Το 2019 έκλεισε αναμενόμενα με ιστορικό ρεκόρ στις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων στη Γηραιά Ήπειρο με τον αριθμό να σταματά στις 1.277.908 μονάδες και το ποσοστό αύξησης έναντι του 2018 να ανέρχεται στο εντυπωσιακό 35%.
Η χρονιά που μας πέρασε είδε παράλληλα τα μοντέλα της εν λόγω κατηγορίας να κάνουν δικό τους για πρώτη φορά το 8,1% επί του συνόλου των πωλήσεων έναντι του 6% που κατείχαν το 2018. Ο ρυθμός διείσδυσης μάλιστα των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων ανάγει την Ευρώπη ως τη δεύτερη σημαντικότερη αγορά του κόσμου, σύμφωνα με την JATO Dynamics, πίσω μόνο από την αγορά της Ιαπωνίας.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έκαναν επίσης αισθητή την παρουσία τους καταλαμβάνοντας το 2,3% της συνολικής πίτας με 356.300 μονάδες. Αποτελούν το 28% των ταξινομήσεων στην κατηγορία των EV μοντέλων (21% το 2018), με την Ευρώπη να ξεπερνά τις Ηνωμένες Πολιτείες στις ταξινομήσεις των πλήρως ηλεκτρικών. Τα υβριδικά κατέλαβαν το 56% της EV πίτας, έναντι του 59% το 2018, ενώ τα plug-in υβριδικά έχασαν τρεις ποσοστιαίες μονάδες με το ποσοστό τους να ανέρχεται στο 16%.
Όσον αφορά στα μοντέλα που είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία, το Model 3 της Tesla έφερε τα πάνω κάτω, παίρνοντας την πρώτη θέση μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρικών με 94.495 ταξινομήσεις, στην πρώτη του χρονιά στην Ευρώπη. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το Renault Zoe με 45.682 μονάδες και αύξηση ταξινομήσεων 20% έναντι του 2018, τρίτο ήρθε το BMW i3 με 32.451 μονάδες (+35%), ενώ στην τέταρτη θέση βρέθηκε το Nissan LEAF (-17%) με 32.451 ταξινομήσεις.
Στην EV κατηγορία πάντως μία εταιρία κυριάρχησε το 2019 και αυτή δεν ήταν άλλη από την Toyota. Όπως θα δείτε και στον πίνακα με τα Top 10 EV μοντέλα οι Ιάπωνες σάρωσαν τις τρεις πρώτες θέσεις με τα Corolla/Auris να βρίσκονται στην κορυφή με 124.453 ταξινομήσεις και αύξηση 44% έναντι του 2018. Ακολουθεί το CH-R και το Yaris, τα οποία ωστόσο έχασαν επτά και οχτώ ποσοστιαίες μονάδες έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Για το μικρό της Toyota η εικόνα αναμένεται να αλλάξει με την έλευση του νέου Yaris.
Η Toyota και η Tesla είναι οι μοναδικοί κατασκευαστές στην Ευρώπη των οποίων οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων αναλογούν σε ποσοστό που ξεπερνά το 50% επί του συνόλου τους. Για την Tesla με την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μιλάμε φυσικά για το 100%, ενώ η Toyota κυριαρχεί στην αγορά των υβριδικών καθώς της αναλογεί το 70% της συνολικής πίτας, αν στις ταξινομήσεις συμπεριληφθούν και εκείνες της Lexus. Το εν λόγω μερίδιο αναμένεται φυσικά να αλλάξει στο μέλλον με τους υπόλοιπους κατασκευαστές να παρουσιάζουν όλο και περισσότερα μοντέλα. Μετά την Toyota ακολουθούν οι JLR, Hyunai-Kia, Honda και η Nissan.
Οι Mercedes και Jagual Land Rover έδειξαν ήδη τα δόντια τους και ροκάνισαν το μερίδιο των Ιαπώνων με τα EV μοντέλα τους να καταγράφουν 86.700 ταξινομήσεις τη χρονιά που μας πέρασε.
Πηγή: JATO