Γερασμένα τα σχολικά λεωφορεία που κυκλοφορούν στην χώρα μας

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΕΑΑ, υπέργηρος είναι ο στόλος σχολικών λεωφορείων. Ταυτόχρονα θέτει το ερώτημα “κυκλοφορούν με ασφάλεια τα παιδιά σε σχολικά 35-40 ετών;”.

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων, στην οποία γίνεται αναφορά στον γερασμένο στόλο των σχολικών λεωφορείων αλλά και στην αλλαγή της νομοθεσίας που πρέπει να συντελεστεί άμεσα και να συνοδευτεί από κίνητρα αγοράς νέων λεωφορείων.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του ΣΕΑΑ, “η σχολική χρονιά ξεκίνησε εδώ και μερικές εβδομάδες και μαζί με αυτή σηματοδοτείται και η έναρξη κυκλοφορίας των σχολικών λεωφορείων. Καθημερινά χιλιάδες παιδιά, στα αστικά κέντρα και στην περιφέρεια, μετακινούνται με σχολικά λεωφορεία, είτε με τα «κίτρινα» (ιδιόκτητα), είτε με μισθωμένα, με την υπόθεση των γονέων ότι αυτά είναι ασφαλή.

Για την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών, το άρθρο 36 του νόμου 4530/2018 όρισε πρόσφατα ως ανώτατο όριο ηλικίας των οδηγών των λεωφορείων τα 55 έτη, με δυνατότητα παράτασης ως τα 67 έτη, εφόσον πληρούνται οι απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις. Η μετακίνηση όμως δεν κρίνεται μόνο από το όριο ηλικίας του οδηγού, αλλά εξίσου σημαντικό, αν όχι σημαντικότερο είναι το όριο ηλικίας του σχολικού λεωφορείου.

Δυστυχώς, το όριο ηλικίας των σχολικών που προβλέπει η νομοθεσία (παρ. 14 του άρθρου 185 του ν. 4070/2012) δεν προάγει την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών, καθώς επιτρέπει την κυκλοφορία λεωφορείων ως 27 ετών, που στην πράξη φθάνουν τα 35-40 έτη. Αυτό γιατί, το μέγιστο όριο της ηλικίας κρίνεται από την 1η κυκλοφορία του λεωφορείου στην Ελλάδα, όταν σχεδόν όλα εξ αυτών εισάγονται μεταχειρισμένα, ήδη 10-15 ετών.

Η ηλικία προφανώς δεν επηρεάζει μόνο το παρουσιαστικό των σχολικών, αλλά επιβεβαιώνει την έλλειψη ασφαλούς τεχνολογίας, σωστής συντήρησης και τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον.

Η ισχύουσα νομοθεσία για τη μέγιστη ηλικία των σχολικών (ιδιόκτητων-κίτρινων ή ναυλωμένων) επείγει άμεσης αλλαγής από την πολιτεία για την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών.

Παράλληλα, προκειμένου να μη βρεθούν σε αδιέξοδο σχολεία, η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει ισχυρά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης, με καινούργια, πλέον ασφαλή και καθαρά λεωφορεία”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φθαρμένα ελαστικά, υπέρβαση ανώτατου ορίου φόρτωσης και άλλες παραβάσεις! Δείτε τον απολογισμό από τους ελέγχους σε φορτηγά......
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...
Περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο και αποφυγή πρόστιμων υπέρβασης του ορίου ταχύτητας με σύμμαχο το σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας......
Η διαγράμμιση των δρόμων μοιάζει αυτονόητη στις μέρες μας, δεν ήταν όμως έτσι ανέκαθεν. Ας δούμε λοιπόν πως προέκυψε, ποιος την σκέφτηκε και με ποια...
Ποια είναι η σωστή χρήση των φώτων ομίχλης και γιατί δεν πρέπει να τα ανάβουμε άσκοπα; Δείτε όσα πρέπει να γνωρίζετε για την χρήση των...
Το φθινόπωρο είναι μία εποχή κατά την οποία οι κίνδυνοι κατά την οδήγηση αυξάνονται. Πάμε να δούμε ποιοι είναι αυτοί και πως θα τους αντιμετωπίσουμε!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα