Charlie Whiting: Ο αλυτάρχης – σύμβολο της F1

Στο μυθιστόρημα της Formula 1 («βασισμένο σε αληθινά γεγονότα» όπως λέει το κλισέ) φυσιογνωμίες όπως ο Whiting δεν θα είχαν ποτέ πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αναμφίβολα όμως, ως μόνιμος αλυτάρχης και ως εκείνος που είχε πατήσει το κουμπί για την εκκίνηση κάθε Grand Prix από τη Μελβούρνη του 1996 έως πριν από τη Μελβούρνη του 2019, ήταν ο άνθρωπος που ήξερε πολλά. Χωρίς τον Charlie Whiting η F1 κατ’ ανάγκην αλλάζει στο οργανωτικό της παρασκήνιο, μιας και χάθηκε εντελώς ξαφνικά ένας άνθρωπος – ορχήστρα. Πρακτικά δύσκολο να αντικατασταθεί λόγω ικανοτήτων και εμπειρίας, ουσιαστικά όμως αναντικατάστατος λόγω χαρακτήρα: ο Whiting ήταν ταυτόχρονα αλυτάρχης, επιτόπιος και άμεσος αγωνιστικός δικαστής, διαιτητής σε κάθε διχογνωμία μεταξύ ομάδων ή κοκορομαχία ανάμεσα σε οδηγούς, φύλακας της έννομης τάξης, τεχνικός γκουρού, ανώτατος υπεύθυνος για την ασφάλεια των σιρκουί – και πολλά άλλα. Έως τον αιφνίδιο θάνατό του από πνευμονική εμβολή στα 66 του χρόνια, ο Charlie Whiting εργαζόταν σκληρά και σε ρυθμούς κυριολεκτικά Formula 1.

Την προσωπική του ιστορία λίγο – πολύ μπορεί κανείς να τη βρει εύκολα, καθώς υπήρξε πλήθος νεκρολογιών και αφιερωμάτων σε αυτό τον κύριο με τα κατάλευκα μαλλιά που συνήθως σύστηναν στο κοινό οι εκάστοτε εκφωνητές των Grand Prix σαν «αλυτάρχη». Τα τηλεοπτικά πλάνα συνήθως τον έδειχναν με το χέρι πάνω από το ταμπλό των διακοπτών στον πυργίσκο της εκκίνησης, λίγο πριν δώσει την εντολή για την έναρξη της δράσης. Παρεμπιπτόντως δύο επισημάνσεις: α) το επώνυμό του προφέρεται «Γουάιτινγκ» και όχι «Γουίτινγκ», β) η ακριβής στιγμή που σβήνουν τα κόκκινα φώτα και οι οδηγοί μπορούν να πατήσουν γκάζι, ήταν της αποκλειστικής επιλογής του Whiting και όχι κάποιου αλγόριθμου κρυμμένου σε υπολογιστή. Επίσης, ήταν τόσο καλός στο να διακρίνει τις απόπειρες των ομάδων να παρακάμψουν τους κανονισμούς, ακριβώς επειδή κάποτε το έκανε κι εκείνος ως μηχανικός – και με μεγάλη επιτυχία: την περίοδο της αχαλίνωτης τρέλας (τέλος 70s – αρχές 80s) μπορούσε κάποια ομάδα να κάνει δοκιμαστικά με ένα πανάλαφρο μονοθέσιο και, λίγο πριν το ζύγισμα, να αντικαταστήσει εξαρτήματα, π.χ. το κάθισμα του οδηγού ή μια αεροτομή, με άλλα, φτιαγμένα από μολύβι. Ο Whiting ήταν ο μετρ τέτοιων μικρο – απατεωνιών.

Όταν πια ήταν αλυτάρχης, ο υπερβολικός φόρτος ευθυνών δεν του επέτρεπε να διαθέτει χρόνο σε περιφερόμενους ή σε δημοσιογράφους που δεν ήταν μόνιμοι συνταξιδιώτες του ανά τον κόσμο. Ωστόσο, ήταν πάντα ευγενικός και προσηνής – εξού και όσοι έγραψαν στη μνήμη του είχαν μόνο τα καλύτερα να καταθέσουν για τον Charlie. Ως άνθρωπος του προηγούμενου καθεστώτος, της μονοκρατορίας του Bernie Ecclestone, ο Whiting ήταν ο τελευταίος ενός πολύ μικρού κύκλου ανθρώπων της εμπιστοσύνης του πάλαι ποτέ πανίσχυρου ανδρός της F1. Διότι παρά τη γιγάντωση του σπορ και των εκατοντάδων εργαζομένων που απασχολεί, η Formula 1, στον βαθύτερο πυρήνα της, παρέμενε μια μικρή οικογένεια – ακριβώς με τύπους σαν τον Charlie Whiting.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Audi αποκάλυψε στο Brand Experience Center του Μονάχου το όραμά της για την παρουσία της στη Formula 1, τρεισήμισι μήνες πριν από το πρώτο...
Με τη σειρά "TechFocus F1" η Audi θα παρουσιάζει τακτικά στο κοινό παρασκηνιακές πληροφορίες και τοποθετήσεις για τη Formula 1 του 2026....
H αντίστροφη μέτρηση για τη νέα ταινία "F1" έχει ξεκινήσει! Δείτε το τρέιλερ που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, αλλά και που / πότε θα προβληθεί......
Ο Mattia Binotto είναι ο άνθρωπος που αναλαμβάνει ως Επικεφαλής του project της Audi έχοντας στο πλευρό του ως επικεφαλής ομάδας τον Jonathan Wheatley....
Για πολλούς είναι ο καλύτερος πρώτος γύρος στην ιστορία της F1. 30 χρόνια πίσω για να θυμηθούμε πως ο Ayrton Senna από 5ος πήγε 1ος...
H Shell σας δίνει την ευκαιρία να ζήσετε μία απίθανη εμπειρία, αλλά προσφέρει και μοναδικά δώρα! Δείτε τη διαδικασία συμμετοχής......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα