Η Toyota! Αυτή είναι η απάντηση στην ερώτηση “ποια είναι η πολυτιμότερη μάρκα αυτοκινήτου;”. Η ιαπωνική μάρκα βρέθηκε για ακόμη μία χρονιά (12η συνολικά από τις 14 που έχει εκπονηθεί η συγκεκριμένη μελέτη) στην πρώτη θέση της σχετικής μελέτης, κρατώντας και πάλι πίσω της, τις γερμανικές εταιρείες άλλα και όλες τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών μετακινήσεων. Οι μόνες χρονιές που έχασε την πρώτη θέση, ανάμεσα στις εταιρείες αυτοκινήτων πάντα, ήταν το 2012 και το 2013, όταν η BMW κατάφερε να την προσπεράσει.
Η αξία της Toyota κοστολογείται στα 29.151.000.000 δολάρια και βρίσκεται στην 41η θέση στον κόσμο, ανάμεσα σε όλες τις εταιρείες (ανεξαρτήτως εμπορικής δραστηριότητας). Σε σχέση με πέρυσι η αξία της έχει μειωθεί κατά 3%, ενώ έχασε πέντε θέσεις στη γενική κατάταξη.
Πίσω της τερμάτισε, στην 54η θέση της γενικής κατάταξης, η Mercedes-Benz με εκτιμώμενη αξία στα 23.355.000.000 δολάρια. Την τριάδα έκλεισε η BMW, που βρέθηκε ακριβώς μία θέση κάτω από τη Mercedes, με εκτιμώμενη αξία στα 23.326.000.000 δολάρια. Αμφότερες έχασαν 9% της εκτιμώμενης αξίας του και 8 θέσεις στον πίνακα της γενικής κατάταξης.
Οι δύο γερμανικές εταιρείες είδαν την αξία τους να υπολείπεται αυτής της Uber, η οποία προφανώς και δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα αλλά προσφέρει υπηρεσίες μετακίνησης με αυτοκίνητα (κάτι που εμμέσως συνδέεται και επηρεάζει και την αυτοκινητοβιομηχανία). Η Uber λοιπόν τερμάτισε στην 53η θέση της γενικής κατάταξης, ακριβώς πάνω από τις Mercedes και BMW, με συνολική εκτιμώμενη αξία στα 24.206.000.000 δολάρια.
Και για να έχουμε και μία συνολικότερη εικόνα, η πολυτιμότερη μάρκα παγκοσμίως, ανεξαρτήτως εμπορικής δραστηριότητας, είναι η Amazon με 315.505.000.000 δολάρια εκτιμώμενη αξία. Η Apple βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 309.527.000.000 δολάρια και η Google στην τρίτη θέση με 309.000.000.000 δολάρια εμπορική αξία. Microsoft και Visa έκλεισαν την πεντάδα με αξία 251.244.000.000 και 177.918.000.000 δολάρια αντίστοιχα.
Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά ολόκληρη τη μελέτη “Brandz Top 100 Most Valuable Global Brands” αλλά και τη λίστα με τις “100 πολυτιμότερες μάρκες στον κόσμο”.