Πόσο κοντά είναι ο «εξηλεκτρισμός» της αυτοκίνησης;

Σύμφωνα με μια έρευνα που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, το 40% των Ευρωπαίων οδηγών δήλωσε ότι το επόμενο αυτοκίνητο που θα διάλεγε θα ήταν ηλεκτροκίνητο…

Αντιλαμβανόμαστε ότι, αν αυτό είναι αλήθεια, η εισχώρηση της ηλεκτροκίνησης στις μεγάλες μάζες της Γηραιάς Ηπείρου είναι τεράστια. Σε σημείο πλέον που καθορίζει άμεσα τις εξελίξεις στις προτεραιότητες των αυτοκινητοβιομηχανιών, αφού διαφαίνεται μια ραγδαία αύξηση της ζήτησης τέτοιων οχημάτων.

Πόσο κοντά όμως βρισκόμαστε σε μια σχεδόν καθολική αποδοχή της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα; Και πότε ο ευρωπαϊκός πληθυσμός, σε όλη του την επικράτεια – και όχι μόνο στις πρωτεύουσες ή τους μεγάλους αστικούς ιστούς – έγινε τόσο δεκτικός σε μια νέας μορφής τεχνολογία;

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε σαφή εικόνα για την αποδοχή των νέων τεχνολογιών από τις μεγάλες μάζες ανθρώπων και δη για καταναλωτικά προϊόντα. Παραδοσιακά, ο άνθρωπος «αντιστέκεται» στο νέο, στο καινούργιο, επειδή ακριβώς αυτό τον απομακρύνει από την ασφάλεια που παρέχει με τη μορφή γνώσης το παρελθόν. Ωστόσο, είναι να απορεί κάποιος με την αποδοχή νέων συνηθειών, ειδικά όταν πρόκειται για τεχνολογίες…

Θέλετε παραδείγματα; Τα κινητά τηλέφωνα. Στην αρχή τα είχαν επιχειρηματίες, μετά επιδειξίες, κατόπιν έκνομα στοιχεία, μετά ήρθε η λαίλαπα της νεολαίας, που στην εποχή των smartphones έχει αλματώδη πληθυσμιακή κάλυψη, για να φτάσουμε στο γεγονός ότι πλέον κάθε γιαγιά και παππούς έχουν κινητό. Εδώ και χρόνια…

Να επιστρέψουμε και στην ελληνική κρίση για να δεχτούμε ένα παράδειγμα σύντομης αφομοίωσης νέων τεχνολογιών από το σύνολο των ενεργών κατοίκων της Ελλάδας. Την εποχή μετά την έναρξη των μνημονίων και των όσων ακολούθησαν τους οικονομικούς περιορισμούς λόγω των capital controls, όλοι μας αναγκαστήκαμε να αποκτήσουμε χρεωστικές κάρτες για να μπορούμε να παίρνουμε χρήματα από τα ΑΤΜs. Εάν αυτό το συζητούσες έναν χρόνο τότε πριν, είναι προφανές ότι θα δημιουργούσε θυμηδία… Γιαγιάδες και παππούδες σε κάθε μήκος και πλάτος της Ελλάδας έμαθαν – αναγκαστικά, αλλά έμαθαν, ενστερνίστηκαν – τη χρήση του «πλαστικού χρήματος»!

Εξηλεκτρισμός

Μπορεί όμως να ισχύσει το ίδιο και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Δείτε: ενώ οι πωλήσεις αυξάνονται εντυπωσιακά, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό (περίπου 2%) των συνολικών πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων – και ακόμη μικρότερο ποσοστό του συνόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στον δρόμο. Όμως, όπως αναφέρει η Business Green (η κορυφαία πηγή πληροφόρησης του Ηνωμένου Βασιλείου για την πράσινη οικονομία, που παρέχει τα τελευταία νέα και σε βάθος ανάλυση για πράσινα επιχειρηματικά και περιβαλλοντικά ζητήματα), όλα αυτά μπορεί να αλλάξουν. Μια νέα δημοσκόπηση της Ipsos Mori υποδηλώνει ότι ένα επιβλητικό ποσοστό της τάξης του 40% των οδηγών στην Ευρώπη αναμένει το επόμενο αυτοκίνητό του να είναι ηλεκτρικό.

Γνωρίζουν όμως οι μελλοντικοί καταναλωτές την τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων; Η αλήθεια είναι ότι η αρχική αναφορά «πάρτε ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο και φορτίστε το στο σπίτι σας» απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Γιατί όσο προχωράει η τεχνολογία, μαθαίνουμε από τις κατασκευάστριες εταιρείες ότι τελικά χρειάζεται ειδική παροχή για αυτό, ξεχωριστή εγκατάσταση με τριφασικό ρεύμα κ.λπ., στοιχεία που περιπλέκουν τη διαφημιζόμενη απλότητα του εγχειρήματος… Παρ’ όλα αυτά, θα είχε ενδιαφέρον να δούμε εάν ένα το 40% των συμμετεχόντων στην έρευνα πραγματικά θα αποκτήσει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ή αυτό θα γίνει σταδιακά, περνώντας μέσα από τη φάση των καινούργιων αυτοκινήτων με υβριδική τεχνολογία plug-in.

Πράγματι, η Νορβηγία έχει ήδη υπερβεί αυτό το κατώφλι και ως εκ τούτου μειώνεται η ζήτηση πετρελαίου. Ως συνέπεια αυτού είναι ότι η σημαντική ζήτηση σημαίνει ότι οι επιλογές των καταναλωτών αυξάνονται, η ευαισθητοποίηση μεγαλώνει και οι τιμές μειώνονται.

Με τις πόλεις, ακόμη και ολόκληρες χώρες να σχεδιάζουν περιορισμούς ή/και να απαγορεύουν οριστικά την κίνηση των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο και πετρέλαιο, πρέπει επίσης να λαμβάνουμε υπόψη τη χάραξη πολιτικής. Αν μια νέα αγορά αυτοκινήτου που είναι ηλεκτροκίνητη εμπεριέχει περιορισμούς και δεν είμαστε βέβαιοι αν θα μπορέσουμε να οδηγήσουμε αυτό το αυτοκίνητο στις περιοχές γύρω αλλά και μακριά από το σημείο όπου κατοικούμε, σίγουρα αυτό θα οδηγήσει σε αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων.

Είτε λοιπόν οι λεπτομέρειες της συγκεκριμένης έρευνας αποδειχθούν ακριβείς είτε όχι, το κοινό γνωρίζει με ποιον τρόπο μετατοπίζεται το τεχνολογικό πρότυπο. Και οι προσδοκίες του αυτές, θα ωθήσουν τις εταιρείες και τα κράτη σε εξεύρεση ικανών λύσεων…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακόμα 748 δικαιούχοι είδαν το ποσό από το "Κινούμαι Ηλεκτρικά 3" στους λογαριασμούς τους! Δείτε αναλυτικά τα ποσά......
H CHANGAN έκανε και επισήμως την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά, παρουσιάζοντας επί ελληνικού εδάφους τα Deepal S05 και S07, με το δεύτερο να έχει...
Πόσα χιλιόμετρα αντέχει τελικά η μπαταρία ενός ηλεκτρικού έπειτα από 400.000; Ο οδηγός που έδωσε την απάντηση......
Η Mercedes-Benz GLC, το απόλυτο best seller της γερμανικής μάρκας, εισέρχεται σε μια νέα εποχή και έχει όλα όσα χρειάζονται για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί!...
Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai που φέρνει την τεχνολογία, την πρακτικότητα και την οικονομία σε διαστάσεις... πόλης!...
Σημαντικό όφελος από την προσφορά που "τρέχει" αυτές τις ημέρες! Δείτε αναλυτικά τα οφέλη του Skoda e-Bonus και για ποια μοντέλα ισχύει......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα