Η ιστορία των V10 κινητήρων φτάνει σιγά σιγά στο τέλος της και η BMW ήταν από τις εταιρείες που χρησιμοποίησαν αυτή τη διάταξη. Μάλιστα, ο τελευταίος V10 των Βαυαρών δε θα ξεχαστεί εύκολα, μιας και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.
Διαβάστε επίσης: BMW M2 και… πρόωρος “Αποχαιρετισμός στα Όπλα”
Σήμερα, V10 κινητήρα θα συναντήσει κανείς στα Audi R8 και Lamborghini Huracan. Το μοτέρ που χρησιμοποιήθηκε στην BMW M5 E60 ήταν το τελευταίο V10 στην ιστορία της γερμανικής φίρμας και ένα εκ των τελευταίων συνολικά στην ιστορία της αυτοκίνησης. Εκτός του πανίσχυρου sedan, τοποθετήθηκε και κάτω από το καπό της αντίστοιχης γενιάς M6.
Πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα που παράχθηκε από το 2005 έως και το 2010, όταν και αντικαταστάθηκε από τον μικρότερο V8 κινητήρα S63. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 5,0 λτ. και σχηματίζει περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών. Το μπλοκ είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ ο στροφαλοφόρος άξονας σφυρήλατος.
Ο τελευταίος V10 της BMW, με κωδική ονομασία S85B50 αποδίδει 507 ίππους, 520 Nm λίγο πάνω από τις 6.000 σ.α.λ., ενώ μπορεί να στροφάρει μέχρι τις 8.250 σ.α.λ. Εξοπλίζεται με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC) που μεταβάλλουν τον χρονισμό των βαλβίδων τόσο στην εισαγωγή, όσο και στην εξαγωγή (Double-VANOS).
BMW: Δραστική μείωση θερμικών κινητήρων από το 2021
Ο S85B50 αποτέλεσε το κύκνειο άσμα των Βαυαρών. Η BMW M5 E60 και η αντίστοιχη BMW E63 αγαπήθηκαν αρκετά λόγω αυτού του κινητήρα και πολλοί τον θεώρησαν ως τον κορυφαίο του M-Division. Μαζί με το Lexus LFA και το Dodge Viper ήταν μερικοί από τους τελευταίους V10. Μένει να δούμε πόσο θα αντέξουν οι τελευταίοι κινητήρες των Audi R8 και Lamborghini Huracan, ώστε να κλείσει οριστικά το κεφάλαιο V10.