H Aston Martin DB5, η παραγωγή της οποίας περιορίστηκε σε μόλις 900 μονάδες μεταξύ 1963-1965, θεωρείται ως ένα από τα all time classics των τεσσάρων τροχών. Πενηνταπέντε (55) χρόνια μετά η DB5 μπαίνει ξανά επίσημα στην παραγωγή από την βρετανική εταιρία που έχει συνεργασία με την EON Productions, υπεύθυνη για την νέα ταινία James Bond “No Time to Die”.
Η DB5 είναι άλλωστε το πιο διάσημο από τα μοντέλα που έχει οδηγήσει ο Βρετανός πράκτορας της μεγάλης οθόνης και έχει τις δικές του πρωταγωνιστικές σκηνές και στη νέα και 25η ταινία της σειράς.
Η Aston Martin έχει ήδη ξεκινήσει να κατασκευάζει τις νέες DB5 στις ίδιες εγκαταστάσεις που παραγόταν και το αυθεντικό βρετανικό coupe στο Newport Pagnell στο Buckinghamshire της Αγγλίας. Εκεί πλέον εδρεύει το μεγαλύτερο και καλύτερο Κέντρο Αναπαλαίωσης στον κόσμο για τα μοντέλα της Aston Martin (της ανήκει) όπως και τα κεντρικά γραφεία του τμήματος Heritage των Βρετανών.
Οι νέες “παλιές” DB5 ονομάζονται επίσημα “DB5 Goldfinger” καθώς θα φέρουν και τα “γκάτζετ” που είδαμε για πρώτη φορά στην ταινία “Goldfinger” (1964) με τον γκουρού των ειδικών εφέ, Chris Corbould, να ευθύνεται για την κατασκευή και την ενσωμάτωση τους. Ο Corbould έχει εργαστεί σε πάρα πολλές από τις ταινίες της σειράς James Bond.
Η νέα DB5 Goldfinger αποτελεί μέρος του προγράμματος “Continuation” των Βρετανών που φέρνει ξανά στη ζωή ιστορικά μοντέλα τους. Η αρχή έγινε το 2017 με την “ανάσταση” της DB4 GT.
Στο κομμάτι της κατασκευής οι νέες DB5 αναμένεται να είναι καλύτερες των αυθεντικών αφού η εταιρία αναμειγνύει την χειροποίητη τέχνη των μηχανικών της με σύγχρονες μεθόδους παραγωγής. Κάθε νέα DB5 χρειάζεται 4.500 εργατοώρες για να ολοκληρωθεί με την παραγωγή της να περιορίζεται στις μόλις 25 μονάδες και ένα μόνο χρώμα: το διάσημο ασημί γκρι του μοντέλου του James Bond.
Μοναδική είναι και η τιμή για καθεμιά από τις νέες DB5 αφού ανέρχεται στα τρία (3) εκατ. ευρώ προ φορών! Δεν θα μας προκαλέσει πάντως και ιδιαίτερη εντύπωση αν μάθουμε ότι και τα 25 μοντέλα βρήκαν γρήγορα τους αγοραστές τους…
Τόσο τα αλουμινένια πάνελ του αμαξώματος όσο και το ατσάλινο πλαίσιο έχουν αναπαραχθεί βάσει των αυθεντικών σχεδίων. Κάτω από το καπό βλέπουμε έναν εν σειρά εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα τεσσάρων λίτρων, ο οποίος παράγει με την βοήθεια τριών καρμπυρατέρ SU και ενός ψυγείου λαδιού κοντά στους 300 ίππους, σύμφωνα με την Aston Martin, με το μοτέρ να συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Προφανώς η νέα DB5 δεν περνάει οποιεσδήποτε προδιαγραφές ασφάλειας και εκπομπών ρύπων με τη “χρήση” από τους τυχερούς μελλοντικούς ιδιοκτήτες της να περιορίζεται σε ιστορικά events, λογικά ως έκθεμα, και το περιβάλλον μιας πίστας.