Χρήσιμα: Έτσι καταπολεμάμε τις υψηλές θερμοκρασίες στην καμπίνα του αυτοκινήτου

Σύμφωνα με έρευνα φτάνει μισή ώρα για να ξεπεράσει τους 50 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ας δούμε τι πρέπει να κάνουμε και τι να προσέχουμε τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού.
θερμοπληξία

Όπως μπορούμε να δούμε και από τον πιο κάτω πίνακα, σύμφωνα με έρευνα φτάνει μισή ώρα ώστε το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που βρίσκεται σταθμευμένο στον ήλιο να ξεπεράσει τους 50 βαθμούς Κελσίου. Θερμοκρασία εξαιρετικά δυσάρεστη η οποία ειδικά στην χώρα μας με την ηλιοφάνεια του καλοκαιριού, μπορεί να φτάσει ακόμη και στους 70 βαθμούς, μέσα σε μισή ώρα (στον πίνακα που ακολουθεί, στην αριστερή στήλη αναγράφεται η θερμοκρασία περιβάλλοντος και στις υπόλοιπες στήλες δεξιά, η θερμοκρασία μετά από την αναγραφόμενη διάρκεια σε λεπτά, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου).

Δείτε εδώ τι ισχύει για τα φιμέ τζάμια στην χώρα μας

Δείτε επίσης: 10 απλές συμβουλές για την σωστή χρήση του κλιματισμού

Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να αντιμετωπίσουμε τέτοιες συνθήκες αλλά και τι να προσέχουμε όταν ο υδράργυρος χτυπάει κόκκινο.

Tips για πιο δροσερό εσωτερικό:

  1. Πριν μπούμε στο αυτοκίνητο ανοίγουμε τις πόρτες και τα παράθυρα και περιμένουμε ένα λεπτό μέχρι να φύγει ο καυτός αέρας από το εσωτερικό και να πέσει η θερμοκρασία. Κάποια αυτοκίνητα, ανοίγουν τα παράθυρά τους αν κρατήσετε παρατεταμένα το κουμπί ξεκλειδώματος στο κλειδί. Κάντε το καθώς κατευθύνεσαι προς αυτό. Θα κερδίσετε χρόνο

  2. Σε υψηλές θερμοκρασίες τιμόνι, επιλογέας ταχυτήτων και καθίσματα δεν αγγίζονται. Καλό είναι να έχουμε προνοήσει να τα σκεπάσουμε με μια πετσέτα ή ένα πανί πριν φύγουμε από το αυτοκίνητό μας. Αλλιώς καλή λύση είναι να τα περάσουμε με ένα βρεγμένο πανάκι, πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση. Φυσικά, αν έχετε δερμάτινο σαλόνι, καλό θα είναι να έχετε ρίξει στα καθίσματα μια πετσέτα πριν καθίσετε.

  3. Αν δεν βρούμε να παρκάρουμε στην σκιά (το προφανές για τέτοιες συνθήκες) ή σε κάποιο υπόγειο χώρο στάθμευσης, καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε “ηλιοπροστασία”. Ακόμη καλύτερη δουλειά κάνει μία “ημικουκούλα” αυτοκινήτου που καλύπτει όλες τις γυάλινες επιφάνειες και μειώνει δραστικά την θερμοκρασία, προστατεύοντας παράλληλα και τον ουρανό του.

  4. Αν δεν βρείτε σκιά και δεν έχετε ηλιοπροστασία, καλό θα είναι να αφήσετε τα παράθυρα ελάχιστα ανοικτά, ώστε να μην εγκλωβιστεί ο αέρας στο εσωτερικό και ανέβει πολύ η θερμοκρασία του. Επίσης μπορείτε να προμηθευτείτε ένα ανεμιστηράκι με ηλιακή ενέργεια. Τοποθετήστε το στο ταμπλό και βάλτε το σε λειτουργία. Αυτό θα διώξει ως ένα βαθμό τον ζεστό αέρα από την καμπίνα.

  5. Κάνουμε το πρώτο χιλιόμετρο χωρίς κλιματισμό, αλλά με τα παράθυρα ανοιχτά. Μόλις προσαρμοστούμε στη θερμοκρασία περιβάλλοντος, ανοίγουμε τον κλιματισμό αλλά όχι πολύ δυνατά. Οι ειδικοί λένε πως οι 22-24 βαθμοί Κελσίου είναι μια καλή θερμοκρασία για την καμπίνα. Μόλις δροσίσει η καμπίνα ενεργοποιήστε την ανακύκλωση αέρα, ώστε να διατηρηθεί πιο εύκολα η θερμοκρασία.

  6. Το ίδιο κανονικά πρέπει να κάνουμε και πριν βγούμε από το αυτοκίνητο. Δηλαδή να κλείσουμε τον κλιματισμό, προκειμένου να μην έχει μεγάλη διαφορά η θερμοκρασία της καμπίνας με αυτή του περιβάλλοντος. Έτσι, θα αποφύγουμε το ενδεχόμενο θερμοπληξίας. Να θυμόσαστε πάντοτε πως οι απότομες αλλαγές στη θερμοκρασία επηρεάζουν τη λειτουργία του αναπνευστικού, ενώ προκαλούν και αφυδάτωση του δέρµατος.

