Πως προστατεύουμε το φίλτρο DPF των diesel κινητήρων σε καραντίνα (+video)

Μέσα σε όλα τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει ο COVID-19, υπάρχει ένα ακόμα για τους ιδιοκτήτες diesel αυτοκινήτων. Αυτό της αναγέννησης του DPF...

Η κατάσταση είναι δύσκολη για όλους μας από τη μέρα που εφαρμόστηκε το νέο καθεστώς απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω του COVID-19. Δύσκολη, βέβαια, είναι και για την «υγεία» των σύγχρονων diesel κινητήρων που εξοπλίζονται με φίλτρο DPF.

Δείτε επίσης: Έτσι φροντίζουμε τα αυτοκίνητα σε καραντίνα

Οι κάτοχοι σύγχρονων αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου, θα γνωρίζετε ήδη τι είναι το φίλτρο DPF. Για τους υπόλοιπους, να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για ένα σύστημα κατακράτησης των μικροσωματιδίων άνθρακα (αιθάλη). Βρίσκεται πριν τον καταλύτη και «φροντίζει» ώστε να μην βγαίνει ο χαρακτηριστικός μαύρος καπνός από την εξάτμιση.

Διαβάστε επίσης: Ο πιο… χρήσιμος κινητήρας στην εποχή του COVID-19 (+video)

Το πρόβλημα με τα συγκεκριμένα φίλτρα των diesel κινητήρων είναι ότι πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να περνούν από τη φάση της «αναγέννησης». Πρόκειται για μία διαδικασία όπου το αυτοκίνητο κινείται με αυξημένες στροφές λειτουργίας για 10-15 λεπτά. Έτσι το φίλτρο καθαρίζει και είναι έτοιμο για χρήση και πάλι.

Στον καιρό της καραντίνας, τα περισσότερα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται μόνο για μικρές αποστάσεις. Κάτι τέτοιο καθιστά αδύνατη τη διαδικασία της «αναγέννησης». Έτσι, οι ειδικοί του βρετανικού οργανισμού συνεργείων (IGA), προτείνουν να μη γίνεται συχνή χρήση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων σε αποστάσεις μικρότερες των 20 χιλιομέτρων.

Διαβάστε επίσης: Το κρυφό μήνυμα στο σήμα της Hyundai και η αλλαγή του λόγω κορωνοϊού

Σε περίπτωση που ανάψει η σχετική λυχνία και δε γίνει η διαδικασία αναγέννησης, το φίλτρο του diesel κινητήρα κινδυνεύει. Επειδή το κόστος επισκευής είναι υψηλό, καλό θα ήταν μόλις ανάψει η λυχνία να επισκεφθείτε ένα συνεργείο, ώστε να γίνει «αναγέννηση» με ειδικό εξοπλισμό.

Στο video που ακολουθεί θα δείτε τη διαδικασία «αναγέννησης» που πρέπει να γίνει όταν ανάψει η σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι Γερμανοί αναβάθμισαν τον τρίλιτρο V6 κινητήρα τους με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και προσφέρει τώρα πιο χορταστικές επιδόσεις και καλύτερη οικονομία καυσίμου....
Με φτερωτή συμπιεστή που φτάνει τις 90.000 σ.α.λ. σε μόλις 250 ms! Γνωρίστε τον νέο V6 TDI και δείτε ποια μοντέλα θα εξοπλίσει......
Diesel σημαίνει οικονομία καυσίμου! Δείτε τα δέκα μοντέλα με την χαμηλότερη κατανάλωση πετρελαίου στην ελληνική αγορά......
Ένα SUV που εξακολουθεί να έχει μεγάλη ζήτηση με τον κινητήρα πετρελαίου! Δείτε τις διαθέσιμες εκδόσεις, αλλά και τις τιμές του......
Η Skoda χρησιμοποιεί πλέον το καύσιμο HVO για την πλήρωση των diesel μοντέλων της που φτιάχνει στην Τσεχία όπως και για τον ανεφοδιασμό του στόλου...
Η άρση ακινησίας είναι πλέον σε ισχύ και το ίδιο ισχύει και για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα. Ένας εξονυχιστικός έλεγχος όμως είναι απαραίτητος...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Toyota C-HR+

Το SUV της Toyota με 11ετή εγγύηση και έως 343 ίππους – Που θα το δείτε από κοντά

Honda

Ελληνική αγορά μοτοσικλέτας: Άνοδος στο 11μηνο του 2025 – Οι εταιρείες που “σάρωσαν”

smart #2 δοκιμές εξέλιξης 2025

Ξεκίνησαν οι δοκιμές για το εμβληματικό διθέσιο πόλης – Πότε παρουσιάζεται