Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 ps

Οδηγούμε το Kia Stonic, εκπρόσωπο της κορεατικής μάρκας στα crossover οχήματα, σε έκδοση με τούρμπο κινητήρα 1 λίτρου και ισχύ 120 ίππων

Τα τελευταία χρόνια, η Kia αφήνει δυναμικά το στίγμα της στα τεκταινόμενα της αυτοκίνησης. Ειδικά η αγορά της Ευρώπης, αποτελεί μεγάλο στόχο της κορεατικής μάρκας, η οποία προσαρμόζει αναλόγως τα αυτοκίνητά της. Καθώς αυτή την περίοδο τα SUV γνωρίζουν άνθιση, η Kia δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Το Kia Stonic είναι μια ζωντανή απόδειξη, όντας ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που διαθέτει τα πάντα. Αυτό είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε, οδηγώντας την βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 T-GDi, η οποία διαθέτει τούρμπο, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει 120 ίππους.

Φρέσκος σχεδιασμός
Από την πρώτη ματιά, γίνεται φανερό πως οι άνθρωποι της Kia έδωσαν έμφαση στην εξωτερική εμφάνιση του Stonic. Άλλωστε, οι αγοραστές στην κατηγορία των SUV δίνουν μεγάλη σημασία σε αυτό. Ο σχεδιασμός του Kia Stonic είναι σύγχρονος και τονίζει τη δυναμική πλευρά του κορεατικού b-crossover. Η διχρωμία σε αμάξωμα (20 συνδυασμοί) και ζάντες αλουμινίου (17 ιντσών), δίνουν νεανικό χαρακτήρα το αυτοκίνητο. Από την άλλη, τα προστατευτικά των τροχών και οι μπάρες οροφής, διαμορφώνουν την εκτός δρόμου εικόνα του Stonic. Η αεροτομή και ο αεροδυναμικός διαχύτης πίσω, προσφέρουν σπορ πινελιά στο σύνολο. Στο εσωτερικό, η διχρωμία ξεχωρίζει ξανά, κάνοντας και τη νοητή σύνδεση με το αμάξωμα. Η συναρμογή των υλικών είναι καλή και σε αντίστοιχο επίπεδο κινείται η εργονομία. Ο οδηγός έχει άμεση πρόσβαση σε όσα χρειάζεται, είτε πρόκειται για την οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, είτε για τα δεδομένα του πίνακα οργάνων.

Για εντός (πόλης) και για εκτός (δρόμου)
Το Kia Stonic έχει μήκος 4.140, πλάτος 1.760 και ύψος 1.520 χιλιοστών. Με μεταξόνιο που μόλις ξεπερνά τα 2,5 μέτρα (2.580 χιλιοστά), το κορεατικό crossover είναι αρκετά ευέλικτο εντός πόλης. Αυτό πιστοποιείται από το γεγονός ότι αρκούν 2,52 στροφές του τιμονιού από άκρη σε άκρη, ενώ η ακτίνα κύκλου στροφής είναι 5,2 μέτρα. Παράλληλα, η απόσταση των 183 χιλιοστών από το έδαφος για την έκδοση με 17άρες ζάντες (156 χιλιοστά με ζάντες 15 ιντσών), κάνει σαφώς πιο εύκολη την κίνηση σε χωματόδρομο. Έτσι, το Stonic υποστηρίζει με άνεση το δισυπόστατο χαρακτήρα του, εκμεταλλευόμενο τα “σωματικά του προσόντα” ανάλογα με την περίσταση. Όπως συμβαίνει με όλα τα σύγχρονα SUV, οι χώροι στην καμπίνα είναι αρκετοί, ενώ η χωρητικότητα αποσκευών είναι 352 λίτρα και φτάνει στα 1.152 αν πέσουν τα καθίσματα.

