Και αυτό γιατί όπως διατείνεται η ίδια το κορυφαίο Toyota GR Yaris έχει αναπτυχθεί απευθείας από την αγωνιστική δραστηριότητα της στο WRC με την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από αυτήν να περνά στον καταναλωτή.
Δείτε επίσης: Ανανέωση για το Honda Civic Type R
Το Toyota GR Yaris είναι σύμφωνα με την Toyota ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, σφυρηλατημένο από τα ράλι και βγαλμένο από την επιτυχία της μάρκας σε αυτό. Επωφελούμενο από την τεχνογνωσία της Toyota Gazoo Racing και της Tommi Makinen Racing (συμπαίκτης της Toyota στο WRC) το Yaris GR είναι το επίσημο πρότυπο πιστοποίησης για την ανάπτυξη του επόμενου αγωνιστικού μοντέλου της μάρκας και είναι το πρώτο homologation μοντέλο μετά την Celica GT-FOUR.
Κάτω από το καπό του, το Toyota GR Yaris έχει έναν τούρμπο, τρικύλινδρο, 12βάλβιδο κινητήρα 1.618 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 261 ίππους και 360 Nm ροπής. Αυτός συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, για να περάσει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
Διαβάστε επίσης: Toyota Yaris σύντομα και σε SUV
Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.280 κιλά και η Toyota υπόσχεται 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που θα περιορίζεται με ηλεκτρονικό κόφτη στα 230 χλμ./ώρα.
Η τετρακίνηση του Toyota GR Yaris χρησιμοποιεί δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης Torsen και υπόσχεται μετάδοση της ισχύς από 100:0 έως και 0:100 σε εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα. Πρακτικά δηλαδή μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να είναι από προσθιοκίνητο μέχρι… πισωκίνητο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του διακόπτη 4WD τα οδηγικά προφίλ Normal, Sport και Track (στο πρώτο η μετάδοση σε εμπρός και πίσω άξονα είναι 60:40, στο δεύτερο 30:70 και στο τρίτο 50:50), ενώ σε κάθε περίπτωση μεταβάλλεται αναλόγως των συνθηκών.
Το Toyota Yaris GR βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα, ειδικά για αυτό, η οποία είναι κατά το ήμισυ η GA-B (του νέου Yaris) ενώ το πίσω μέρος προέρχεται από την πλατφόρμα GA-C. Αυτό επέτρεψε στους μηχανικούς να τοποθετήσουν διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση, ενώ εμπρός έχει γόνατα McPherson.
Η λέξη που πρέπει να θυμάσαι για να κάνεις μόνος τον έλεγχο του αυτοκινήτου σου
Το φρενάρισμα του Toyota GR Yaris αναλαμβάνουν δίσκοι 356 χλστ. εμπρός με τετραπίστονες δαγκάνες και πίσω δίσκοι 297 χλστ. με διπίστονες δαγκάνες. Οι ζάντες του είναι αλουμινίου, 18 ιντσών και φορούν ελαστικά 225/40.
Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε επίσημα επί ιαπωνικού εδάφους και συγκεκριμένα στο Tokyo Auto Salon, ενώ στην Ευρώπη αναμένεται στα τέλη του 2020. Η παραγωγή του θα γίνεται στο Motomachi στην Yokohama της Ιαπωνίας και μία ειδική ομάδα μηχανικών έχει εκπαιδευτεί για να συμμετέχει στην διαδικασία παραγωγής του.