  7. Αν έχετε cabrio αυτοκίνητο, απλά ανοίξτε την οροφή, πριν μπείτε μέσα. Μην το αφήσετε ανοικτό ενώ λείπετε. Ο ήλιος θα κάνει τα πάντα να καίνε, ενώ η απευθείας έκθεση των υλικών της καμπίνας στην ακτινοβολία του ήλιου, τα καταστρέφει. Φυσικά θα πρέπει να φοράτε καπέλο και αντιηλιακό κατά την οδήγηση. Η πολύωρη οδήγηση στον ήλιο μπορεί να σας ζαλίσει. Καλό είναι να κλείσετε την κουκούλα, μόλις φύγει ο καυτός αέρας και να χρησιμοποιήσετε κλιματισμό, όπως θα κάνατε σε ένα κλειστό αυτοκίνητο.

Τι να προσέξουμε όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή:

  1. Έλεγχος ελαστικών: Ο έλεγχος ελαστικών πρέπει να γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Όταν έχουμε υψηλές θερμοκρασίες πρέπει ο έλεγχος να είναι πιο συχνός. Ο έλεγχος των ελαστικών πρέπει να γίνεται όταν αυτά είναι ακόμη κρύα και δεν έχουν διανύσει αρκετά χιλιόμετρα.

  2. Έλεγχος ψυκτικού υγρού: Ελέγχουμε τη στάθμη του, προκειμένου να εξακριβώσουμε αν είναι στο σωστό σημείο. Αν όχι θα πρέπει να συμπληρώσουμε, για να αποφύγουμε δυσάρεστες συνέπειες όπως υπερθέρμανση του κινητήρα. ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο έλεγχος πρέπει να γίνεται με τον κινητήρα “κρύο”.

  3. Προσέχουμε που παρκάρουμε: Δεν αφήνουμε το αυτοκίνητό μας σε σημεία όπου υπάρχουν ξερά χόρτα. Η εξάτμιση που περνά κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου είναι καυτή και σε συνδυασμό με τα ξερά χόρτα και την υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος, μπορεί να αποτελέσει εστία πυρκαγιάς με καταστροφικές συνέπειες.

  4. Δεν αφήνουμε ποτέ ηλεκτρονικές συσκευές στο εσωτερικό. Πλέον, σε τέτοιες θερμοκρασίες δεν είναι σπάνιο να βλέπουμε κινητά τηλέφωνα να… σκάνε, καθώς οι μπαταρίες τους δεν αντέχουν. Πάρτε τα μαζί σας.

  5. Αν θεωρείτε πως το σύστημα κλιματισμού δεν αποδίδει επαρκώς (είτε βγάζει λιγότερο δροσερό αέρα από ότι έβγαζε πριν, είτε καθόλου) καλό είναι να επισκεφθείτε το συνεργείο για τον έλεγχό του και την συντήρησή του.

Εδώ μπορείτε να βρείτε και έναν υπολογιστή θερμοκρασίας της καμπίνας του αυτοκινήτου σας. Βάλτε θερμοκρασία περιβάλλοντος και ώρα παραμονής στον ήλιο και θα δείτε πως θα εξελιχτεί η θερμοκρασία στην καμπίνα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί σε κάποια αυτοκίνητα τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω; Το φινιστρίνι τι ρόλο παίζει;...
Ζητήσαμε από το ChatGPT να δημιουργήσει "επαγγελματική" εικόνα για το αυτοκίνητο! Αναλυτικά οι οδηγίες και τα λάθη που διαπιστώσαμε......
Μερικές από τις καλύτερες διαδρομές για οδήγηση σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Petrolheads, κοπιάστε......
Πρόστιμο 350 ευρώ την πρώτη φορά, 1.000 την δεύτερη και 2.000 την τρίτη! Δείτε την παράβαση στην οποία δίνει έμφαση η ΕΛ.ΑΣ....
Όχι: Λ.Ε.Α. δεν σημαίνει Λωρίδα Έξυπνων Αυτοκινητιστών... Πάμε να δούμε τι σημαίνει, ποιος είναι ο σκοπός της και γιατί πρέπει να την σεβόμαστε!...
Συνεχίζουμε τα... θεωρητικά μας μαθήματα, αυτή την φορά με ένα θέμα που απασχολεί πολλούς οδηγούς καθημερινά! Ποιος έχει προτεραιότητα σε κυκλικό κόμβο;...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Mercedes GLC

Το παγκόσμιο best seller της Mercedes στο 6μηνο – Όφελος από 2.250 ευρώ στην Ελλάδα

Volvo EX90 Abbey Road Studios Mode 2025

Θρυλικός ήχος στούντιο για αυτό το SUV – Η συνεργασία που το κάνει να ξεχωρίζει

Porsche Macan

Η Porsche που “σάρωσε” στο πρώτο εξάμηνο – Best seller με 86.710 ευρώ στην Ελλάδα