Ο όμιλος VW αποφάσισε να μην αναπτύξει νέα οχήματα φυσικού αερίου, μόλις δύο χρόνια μετά την πρόβλεψη ότι τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) θα μπορούσαν ενδεχομένως να αντιπροσωπεύουν μέχρι και το 10% του ευρωπαϊκού στόλου και να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στις μειώσεις των εκπομπών ρύπων.
Διαβάστε ακόμη: Που φτιάχνονται τα Honda που πωλούνται στην Ελλάδα
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Herbert Diess, ανέφερε ότι η εταιρεία δεν θα αναπτύξει πλέον νέα μοντέλα CNG. Αντ ‘αυτού, θα επικεντρωθεί σε ηλεκτρικά οχήματα. Η… αναστροφή αυτή, οφείλεται τόσο στην έλλειψη ενδιαφέροντος από τους πελάτες όσο και στα νέα όρια εκπομπών της Ε.Ε. Κάτι που πρέπει να μας λυπεί καθώς οι κινητήρες με φυσικό αέριο είναι εξαιρετικά καθαροί και οικονομικοί, ενώ και το καύσιμο δεν κοστίζει ακριβά (δείτε εδώ την δοκιμή του Fiat Panda με φυσικό αέριο).
Δείτε επίσης: Το αυστριακό θωρακισμένο στο Έβρο (+videos)
Η VW πούλησε μόλις 110.000 αυτοκίνητα με CNG παγκοσμίως πέρσι, λίγα για να δικαιολογήσουν την τρέχουσα επένδυσή της. Ενώ τα αυτοκίνητα CNG είναι καθαρότερα από τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα, η VW δεν πουλά αρκετά για να μειώσει τις συνολικές εκπομπές του στόλου της. Η VW δεν σκοπεύει να σταματήσει αμέσως την παραγωγή των διαθέσιμων μοντέλων CNG, αλλά δεν θα αναπτύξει νέα μοντέλα.
Προφανώς και η απόφαση της Volkswagen αφορά τα δικά της μοντέλα και τις μάρκες του ομίλου, όμως σε κάθε περίπτωση όταν ένας κολοσσός που έχει στηρίξει την κίνηση με φυσικό αέριο αποφασίζει να μην εξελίξει περαιτέρω την γκάμα και την τεχνολογία αυτή, τότε σίγουρα αυτό δείχνει ως ένα βαθμό και το μέλλον του συγκεκριμένου καυσίμου. Φυσικά, τα μοντέλα της με CNG θα συνεχίσουν να διατίθενται κανονικά, για αρκετά χρόνια ακόμη, όμως χωρίς να εξελίσσεται νέα τεχνολογία δεν θα πρέπει να περιμένουμε πως θα συνεχίσουν και την επόμενη δεκαετία…
Στην χώρα μας προφανώς και δεν θα πρέπει να μας απασχολεί ιδιαιτέρως μια τέτοια εξέλιξη, καθώς το μερίδιο των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά χαμηλό. Συγκεκριμένα, για το 2019 ήταν μόλις 1,4%, όταν ακόμη και τα υβριδικά είχαν μερίδιο αγοράς 5,8%.
Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε και πως το δίκτυο με πρατήρια φυσικού αερίου στην χώρα μας είναι περιορισμένο και σίγουρα αυτά τα νέα δεν βοηθάνε στην επέκτασή του… (σ.σ. να διευκρινίσω σε αυτό το σημείο, επειδή ακόμη και σήμερα υπάρχει σύγχυση, πως μιλάμε για φυσικό αέριο CNG και όχι υγραέριο LPG).
Για το τέλος, θα αφήσω και μια δική μου εκτίμηση. Καθώς η πανδημία του Κορωνοϊού σαρώνει τον πλανήτη μας, αυτή την στιγμή τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς. Οι αρνητικές επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι τεράστιες και οι εταιρείες λέγεται πως θα πατήσουν φρένο στην ηλεκτροκίνηση. Αν γίνει κάτι τέτοιο, τότε ίσως ο όμιλος VW αναθεωρήσει εκ νέου τα πλάνα του. Επαναλαμβάνω όμως πως πλέον όλα είναι ρευστά.