Πρόκειται για ακόμη έναν νέο με πάθος για την αυτοκίνηση και το μηχανοκίνητο αθλητισμό, που μορφώθηκε στη χώρα μας και πλέον εργάζεται στο εξωτερικό. Η επιστημονική κατάρτιση του Βασίλη Φωτσιτζή -ο οποίος σπούδασε Μηχανολογία στη Θεσσαλονίκη και ήταν από τους πρωτεργάτες της ομάδας Formula SAE του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης- δεν πέρασε απαρατήρητη. Σήμερα βρίσκεται στη Γερμανία για λογαριασμό της γερμανικής FEV, η οποία εξειδικεύεται στο σχεδιασμό και την εξέλιξη αναπτυγμένων τεχνολογικών λύσεων σε κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικών συστημάτων και ολοκληρωμένων οχημάτων.
– Η σχέση μου με την αυτοκίνηση ξεκίνησε σε μικρή ηλικία, 4-5 ετών, όταν μαζί με τον πατέρα μου παρακολουθούσαμε τους αγώνες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ με επίκεντρο την Χαλκιδική.
– Μηχανολογία γιατί είναι μια πολύπλευρη επιστήμη, που υλοποιεί ιδέες μετατρέποντάς τις σε πραγματικά προϊόντα για την καθημερινότητα. Φυσικά στο πίσω μέρος του μυαλού υπήρχε πάντα η σύνδεση με την αυτοκίνηση.
– Το αντικείμενο της εργασίας μου στη FEV είναι η χαρτογράφηση κινητήρων βενζίνης από τη φάση της έρευνας μέχρι την μαζική παραγωγή. Κύριες ασχολίες μέχρι στιγμής, είναι η πλήρωση των προδιαγραφών ρύπων και η εκκίνηση κάτω από όλες τις δυνατές συνθήκες.
– Αγαπώ ιδιαίτερα το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι μια πολύ καλή πλατφόρμα για δοκιμή νέων τεχνολογιών και ταυτόχρονα ένα χόμπι που προσφέρει αδρεναλίνη κάθε δευτερόλεπτο, με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Τα τελευταία 3 χρόνια ασχολούμαι με το καρτ και φέτος έλαβα μέρος με την ομάδα μου στο γερμανικό πρωτάθλημα αντοχής GTC.
– Η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ Γερμανίας και Ελλάδας στον επαγγελματικό τομέα είναι αρχικά η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε εκατοντάδες θέσεις εργασίας, ειδικά σε μηχανολογικά επαγγέλματα, ώστε να βρει κανείς αυτό ακριβώς που του ταιριάζει. Μια ακόμη σημαντική διαφορά είναι ο προγραμματισμός και επαγγελματισμός που διακρίνει τόσο τους εργαζόμενους όσο και τις ίδιες τις εταιρίες και τέλος, οι υψηλότερες απολαβές που αποτελούν ένα σημαντικό κίνητρο.
– Η εμπλοκή με την ομάδα Formula SAE του Α.Π.Θ. με βοήθησε να μετατρέψω τις θεωρητικές γνώσεις που μου παρείχε η σχολή σε ένα πραγματικό μονοθέσιο, τηρώντας χρονοδιαγράμματα, προϋπολογισμούς και συγκεκριμένες απαιτήσεις στον τεχνικό τομέα. Ακριβώς ότι χρειάζεται κάποιος στην καθημερινή του εργασία ως μηχανολόγος.
– Στόχος για το μέλλον είναι η απόκτηση μεγαλύτερης εμπειρίας και η ανέλιξη σε μια σημαντική θέση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ακολουθώντας τις εξελίξεις των καιρών.
– Θα επέστρεφα στην Ελλάδα εάν μου δινόταν η ευκαιρία να συνεχίσω στον επαγγελματικό τομέα που έχω επιλέξει σε συνδυασμό με αξιοπρεπείς αποδοχές. Δυστυχώς αυτός ο τομέας δεν υφίσταται καν στη χώρα μας παρότι μια εταιρία παροχής τεχνολογίας, όπως η FEV, θα μπορούσε να την επιλέξει για κάποιο παράρτημά της με τα σωστά κίνητρα.
Who is who: Ο Βασίλης Φωτσιτζής γεννήθηκε το 1985 στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Μηχανολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο IFP School στο Παρίσι ως Powertrain Engineer . Από το 2013, εργάζεται ως gasoline calibration engineer στη γερμανική εταιρεία FEV, που συνεργάζεται με τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον τομέα της εξέλιξης κινητήρων.
* Η σειρά συνεντεύξεων “Διαπρεπείς Έλληνες” είναι αφιερωμένη σε συμπατριώτες μας οι οποίοι διακρίνονται στον τομέα τους στο εξωτερικό, τιμώντας με αυτό τον τρόπο και τη χώρα μας.