Το Ford Transit είναι ένα άκρως σημαντικό μοντέλο για την αμερικάνικη μάρκα, καθώς αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα επαγγελματικά van επί ευρωπαϊκού εδάφους. Είναι λογικό λοιπόν να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε τομείς όπως η πρακτικότητα αλλά και η ικανότητα μεταφοράς φορτίου, καθώς αυτοί είναι τομείς που αφορούν άμεσα έναν επαγγελματία οδηγό και αυξάνουν την παραγωγικότητά του.
Το νέο Ford Transit, σύμφωνα με την ίδια τη μάρκα, είναι αποτέλεσμα σύγχρονης σχεδίασης, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια υπολογιστή (CAD) και τεχνικών που συνήθως συναντά κανείς στην αεροδιαστημική βιομηχανία.
Αυτό σημαίνει στην πράξη αλουμινένιο καπό (το πρώτο επαγγελματικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη με αυτό το χαρακτηριστικό) συνθετικό τροπέτο και τροχούς κατασκευασμένους με τη μέθοδο της φυγοκέντρησης.
Οι παραπάνω είναι μερικές μόνο από τις καινοτομίες που βοήθησαν τους μηχανικούς της Ford να μειώσουν το απόβαρο του νέου Transit, ώστε να μπορούν οι πελάτες να μεταφέρουν μεγαλύτερα φορτία. Το νέο, πισωκίνητο Transit 350 GVM με το μακρύ μεταξόνιο και τη μεσαίου μεγέθους οροφή είναι, για παράδειγμα, κατά 80 κιλά ελαφρύτερο από το εφάμιλλο σε προδιαγραφές απερχόμενο μοντέλο. Το αντίστοιχο προσθιοκίνητο van είναι κατά 48 κιλά ελαφρύτερο.
«Το ωφέλιμο φορτίο είναι ζήτημα μείζονος σημασίας για τους επαγγελματίες. Το μικρότερο βάρος βελτιώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, για αυτό και όλη η ομάδα του Ford Transit εργάστηκε με στόχο την εξοικονόμηση βάρους, χωρίς επιπτώσεις στην ισχύ ή την αντοχή», δήλωσε ο Michael McDonagh, επικεφαλής μηχανικός προγράμματος του Transit.
Εκατοντάδες εξαρτήματα βελτιώθηκαν ως προς το βάρος, τις ικανότητες και την αντοχή τους, μέσω λογισμικού CAD που χρησιμοποιείται στην αεροδιαστημική βιομηχανία. Οι μειώσεις βάρους σε όλους τους τομείς του οχήματος – μερικές φορές λιγότερο από 0,5 κιλά για κάθε εξάρτημα – απέφερε συνολική εξοικονόμηση έως 80 κιλά.
Το ελαφρύ, αλουμινένιο καπό του νέου Transit εξοικονομεί 5,4 κιλά συγκριτικά με ένα αντίστοιχο ατσάλινο, χωρίς μείωση της αντοχής του. Σημαντικές μειώσεις της τάξης των 14,7 κιλών επιτεύχθηκαν με τον επανασχεδιασμό του πίσω άξονα για το πισωκίνητο μοντέλο, ενώ ένα νέο τροπέτο από συνθετικό, ελαφρύ και πολύ ανθεκτικό υλικό εξοικονομεί 4,4 κιλά συγκριτικά με ένα αντίστοιχο ατσάλινο.
Οι ατσάλινοι τροχοί του νέου Transit κατασκευάστηκαν με μία τεχνική φυγοκέντρησης που πετυχαίνει μεγαλύτερη αντοχή χρησιμοποιώντας λιγότερες ποσότητες μετάλλου. Αυτή η μέθοδος εξοικονομεί 5,5 κιλά από τους πέντε τροχούς του Transit, συμπεριλαμβανομένης και της ρεζέρβας.