Ένα καινοτόμο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων αποκάλυψε η Kia και θα το χρησιμοποιήσει στα υβριδικά της μοντέλα και σου επιτρέπει να κινείσαι με επιλεγμένη σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά με τον θερμικό κινητήρα σβηστό. Ουσιαστικά είναι μέρος του υβριδικού συστήματος, ενώ η κορεάτικη φίρμα αναφέρει ότι μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα.
Διαβάστε επίσης: Από το καινοτόμο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο κιβώτιο μιας σχέσης για ηλεκτρικά
Ονομάζεται iMT (intelligent Manual Transmission) και είναι μία καινοτόμα τεχνολογία στον χώρο των συστημάτων μετάδοσης. Θα τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό κύκλωμα 48v των υβριδικών μοντέλων και για την ώρα θα «συνεργάζεται» με τους κινητήρες Smartstream βενζίνης και EcoDynamics πετρελαίου. Υπόσχεται μείωση των εκπομπών CO2 κατά περίπου 3% σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Επιπλέον, απενεργοποιεί τον κινητήρα πολύ νωρίτερα συγκριτικά με το «Idle Stop & Go», ώστε να μειωθεί η κατανάλωση.
Για να καταλάβετε πως λειτουργεί αρκεί ένα παράδειγμα. Έστω ότι το αυτοκίνητο «ρολάρει» επιβραδύνοντας με συγκεκριμένη ταχύτητα στο κιβώτιο. Ο ηλεκτρικός συμπλέκτης iMT θα λάβει σήμα αποσύμπλεξης του κιβωτίου με τον κινητήρα και το μοτέρ θα σβήσει. Έτσι, το ρολάρισμα με ανοιχτό συμπλέκτη θα μειώσει τον βαθμό επιβράδυνσης και θα επιτρέψει στο αυτοκίνητο να αξιοποιήσει στο έπακρο την κινητική του ενέργεια.
Τεχνικό: Πώς λειτουργεί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; (+video)
Μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι ή τον συμπλέκτη, ο κινητήρας ενεργοποιείται ταχύτατα και ο συμπλέκτης εννοείται πως παραμένει στη θέση αποσύμπλεξης. Προκειμένου να γίνει ομαλά η σύμπλεξη, η ηλεκτρική ισχύς του υβριδικού συστήματος συντονίζει και πάλι την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα και της μετάδοσης. Εννοείται πως σε περιπτώσεις όπου η ταχύτητα θα πέσει κάτω από μια συγκεκριμένη τιμή, τότε ο κινητήρας
ενεργοποιείται με την υποβοήθηση του συστήματος MHEV και ο συμπλέκτης κλείνει. Πρακτικά λοιπόν, το αυτοκίνητο θα μπορεί να “ρολάρει” σβηστό αλλά με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Για να σας δώσουμε μια εικόνα, για το πως θα είναι η οδηγική εμπειρία με αυτό το κιβώτιο, φανταστείτε να κατηφορίζετε σε έναν δρόμο με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο και το μοτέρ να είναι σβηστό αντί να δουλεύει…και να φρενάρει το αυτοκίνητο. Την δουλειά αυτή θα αναλαμβάνει πλέον το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το οποίο θα φροντίζει να φορτίζει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος.
Το νέο σύστημα είναι ρυθμισμένο να λειτουργεί με ταχύτητα κάτω του ορίου των 125 χλμ./ώρα. Το επίσημο ντεμπούτο του καινοτόμου συμπλέκτη θα γίνει με το Kia Ceed, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του 2020 θα το δούμε στην υβριδική έκδοση του ανανεωμένου Rio.