Εύστροφο και ευκίνητο
Η τάση του downsizing κινητήρων, που εν πολλοίς έχει ορίσει τις επιλογές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ακολουθείται και από την Kia. Το Kia Stonic της δοκιμής μας, εφοδιάζονταν με τον τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1.0 T-GDi, με ισχύ 120 ίππων στις 6000 στροφές. Το κινητήριο σύνολο διέθετε 3 κυλίνδρους, ωστόσο ο ήχος δεν ήταν σε καμία περίπτωση ενοχλητικός, δείχνοντας την καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα. Από πλευράς επιδόσεων, το Kia Stonic 1.0 T-GDi επιταχύνει 0-100 σε 10,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει στα 184 χλμ./ώρα. Η μικτή εργοστασιακή κατανάλωση του κορεατικού crossover είναι 5,8-6,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ η εκπομπή ρύπων είναι 147-154 γραμμάρια CO2/χλμ.

Στο δρόμο, η ύπαρξη του τούρμπο και η ροπή 172 Nm, μόλις από τις 1500 στροφές, κάνουν τον κινητήρα του Kia Stonic ιδιαίτερα εύστροφο και γραμμικό. Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων -υπάρχει και αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων- διαθέτει σωστή κλιμάκωση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, ο οδηγός να μην αισθάνεται σε κανένα σημείο πως θα έπρεπε να χρησιμοποιεί κάποια άλλη σχέση. Η απόδοση του συνόλου κινητήρας-κιβώτιο είναι αρμονική και προσφέρει ενδιαφέρουσα δυναμική στο σύνολο. Επιπλέον, δε θα νιώσει πως του λείπει το γκάζι, ενώ εφόσον το επιδιώξει θα ευχαριστηθεί και κίνηση με κεκτημένες ή σε στροφές, πάντα εντός ορίων ασφάλειας. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι αρκετά σφικτές, ενώ το αμάξωμα ανταποκρίνεται στις αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς να παίρνει μεγάλες κλίσεις.

Συνολικά, το Kia Stonic παρουσιάζει προβλέψιμη συμπεριφορά όταν αυξηθούν οι ταχύτητες, ενώ οι συμπαγείς του διαστάσεις το καθιστούν αρκετά εύκολο και κατά την κίνηση σε πόλη. Ανάλογα με την έκδοση, το Kia Stonic 1.0 T-GDi διαθέτει πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Σε αυτά συγκαταλέγονται τα Hill Assist, ηλεκτρονική κατανομή πέδησης στις στροφές, αυτόνομο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου κ.α.

Η τιμή του Kia Stonic 1.0 T-GDi με ισχύ 120 ίππων και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ξεκινά από 16.890 ευρώ. Όποιος επιλέξει το αυτόματο κιβώτιο DCT, θα έχει μια επιπλέον οικονομική επιβάρυνση της τάξης των 2000 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όνομα και... πράγμα η νέα έκδοση του T-Roc, καθώς προσφέρεται πλέον με εμπλουτισμένο εξοπλισμό αλλά και όφελος 5.000 ευρώ!...
Υπάρχει ένα κινέζικο που κατασκευάζεται στην Αυστρία, στο εργοστάσιο της Magna Steyr και έχει 5 αστέρια στον Euro NCAP ήρθε Ελλάδα. Ας μάθουμε περισσότερα για...
Το υβριδικό B-SUV της κινέζικης εταιρείας ξεχώρισε στην ελληνική αγορά από την επιτροπή του θεσμού “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026” και είναι υποψήφιο για τον τίτλο....
H Chery συμμετέχει στην Black Friday με μια αποκλειστική για την περίοδο ενέργεια με 0% ονομαστικό επιτόκιο για το Plug-in Hybrid SUV της των 279...
Το Hyundai Group εγκαινίασε στη Γερμανία το Square Campus που αποτελεί την σημαντικότερη επένδυση στο τεχνικό κέντρο του ομίλου την τελευταία 20ετία....
To B-SUV της κινέζικης εταιρείας απέκτησε plug-in υβριδικό σύστημα και έρχεται στην Ελλάδα με αυτονομία έως 1.000 χλμ., σε δύο εκδόσεις με έως 212 ίππους....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα