Το πρώτο τετράμηνο του 2019 έκλεισε με το τέλος του Απριλίου και πριν από λίγο δόθηκαν στη δημοσιότητα τα πρώτα επίσημα στοιχεία πωλήσεων, νέων επιβατικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με αυτά οι πωλήσεις είναι μειωμένες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι κατά 3,2% φτάνοντας στις 4.13 εκατομμύρια μονάδες. Νούμερο που ανακόπτει την ανοδική πορεία που είχε διαγραφεί από το 2017, είναι όμως το τρίτο μεγαλύτερο από το 2010 έως και σήμερα.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς η πτώση αυτή οφείλεται στην αβεβαιότητα που προκαλεί το Brexit και στην ανασφάλεια λόγω των περιορισμών στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που έχουν τεθεί σε κάποιες αγορές. Μάλιστα, τονίζουν πως αν δεν υπήρχε η άνοδος των πωλήσεων της κατηγορίας των SUV κατά 3,5% (με μερίδιο αγοράς στο 37%) τότε η πτώση θα ήταν μεγαλύτερη.
Ποιες ήταν οι μάρκες όμως που δικαιούνται να πανηγυρίζουν μετά το τέλος του πρώτου τετραμήνου του 2019; Πρώτη και καλύτερη η Dacia η οποία είδε το μερίδιο αγοράς της να αυξάνεται στο 3,63% με 150.000 πωλήσεις συνολικά. Νούμερα που οφείλονται στην αύξηση των πωλήσεων του Duster κατά 22%, του Sanderο κατά 10% και του Logan κατά 39%. Μάλιστα, η Dacia βρίσκεται στην 13η θέση των συνολικών ταξινομήσεων στην Ευρώπη.
Πολύ καλά ήταν όμως και τα νούμερα των Citroen και Volvo, οι οποίες είδαν τα μερίδιά τους να αυξάνονται στο 4,24% και 2,12% αντίστοιχα. Η γαλλική μάρκα έχει αιχμή του δόρατός της το Citroen C3 Aircross, το οποίο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 27%, ενώ ακολούθησε το C3 με αύξηση πωλήσεων 5%. Από την άλλη, η Volvo χάρη στο XC40 το οποίο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 330%.