Υποχρεωτική η εκπομπή ήχου για οχήματα με ηλεκτροκινητήρα

Αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου, η ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλλει όλα τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα να διαθέτουν το ειδικό σύστημα “Acoustic Vehicle Alert”

Η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται ραγδαία, σε βαθμό που να αλλάζει την καθημερινότητά μας. Πλέον, ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται ως “εξηλεκτρισμένα”, δηλαδή είναι είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητα, είτε υβριδικά. Στην πρώτη περίπτωση, κινούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στη δεύτερη γίνεται συνδυασμός με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ένα από τα χαρακτηριστικά των εξηλεκτρισμένων οχημάτων, είναι πως όταν κινούνται με τον ηλεκτρικό κινητήρα, είναι αθόρυβα. Αυτό οδήγησε την Ευρωπαϊκή Ένωση στην επιβολή νέων κανόνων, κυρίως σχετικά με την ασφάλεια των πεζών και άλλων χρηστών του δρόμου. Από την 1η Ιουλίου, η νομοθεσία της Ε.Ε. προβλέπει πως όλα τα τετράτροχα ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα, ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης, θα πρέπει να διαθέτουν το σύστημαAcoustic Vehicle Alert” (AVAS). Ο στόχος αυτού του μέτρου, είναι μέσω της εκπομπής ήχου, πεζοί και άλλοι χρήστες ενός δρόμου να καταλαβαίνουν πως τους πλησιάζει κάποιο όχημα.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Acoustic Vehicle Alert θα ενεργοποιείται με ταχύτητες έως 20 χλμ./ώρα (στις Η.Π.Α. το αντίστοιχο όριο είναι 30 χλμ./ώρα). Η ελάχιστη εκπομπή ήχου θα πρέπει να είναι 56dB, που αντιστοιχεί στον ήχο που εκπέμπει μια ηλεκτρική οδοντόβουρτσα ή ένα μηχάνημα καταστροφής χαρτιού. Επιπλέον, ο ήχος που θα εκπέμπει το AVASθα πρέπει να είναι συνεχόμενος και να καταδεικνύει τον τρόπο κίνησης του αυτοκινήτου σε άλλους χρήστες του δρόμου ή πεζούς”. Κοινώς, ή ένταση του ήχου θα πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την επιτάχυνση ή επιβράδυνση, όπως συμβαίνει και για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ένα τέτοιο σύστημα ονομάζεται eESS (Electronic Sound Synthesis) και εξελίσσεται ήδη από το 2009, από την εταιρεία ήχου Harman. Το eESS παράγει ήχο μέσω ηχείων που είναι τοποθετημένα στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Αισθητήρες στο γκάζι και σχετικοί με την ταχύτητα, προσαρμόζουν αναλόγως την ένταση και τα χαρακτηριστικά του προειδοποιητικού ήχου. Επιπλέον, η Harman έχει αναπτύξει μια μεταβλητή, με βάση την οποία ο ήχος του αυτοκινήτου θα είναι ίδιος με εκείνον ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να είναι οικείος στα αυτιά των πεζών.

Πέραν της συγκεκριμένης εταιρείας, κάθε κατασκευαστής μπορεί να αναπτύξει το δικό του eESS και να του δώσει τα χαρακτηριστικά που ο ίδιος επιθυμεί.

Στην παρούσα φάση, δεν έχει καταστεί σαφές αν η νέα νομοθεσία αφορά σε όλα τα υβριδικά οχήματα, ή μόνο σε εκείνα που μπορούν να κινηθούν μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακόμα 748 δικαιούχοι είδαν το ποσό από το "Κινούμαι Ηλεκτρικά 3" στους λογαριασμούς τους! Δείτε αναλυτικά τα ποσά......
Παρά τις έντονες προκλήσεις, η ζήτηση για τα μοντέλα του ομίλου παραμένει ισχυρή! Εντυπωσιακή ανάπτυξη στην αγορά των ηλεκτρικών......
Σε αρκετά καινούρια αυτοκίνητα, θα παρατηρήσετε πορτοκαλί καλώδια κάτω από το καπό. Δείτε για ποιον λόγο έχουν αυτό το χρώμα......
Σε έξι σημαντικά ερωτήματα απαντά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την επιδότηση "Κινούμαι Ηλεκτρικά"......
Ολοκληρώθηκε ο νέος κύκλος πληρωμών από το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά"! Δείτε τα ποσά που έλαβαν οι αγοραστές ηλεκτρικών......
Με ισχύ που αγγίζει τα 480 kW, ο συγκεκριμένος ταχυφορτιστής γίνεται ο πιο ισχυρός στην Ελλάδα! Δείτε σε ποιο σημείο της Αττικής βρίσκεται......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα