακή παρακολούθηση συντήρησης- ενώ μέσω της ανανεωμένης εφαρμογής Convertor Companion, ειδικές μετατροπές (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, φορτηγά ψυγείου κ.ά.) μπορούν να διαχειρίζονται απευθείας από την οθόνη αφής των 12 ιντσών.
Το Renault Trafic Van E-Tech electric θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sandouville από τα τέλη του 2026.






